Volite grickati povrće i voće? Super, nemamo ništa protiv, ali ako ga još dodatno i skuhate, bit će zdravije, a ništa manje ukusno!

Krumpir

Naravno, svježi krumpir teško je smatrati jelom, a navodno ima i loše učinke po zdravlje u vidu povećavanja tjelesne temperature. No, najčešći način pripreme krumpira je prženje, jer se svi manje-više volimo gušiti u pomfritu. Ovo također nije dobro, iz razloga što krumpir ima dosta vlakana i vitamina, a najviše se dobrih sastojaka sačuva kad ga skuhate zajedno s korom!

Rajčica

Kuhanjem rajčice dobiva se viša razina likopena, posebno kad ga kuhate 15 – 30 minuta zajedno s maslinovim uljem. Rajčica koja je sirova ima tek 4% likopena, koji je dobar za sprječavanje bolesti srca i raka.

Gljive

Gljive rijetko gdje u restoranu dobijemo kuhane, ali su takve mnogo zdravije. Neke gljive se i mogu jesti samo nakon kuhanja, a čak i gljiva poput šampinjona, kada su sirovi, naše tijelo teško probavlja. Kuhane gljive izvlače mnoge antioksidanse, a bogate su i vlaknima, vitaminima C i D, kalijem, željezom…



Mrkva

Volimo ih uzeti i grickati, ali ipak, mrkva je znatno zdravija skuhana. Visok postotak beta karotena pomaže vidu, a kuhanje razbija tvrdoću mrkve i olakšava organizmu probavljanje. Naravno, ako vaši klinci baš i ne vole mrkvu, možda nije loša ideja da je skuhate i premažete medom, koliko god to ludo zvučalo.

Špinat


Jesti sirovi špinat nije loša ideja, a neki kažu da na ovaj način unosite više vitamina C, niacina i kalija nego da ga kuhate. Ipak, kuhanjem špinata oslobađate veće količine vitamina A i E, proteina, vlakana, cinka, tiamina, kalcija i željeza. Također, kuhanjem špinata oslobađaju se beta karoten i lutein, koji pomažu pri očuvanju vida.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju