Jeste li ikada čuli za prehrambeni kvasac? Ne, ne mislimo na one kocke običnog kvasca te instant praške od kojih se mijesi tijesto za kruh, pizze i peciva, već deaktiviranu jestivu verziju koja se prodaje kao dodatak prehrani i začin što poboljšava okus brojnih jela.

Prehrambeni kvasac je proizvod biljnog porijekla koji nastaje od gljivica Saccharomyces cerevisiae. Na police trgovina dolazi u obliku žućkastih pahuljica ili praška. Karakterizira ga ugodan orašast okus s nježnim sirnim notama zbog čega se često koristi u pripremi umaka za tjesteninu i rižota, povrtnih pirea, kremastih juha i slična jela.

Parmezan i tjestenina su savršen par Hrana i piće Samo 4 sastojka! Kod kuće napravite "parmezan" u koji ne ide ni kap mlijeka

Zašto bismo trebali jesti prehrambeni kvasac?
Odličan je izvor proteina biljnog porijekla – u 100 grama može se naći i do 45 grama bjelančevina, a sadrži svih 9 esencijalnih aminokiselina zbog čega je nezaobilazan dio prehrane vegana i vegetarijanaca.

Obiluje vitaminima B kompleksa koji poboljšavaju pamćenje, smanjuju stres i znakove umora, reguliraju probavu, ali i igraju važnu ulogu u zdravlju kardiovaskularnog sustava. Prehrambeni kvasac je i dobar izvor beta-glukana – spoja koji osnažuje imunitet tijela, a obuhvaća i minerale poput željeza, cinka, mangana i selena.

Umak Hrana i piće Recept za "lažnu" majonezu koja će poboljšati okus svakog sendviča

Gdje ga kupiti?
Prehrambeni kvasac se u Hrvatskoj uglavnom prodaje u trgovinama zdrave hrane i pripadajućim im webshopovima.

Cijena mu varira ovisno od proizvođača i mjesta na kojima ga kupujete, a može iznositi sve od 15 do 65 kuna za 100 grama. Imajte na umu da nije svaki prehrambeni kvasac isti – neki imaju izraženiji i finiji okus od drugih, a viša cijena ne mora nužno značiti i ukusniji proizvod.

Veganska slanina od rižinog papira Hrana i piće Trik s kojim se od "papira" može napraviti hrskava "slanina" bez kolesterola

Kako ga koristiti?
Zbog sirastog okusa prehrambeni kvasac se često koristi umjesto parmezana ili u pripremi biljne verzije ovoga sira te posipa na gotova jela od tjestenine, krumpira i riže.

Umiješati ga možete i u različite umake, variva i juhe. Najbolje bi to bilo napraviti na kraju kuhanja kako se njegov delikatan okus ne bi u potpunosti izgubio tijekom termičke obrade.

Dodati ga možete i u lažnu verziju veganskog špeka koji s priprema od rižinih papira i začina ili pak s njime napraviti povrtnu verziju niskokalorične majoneze koju svakako vrijedi isprobati.