Zbog gorčine koju ostavljaju u ustima ili zbog strukture, na listi najomraženijih vrsta povrća najčešće se nađu brokula, cvjetača, patlidžani, kelj pupčar i njegov veliki brat, cikla i celer. Zbog toga su i za razliku od krumpira, rajčice ili paprike često u nemilosti, bez obzira na blagotvorno djelovanje koje imaju na zdravlje.

Prema istraživanju portala Ranker.com, najmanje ispitanika voli kelj pupčar, rotkvice i ciklu, a slijedi ih patlidžan, celer i cvjetača.

Prokulice (kelj pupčar)

Mnogima nemile loptice, zbog intenzivnog mirisa, gorčine i „gnjecave“ strukture riznica su hranjivih tvari. Njihov sastav formula je za dobro zdravlje i sprječavanje bolesti poput primjerice raka.

Kombinirajući prokulice s drugim namirnicama jakog okusa kao što su slanina i luk ili balzamički ocat smanjit ćete gorčinu, a kako biste izbjegli kašastu strukturu, kuhajte ga kratko – oko pet minuta, ili ga kratko pecite.

Recept za zapečeni kelj pupčar sa slaninom provjerite ovdje, a iskušajte i salatu u potpuno novom obliku.

Prokulice Prokulice (Foto: Thinkstock/Guliver)

Cvjetača

Zbog specifičnog mirisa cvjetača također nije među popularnijim vrstama povrća, a ako se uz to i prekuha, postaje još omraženija. Ako ju ne volite kuhanu na pari ili u vodi, poslužite se maštovitijim receptima poput proteinskih prutića od tri vrste sira ili kremastog pirea u kojem možete uživati do besvijesti.

Blanširana, usitnjena i dobro ocijeđena od vode, cvjetača se uz malo sira i jaja pretvara u idealnu podlogu za pizzu, a možete je i izmiksati u slasne kremaste juhe.

Patlidžan

Spužvasta tekstura i sjemenke gorkog okusa ne idu u prilog ljubičastom povrću koje se preporučuje protiv gastritisa, tegoba s kostima, pa čak i raka.

Kako biste izvukli gorčinu, možete ih prethodno posoliti ili ostaviti u posoljenoj vodi. Prilikom pripreme u tavi imajte na umu da upijaju ulje poput spužve pa ih možete uvaljati u brašno sa začinima, jaja i krušne mrvice te ispeći u pećnici.

Odlični su i marinirani. Ploške ostavite u posoljenoj vodi pa blanširajte u vodi s octom ili ispecite. Nakon što se osuše, spremite ih u staklenkama s maslinovim uljem i mediteranskim začinima.
Isprobajte i internacionalne recepte poput ratatouillea, francuskog povrtnog složenca. Okusi luka, krumpira, tikvica, paprike i rajčice patlidžane će pomaknuti u drugi plan.

Omiljen je i bliskoistočni namaz baba ganoush od pečenih patlidžana, češnjaka i sezama.

Ankete

(7666) Koju vrstu povrća najmanje volite?

rezultati povratak glasova816
rezultati

Cikla

Moćna kraljica zime jede se cijele godine, a izbjegavaju je oni koje ne osvaja zemljani okus i slatkoća. No cikla snižava krvni tlak, smanjuje rizik od bolesti srca i krvnih žila te spašava od anemije.

Iskoristite je u smoothiejima s bobičastim voćem koje će joj zamaskirati okus ili izmiksajte u pire pa pripremite rižot ili juhu s pilećim ili povrtnim temeljcem.

Cikla se lako pretvara u zdravu grickalicu. Ogulite je i narežite na što tanje ploške, začinite i poprskajte maslinovim uljem pa ispecite u pećnici.

Kelj Kelj (Foto: Stockfood)

Kelj

Osim što ima malo kalorija pa je stoga idealan odabir za one koji paze na dobru liniju, obiluje vlakanima i mineralima koji su ključni za dobro zdravlje. Tek 100 g kelja dnevno može smanjiti rizik od kroničnih bolesti zahvaljujući tvarima koje štite stanice od oštećenja i oksidativnog stresa.

Ako niste obožavatelj variva, listove kelja premažite mješavinom maslinova ulja i začina pa ispecite u pećnici. Za doručak su odličan izbor zdravi sendviči kojima slast daje slanina, a brzu večeru pripremite od narezanog i blanširanog kelja zapečena u mješavini kiselog vrhnja, jaja i ribanog sira.

Recept za leću Hrana i piće Jednostavan, hranjiv i zasitan ručak gotov u tren oka