U Europi se gradi najduži uronjeni tunel na svijetu po imenu Fehmarnbelt Fixed Link. On će povezati Dansku i Njemačku 2029. godine za kada je planirano njegovo otvaranje.
Tunel će se spuštati do 40 metara ispod Baltičkog mora, a protezati na 18 kilometara između njemačkog otoka Fehmarn i danskog otoka Lolland.
Iako je Eurotunel ispod kanala La Manche tehnički dulji – proteže se na oko 50 kilometara – nije građen uranjanjem unaprijed izgrađenih betonskih blokova tunela kao što je to planirano kod Fehmarnbelta.
Fehmarnbelt će biti namijenjen cestovnom i željezničkom prometu. Sastojat će se od dvije dvotračne autoceste odvojene servisnim prolazom i dvije elektrificirane željezničke pruge.
Osmišljen je kao alternativa trajektnoj liniji iz Rødbyja i Puttgardena koja svake godine prevozi milijune putnika. Vožnja trajektom sada traje 45 minuta, dok će vlakom kroz tunel trajati samo sedam minuta, odnosno 10 minuta automobilom.
Iako su trajektne tvrtke, ali i grupe za zaštitu okoliša uložile su žalbu na odobrenje projekta zbog tvrdnji o nepoštenoj konkurenciji, ali i zbog zabrinutosti za okoliš, tunel Fehmarnbelt dobio je zeleno svjetlo 2020. godine.
Fehmarnbelt se smatra jednim od najvećih europskih infrastrukturnih projekata s proračunom od oko 7 milijardi eura, odnosno pedesetak milijardi kuna.
Za potrebe ovog projekta izgrađena je privremena luka na danskoj strani, a završava se i tvornica koja će graditi monumentalne dijelove tunela prije nego što dizalicama budu uronjene u Baltičko more.