Torkovo najnovije istraživanje u Europi provedeno je kako bi utvrdili na koji način restorani mogu povećati svoj promet pomoću inovativnih digitalnih rješenja: online platforme privlače goste, ali lokalni marketinški alati mogu na mnogo načina povećati promet restorana.

Vlasnici srednjih i malih lanaca uvijek su imali važnu ulogu u svakodnevnom poslovanju: bilo da su preuzeli ulogu kuhara, bilo da su voditelji operativnog poslovanja. Torkova nova istraživanja također naglašavaju da moraju biti stručnjaci i u svijetu digitalnog marketinga. Rezultati nisu donijeli iznenađenje: oni koji zaostanu u razvoju digitalnog marketinga mogu očekivati manje gostiju. Naime, ako vlasnik restorana nije u stanju održati korak s konkurencijom imat će manji prihod, te obratno.

Vodeća globalna tvrtka za distribuciju higijenskih proizvoda provela je anketu gostiju restorana u osam europskih zemalja (Velika Britanija, Nizozemska, Španjolska, Njemačka, Francuska, Danska, Litva, Finska), ali istovjetni trendovi mogu se uočiti i u domaćem ugostiteljstvu.

U anketi je zatraženo mišljenje više od 8200 gostiju restorana kako bi ustanovili saznaju što potiče rast broja gostiju restorana, povratak gostiju i povećanje prihoda. Istraživanje je pokazalo da online prisutnost privlači goste, ali oglasi postavljeni u restoranu imaju najveći utjecaj na povećanje količine narudžbe, čime se povećava "iznos računa".

Prema podacima iz istraživanja, kombinacija odgovarajuće online prisutnosti s digitalnim lokalnim marketingom može se iskazati u kunskoj vrijednosti:

Porast prometa – aktivna prisutnost društvenih medija privlači nove goste:

- 57% upitanih cijeni kada restoran objavljuje trenutačne promocije i ponude na društvenim medijima
- 49% upitanih rado traži nove restorane upravo putem društvenih medija
- Na društvenim medijima 78% gostiju restorana prati objave i sadržaje na web stranicama vezane uz restorane, šefove kuhinje ili lokalne restorane

Čak 57% posjetitelja restorana cijeni činjenicu da restoran trenutačnu ponudu objavljuje u društvenim medijima. Uz pomoć društvenih medija srednji i mali lanci restorana imaju veću priliku doprijeti do većih masa, ali marketinški alati u restoranu također su vrlo važni, a njima se često pridodaje manje pozornosti.

"Vlasnici restorana često su preopterećeni i znamo da u mnogim slučajevima nemaju dovoljno vremena za razvoj marketinga, čak i ako to može dovesti do povećanja prihoda." naglasila je Torkova marketinška menadžerica Virág Badar-Szabó.

Rast prihoda – najvrijedniji oglasni prostor je vlastiti restoran.

o 40% upitanih reklo je da promocije objavljene u restoranu povećavaju vjerojatnost trošenja više novca
o 21% upitanih slaže se da će dobro pogođen stolni marketing (kao što su slike novih predjela, pića ili deserta) povećati mogućnost trošenja više novca

Zadržavanje gostiju restorana – jedinstven i osobni pristup gostima potiče postojeće goste da i dalje ostanu gosti restorana.

- 62% upitanih slaže se da iskustvo osobnog pristupa povećava šanse za povratak u restoran
- 69% upitanih izjavilo je da jedinstveni koncept restorana igra značajnu ulogu u donošenju odluke hoće li se vratiti u restoran
- 60% gostiju kaže da je važno da restoran funkcionira u ozračju osobnog pristupa gostima

SAVJET: Ako izađete van utabanih staza, to može biti i profitabilno:

- Posjetiteljima restorana u omjeru od 52% dopada se ako njihov omiljeni restoran nastupi s neočekivanim marketinškim strategijama
- 66% voli ako kuhar ili vlasnik posjeduje karizmatičnu osobnost
- 63% upitanih odgovorilo je da jedinstven koncept restorana ima presudnu ulogu hoće li će ponovno posjetiti restoran

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju