Zračni promet može biti ispunjen možebitnom opasnošću pa je osoblje uvijek na oprezu. Kada se smješkam putnicima i pozdravljam ih pri ukrcavanju u zrakoplov, dobro proučavam svakoga ponaosob, ističe stjuardesa s 27 godina staža Janice Bridger.
Ovo su informacije koje stjuardese pokušavaju otkriti prilikom brzog susreta na ulasku u avion.
Odbit ćemo ulaz osobi koja bi mogla ugroziti sigurnost ostalih na letu. U svojoj sam tridesetogodišnjoj karijeri to morala učiniti četiri puta, a imala sam sreću što me pritom podržao ostatak osoblja, kažu iskusne stjuardese.
1. Jeste li pod utjecajem alkohola ili droga?
Osoblje u avionu ima pravo odbiti ulaz osobi koja je pod utjecajem alkohola ili droga, priznaje stjuardesa Sjaak Schulteis, te dodaje:
Odbit ćemo ulaz osobi koja bi mogla ugroziti sigurnost ostalih na letu. U svojoj sam tridesetogodišnjoj karijeri to morala učiniti četiri puta, a imala sam sreću što me pritom podržao ostatak osoblja.
U slučaju eventualne opasnosti svi bi se putnici trebali evakuirati iz zrakoplova u roku od 90 sekundi pa stjuardese u takvim stresnim situacijama ne žele „pregovarati“ s osobama koje ne žele surađivati ili ne razumiju ozbiljnost situacije.
2. Jeste li ozbiljno bolesni?
Stjuardesa Myriam Mimi s 23-godišnjim stažem obavezno provjeri i je li putnik zastrašen zbog vožnje zrakoplovom. U tom slučaju posvetit će mu dodatnu pažnju tijekom leta, kako bi mu pomogla da se opusti i uživa u vožnji.
S druge strane, ulaz bi mogla zabraniti osobi koja je bolesna.
Uvijek ih pozdravim i pitam kako su. Onima koji su nemoćni, blijedi ili toliko bolesni da se jedva kreću odbit ćemo dopuštenje za ulazak na zrakoplov. Svi se nalazimo u istom zatvorenom prostoru i ne želimo da se i drugi razbole, pojašnjava stjuardesa.
Iako je osoblje u avionu trenirano za davanje prve pomoći, oni nisu liječnici i ne znaju dijagnosticirati problem pa je bolje da osobe s ozbiljnijim problemima riješe svoje zdravstvene probleme na „tlu“ i prije korištenja usluga zrakoplovnih kompanija.