Galerija
U gradu Villa San Giovanni, vlak se rastavlja na dijelove i svaki vagon se zasebno ukrcava na trajekt opremljen tračnicama. Kada trajekt pristane u Messinu na Siciliji, proces se odvija u obrnutom smjeru: vagoni se iskrcavaju i ponovno sastavljaju u cjelovitu kompoziciju koja nastavlja put po otoku.
Sam prijelaz Mesinskog tjesnaca traje dvadesetak minuta, dok za cijeli proces ukrcaja i iskrcaja, odnosno rastavljanja i sastavljanja vlaka, obično treba jedan sat. Putnici tijekom plovidbe mogu ostati u vagonima ili izaći na palubu trajekta.
Prijevoz vlakova trajektom preko Mesinskog tjesnaca uveden je 1899. godine kako bi se Sicilija uključila u talijansku nacionalnu željezničku mrežu. Kopneno-morske željezničke linije nekada su postojale i drugdje u Europi, kao na primjer između Francuske i Engleske te u Njemačkoj i Danskoj.
Međutim, relativno nedavno, što zbog izgradnje mostova ili tunela, ili pak zbog smanjenog interesa, druge su takve linije ukinute (Puttgarden–Rødby 2019. i Sassnitz–Trelleborg 2020. godine), pa je danas Mesinski tjesnac jedino mjesto u Europi gdje putnički vlakovi prelaze more trajektom.
Prema podacima Trenitalije, više od 60% putnika koristi ovu liniju vlakova Intercity Notte za putovanja u slobodno vrijeme (cijena je pedesetak eura), dok su manji dio oni koji putuju poslom i oni koji na Siciliji žive.
Linija noćnog vlaka iz Milana do Sirakuze duga je 1489 kilometara – najdulja sa spavaćim kolima u Italiji - putovanje traje oko 20 sati. Dnevnim linijama iz Rima i Napulja do Sicilije se stiže za 9 i 11 i pol sati.
Želite li iskusiti ovo neobično putovanje, možda biste ga trebali poduzeti skoro. Naime, talijanska je vlada u kolovozu 2025. ponovno aktivirala plan za izgradnju visećeg mosta preko Mesinskog tjesnaca, projekt vrijedan 13,5 milijardi eura koji se smatra jednim od najambicioznijih infrastrukturnih pothvata u Europi.
Bombon! Čudesni dio Istanbula čije se ulice, zgrade i bazar ne zaboravljaju

