Ovaj most presijeca istoimeni zaljev te tako smanjuje udaljenost između Qingdaoa i Huangdaoa za dobrih 30 kilometara. Sam most nije neobičan samo po svojoj dužini, nego i po svojem obliku na slovo T.
Za gradnju mosta potrošeno je 450.000 tona čelika i otprilike 2,3 miljuna kubičnih metara betona. Most je osmišljen tako da može izdržati teške potrese, tajfune pa i sudare brodova. Most je širine 35 metara a na njemu se nalazi 6 traka za automobile koje iznad površine vode čvrsto drži čak 5.238 stupova.
Sam most dio je projekta koji spaja tri obale ovog zaljeva. Cijeli projekt sastoji se od dva dijela. Jedan je spomenuti most dok je drugi tunel dug 6.17 kilometara. Most je nastao kao ideja člana kineske komunističke partije, koji je na kraju završio u zatvoru zbog korupcije. Projekt mosta potpisuje svjetski poznata projektantska kuća Shandong Gaosu Group. Bilo je potrebno četiri godine da bi se most završio te je trebalo 10.000 ljudi kako bi se projekt priveo kraju i otvorio za promet 30. lipnja 2011. godine.
Briga oko sigurnosti podignuta je na viši nivo kada su novinari objavili priče kako su kineske vlasti pustile u promet most s nekoliko većih nedostataka. Tako su na pojedinim mjestima nedostajali branici za automobile, rasvjeta i slično. Poznato? No, glavni inženjer mosta, Shao Xinpeng, izjavio je da su to samo sitni nedostaci koji su stvarno bili brzo uklonjeni.
Cijena gradnje mosta iznosila je vrtoglavih 8,8 milijardi US dolara. No, unatoč visokoj cijeni i kvalitetnoj izgradnji projekt nije zaživio u onom smislu kako je planirano. Most je dizajniran da može podnjeti promet od 30.000 vozila dnevno, ali trenutačno preko njega prođe samo trećina predviđenog prometa.
I dok ovaj most, zajedno sa tunelom, trenutačno drži titulu najdužeg mosta preko vode, uskoro bi mogao ostati bez nje. Na drugom kraju Kine gradi se most Zhuhai-Macau koji bi se trebao sastojati od tunela i mosta dužine od 50 kilometara, a planiraju ga dovršiti do kraja 2016. godine. A mi čekamo Pelješac...