Iako je letenje način putovanja koji milijuni ljudi koriste svaki dan, još uvijek postoji mnogo misterija koji se vrte oko toga kako točno prijevoz avionom funkcionira i što npr. smijete ponijeti sa sobom na vašem putovanju. Bez obzira jeste li česti putnici ili rijetko putujete, vjerojatno ste čuli razne mitove o letenju.
U nastavku razotkrivamo 10 najčešćih mitova o putovanju zrakoplovima u koje ljudi još uvijek vjeruju - pa ćete sljedeći točno znati što je stvarno, a što jednostavno mit!

Mit 1: Piloti izbjegavaju Bermudski trokut

Činjenica: Bermudski trokut leži u sjeverno od Kariba. Područje je steklo negativnu reputaciju zahvaljujući mitu da je posebno velik broj brodova i aviona naizgled nestao tamo pod misterioznim okolnostima. Danas znamo da Bermudski trokut ne predstavlja nikakvu posebnu opasnost. Piloti ne izbjegavaju područje i lete ga normalno.

Mit 2: Rođenje u avionu daje vam doživotno besplatno putovanje zrakoplovom

Činjenica: Kada je prijevremeno rođeno dijete na letu iz Saudijske Arabije u Indiju 2017. dobilo neograničene besplatne letove doživotno, mnogi su ljudi pretpostavili da je to dano za svaku bebu rođenu u avionu, a zapravo je vrlo rijetko. Nekoliko je zračnih prijevoznika od tada reklo da bebama rođenim u zraku neće davati besplatne letove doživotno. Budući da mnoge zračne tvrtke ionako ograničavaju putovanje zrakoplovom nakon 36. tjedna trudnoće, šanse da se to dogodi prilično su rijetke.

Mit 3: Zrakoplovi uglavnom lete pomoću autopilota

Činjenica: Uvriježeno je mišljenje da osim polijetanja i slijetanja, avioni uglavnom lete putem autopilota. Međutim, to nije slučaj. Autopilot služi kao napredni GPS, koji daje podatke o smjeru i pozicioniranju, ali nije sposoban samostalno upravljati zrakoplovom. Umjesto toga, autopilot pomaže pilotima da izbjegnu umor kojem bi bili izloženi, ako bi morali biti stalno svjesni svoje putanje i svih informacija koje uz to idu. Piloti prolaze godine obuke kako bi bili kvalificirani za upravljanje komercijalnim zrakoplovom, tako da su oni ti koji su zaduženi za vaš let kada sjede u kokpitu - autopilot samo pomaže!

Mit 4: Mobiteli utječu na navigacijske sustave

Činjenica: Kad avion treba poletjeti ili sletjeti, dobijete najavu da isključite svoje mobitele. Mnogi ljudi vjeruju da je to zato što mobiteli mogu utjecati na navigacijske ili druge sustave u zrakoplovu, ali to nije istina.

Kada dobijete najavu da odložite svoju elektroniku, stižu i druge važne informacije. Osoblje zrakoplova želi da putnici obrate pažnju na ove informacije. U slučaju da nešto ne ide kako je planirano tijekom polijetanja ili slijetanja, žele da ljudi budu na oprezu i točno znaju što im je činiti.

Sada kada znate istinu iza ovog mita, to ne znači da biste trebali nastaviti koristiti svoju elektroniku kada vam osoblje zrakoplovne tvrtke govori da je odložite. Znamo da ti informativni videozapisi mogu izgledati pomalo dosadni, ali ključno je da obratite pažnju. Ipak, sigurnost na prvom mjestu.

Mit 5: Piloti i kopiloti jedu različita jela

Činjenica: Iako to nije službeno pravilo, mnoge zrakoplovne kompanije preporučuju da pilot i kopilot ne jedu iste obroke. Ovo je da bi se osiguralo da barem jedan od njih ostane sposoban za let ako određeno jelo krivo “sjedne” na želudac. Druge zrakoplovne tvrtke preporučuju svojim pilotima da barem jedu u različito vrijeme.

Mit 6: WC u avionu prazni otpad usred leta

Činjenica: Unatoč onome što možda mislite, zahodi u avionu nisu dizajnirani da se jednostavno isprazne u zraku na pritisak gumba. Zapravo, otpad putuje kroz cijevi kako bi se pohranio u spremnik na stražnjoj strani aviona, kojem se može pristupiti samo s vanjske strane zrakoplova. Stoga budite uvjereni da je potpuno nemoguće isprazniti otpad iz spremnika tijekom leta.

Mit 7: Oluje i munje mogle bi srušiti avion

Činjenica: Za ljude koji su nervozni zbog letenja, oluja i munje mogu biti izuzetno zastrašujuća stvar. Mnogi ljudi krivo vjeruju da udar groma zapravo može biti uzrok nestabilnosti leta, pa čak i pada. U stvari, udari munje u zrakoplov su vrlo česti. Avioni su dizajnirani za ovu pojavu kako bi putnici bili sigurni. Udar munje neće srušiti zrakoplov.

Mit 8: Piloti imaju padobrane za hitne slučajeve

Činjenica: Unatoč tome što neki ljudi misle, piloti zapravo ne nose padobrane za hitne slučajeve - a čak i da ih ponesu, ne bi mogli tek tako otići usred leta! Prva je odgovornost pilota pobrinuti se za svoje putnike i posadu, tako da u slučaju nužde možete biti sigurni da će vaš visoko obučeni pilot biti tu da vas vodi kroz eventualne probleme, umjesto da odustane od vašeg leta sa svojim padobranom! Druga stvar, ne može tek tako otvoriti vrata zrakoplova i skočiti van (osim možda na filmu).

Mit 9: Gubitak motora uzrokovat će pad zrakoplova

Činjenica: Nitko vas ne bi krivio da se bojite najgoreg - ako se jedan od motora vašeg zrakoplova pokvari usred leta, i doista, mnogi ljudi misle da bi ovaj scenarij prouzročio pad zrakoplova. Zapravo, čak i kada bi zrakoplov izgubio funkciju u oba motora, i dalje bi mogao kliziti na značajnu udaljenost kako bi mogao izvršiti prisilno slijetanje. Piloti su obučeni da se nose s kvarom motora čak i tijekom polijetanja, te mogu sigurno upravljati avionom sa samo jednim motorom.

 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju