Kvinoja je supernamirnica biljnog porijekla bogata bjelančevina, prehrambenim vlaknima i drugim važnim nutrijentima koji su potrebi za pravilni rad organizma. Iako se osobito preporučuje veganima i vegetarijancima, bit će koristan dodatak na jelovnicima i svejeda.

Mnogi je gledaju kao trendovsku namirnicu koja je u modi u posljednjih 10-ak godina. No istina glasi da se narodi u Latinskoj Americi – pogotovo Čileanci, Bolivijci i Peruanci – njome prehranjuju već milenijima. Inke su je nazivale žitaricom Bogova, iako je tehnički riječ o pseudocerealiji.

Kada se dobro termički obradi, kvinoja postaje vrlo ukusan i svestran prilog jelima, salatama, ali i odlična baza za pripremu biljnih popečaka. S druge strane, kada je loše skuhana, nije ugodna za jelo. Baš zato slijedite ova pravila:

Varivo puno proteina Hrana i piće Varivo puno proteina: Recept za fino jelo na žlicu u kojem nema ni komadića mesa

Isperite kvinoju prije kuhanja

Mnogi odluče preskočiti prvi korak u pripremi kvinoje – ispiranje. To je velika greška. Kvinoja ima prirodnu zaštitu od mikroba i gljivica u vidu saponina. Ovaj kemijski spoj koji prekriva kvinoju ima gorku komponentu koja odbija nametnike. Ukoliko se dobro ne ispere prije termičke obrade uništava i okus jela. Neki su ljudi osjetljiviji na saponine od drugih, no kuharski stručnjaci tvrde da će ispiranje kvinoje u hladnoj vodi itekako poboljšati okus te namirnice.

Posolite prije nego voda zakipi

Kvinoju možete uvijek posoliti nakon što je termički obrađena, no ako želite jednomjerni slani okus jela učinite to prije nego što voda zakipi. Stručnjaci savjetuju da stavite četvrtinu čajne žličice obične soli na oko 200 grama kvinoje ako je u kuhate u običnoj vodi. Želite li kvinoji dati dodatnu dubinu okusa, skuhajte je u povrtnoj ili nekoj drugoj vrsti temeljca. U tom slučaju soljenje neće biti potrebno.

Moji sretni kolači Hrana i piće Bezgrešne čokoladne pločice: Neodoljivi recept iz nove kuharice Maje Brekalo

Ne dižite poklopac tijekom termičke obrade

Kvinoja se kuha s tekućinom u poklopljenom loncu u omjeru 1:2. Nakon termičke obrade ona bi trebala imati pahuljastu i mekanu teksturu. Da biste to postigli nakon kuhanja i uklanjanja sa štednjaka ostavite je poklopljenu u loncu još pet do deset minuta i pustite da vam preostala toplinu u loncu osigura željene rezultate.

Promiješajte vilicom prije posluživanja

Kada napokon dignete poklopac, vilicom promiješajte sadržaj lonca. Ne samo da ćete na taj način razdvojiti sjemenke kvinoje, već i provjeriti je li sve kuhano kako treba. Nitko ne želi na tanjuru tvrdu grudu nezačinjene kvinoje.

Supernamirnica puna proteina! Zamjena za rižu od koje ćete dulje biti siti Žitarice - 5 Žitarice - 4 Kvinoja - 5 +3 Kvinoja - 4

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju