U savršenom svijetu odresci u restoranima bili bi pečeni baš onako kako volimo, čaše bi uvijek bile čiste, a kvaliteta konstatna bez obzira na smjenu u koju zalutamo. I dok će neki gosti mahati, dovikivati i signalizirati konobaru na sve moguće načine da im se stol klima, drugi će savinuti papirić i gurnuti ga pod nogu stola kako bi izbjegli konflikte.
Koji je način ispravan, teško je reći; u ugostiteljstvu puno toga ostaje u „sivoj zoni“ baš kao i svugdje gdje je puno faktora vezano za individualni dojam. Problem je u detaljima koji "nigdje ne pišu", no srećom postoji zdravi razum, pristojnost i dobar odgoj, koji u većini slučajeva otvaraju mnoga vrata. Ako ne upali kod konobara, provjeriti možete i kod voditelja, vlasnika...
Primjerice, dobijete li carbonaru koja je jučer bila topla, ali danas više nije, bonton nalaže da pozovete konobara i pristojno, ali „odmah u glavu“ objasnite u čemu je problem. Nemojte previše čekati jer ako počistite tanjur do njegova dolaska, teže ćete objasniti da vam se jelo ne sviđa.
Restoran - 2 (Foto: Getty Images)
Imate se puno pravo požaliti i pritom nemojte oklijevati, ako je hrana na stol stigla hladna (a treba biti topla), previše ljuta ili slana. No ako ste zaboravili da ne volite kopar, a naručili ste juhu od kopra kojeg ima na sve strane, onda nećete imati dobre argumente.
Bez okolišanja objasnite zašto vam se jelo ne sviđa i predložite rješenje; bilo da se radi o tome da nećete platiti, želite novo – ili neko drugo jelo. Pritom imajte na umu da konobar nije taj koji je kriv za loše okuse. Postaje kriv u slučaju da se postavlja s visine ili bezobrazno komentira; u tom slučaju zatražite nadređenog. U svakom je slučaju bolje pokušati na licu mjesta riješiti konflikt, a ne otići kući gladan i ostaviti bijesan komentar na društvenim mrežama te zabetonirati ocjenu restorana.
O tome žale li se hrvatski gosti više ili manje od ostalih pitali smo chefa Matiju Bogdana, koji je nakon ljeta u korčulanskom De Canavellisu otišao u London uloviti treću Michelinovu zvjezdicu u prestižnom restoranu Ledbury.
Ledbury (Foto: Facebook: Matija Bogdan)
„U britanskim restoranima gosti češće prigovaraju nego u Hrvatskoj, a u Londonu sam se svega nagledao. Tu ima suludih situacija koje najčešće nastaju jer gosti žele provocirati ili ne znaju što žele. Dogodilo mi se da gost vrati glavno jelo jer ne želi medium rare janjetinu – iako nije tako tražio. Nakon što je dobio medium well po vlastitoj želji, predomislio se i zaključio da je medium rare ipak bolji.
Takve su se situacije događale i na stolu za šestero gdje se četvero predomišljalo nekoliko puta. Poludiš, ali napraviš to što žele jer nam u ugostiteljstvu gost isplaćuje plaću“, kaže Matija i dodaje:
"Jednom je gost vratio hranu i ustao jer je za susjednim stolom vidio breskvu. Budući da ima fobiju od breskvi, odlučio je otići. U takvim se situacijama zapitaš tko je tu lud.
Matija Bogdan - 3 (Foto: NB)
U Ledburyju se vrlo rijetko vraća tanjur zbog naše greške. Imamo jaku kontrolu toga što izlazi iz kuhinje, ali neobičnih situacija uvijek ima. Neke od najboljih su mi one s veganima koji promijene mišljenje.
Dođu u restoran, naruče tasting menu i kad stignemo do glavnog jela, predomisli se i kaže da bi on ipak jeo jelena“, smije se chef.
Divovski odvod: Bez najave usisava sve što se nađe na putu +0