U siječnju 2009. godine Airbus A320 na letu 1549 poletio je iz zračne luke LaGuardia u New Yorku prema aerodromu Charlotte Douglas u gradu Charlotteu u Sjeveroj Karolini.
15. siječnja, dvije minute nakon polijetanja (u 15:27 prema lokalnom vremenu) sjeveroistočno od mosta George Washington u Velikoj Jabuci na visini od 859 metara avion US Airwaysa sudario se s jatom kanadskih gusaka. Oba su motora otkazala, te je bio primoran na prisilno slijetanje.
Kapetan Chesley "Sully" Sullenberger i kopilot Jeffrey Skiles obaviješteni su da se ne mogu vratiti na aerodrom s kojega su poletjeli te da su sve ostale zračne luke u okolici nedostupne. Umjesto toga kliznuli su s avionom na rijeku Hudson usred betonske džungle Manhattana.
Transport aviona (Foto: Guliver)
Učinili su to tako maestralno da nije bilo niti jedne žrtve. Svih 150 putnika i tri člana posade preživjeli su avionsku nesreću, iako je bilo nekoliko težih ozljeda. Srećom, avionom je upravljao bivši vojni borbeni pilot i vrhunski stručnjak za aviosigurnost koji je dotad proveo u zraku 19.663 sata, od čega nešto više od 4700 sati u Airbusu A320.
Limenu pticu od 70 tona Sully je pod savršenim kutom i s nevjerojatnom preciznošću spustio na rijeku usred jednog od najgušće naseljenih gradova na svijetu, zbog čega je ta priča proglašena čudom na rijeci Hudson. Američki Nacionalni odbor za sigurnost prijevoza proglasio je to najboljim prisilnim slijetanjem u povijesti avijacije.
Ne čudi stoga što je 2016. godine snimljen holivudski film u režiji Clinta Eastwooda te s Tomom Hanksom u glavnoj ulozi po autobiografskoj knjizi "Highest Duty: My Search for What Really Matters" (Najveća dužnost: Moja potraga za onim što je bitno).
Simulaciju polijetanja i slijetanja Airbusa A320 na letu 1549 pogledajte u videu Smithsonian Channela na YouTubeu.