Iako bi mnogi ljubitelji vožnje na dva kotača u Hrvatskoj bili sretni da imaju staze kao u Amsterdamu, u Nizozemskoj su se biciklisti, navikli na komfor, zadnjih godina dosta bunili. No, s obzirom na zadnju dobivenu bitku, bicikliranje u glavnom gradu Nizozemske još će bolje funkcionirati.

Od proljeća 2019. godine, mopedima će biti potpuno zabranjeno prometovanje amsterdamskim biciklističkim trakama, čime će jedan od gradova koji je simbol vožnje biciklima, postati još sigurniji.

Amsterdam Amsterdam (Foto: Getty Images)

Odluka je to, donesena nakon sedmogodišnje bitke, koju su vodili zagovornici vožnje bicikala. Naime, prema zadnjim podacima Amsterdamom prometuje oko 35000 mopeda, što je značajno povećanje u odnosu na 10 godina ranije, kad je mopede vozilo 11000 ljudi. Zato, ako nakon 8. travnja odluče mopede voziti i dalje u biciklističkim trakama, platit će kaznu od 95 eura.

Kako ne bi bilo zabune, uobičajeni mopedi, koji mogu voziti do 45 kilometara na sat, izbačeni su iz biciklističkih traka još davne 1999. godine. Ova zabrana odnosi se na „lagane“ mopede, gdje vozači ne moraju nositi kacigu i kojima je dopušteno maksimalno voziti 25 kilometara na sat. Ipak, istraživanja su pokazala kako ih se čak 87 posto ne drži maksimalno propisane brzine, pa je i to zasigurno jedan od razloga zašto se mopedi i bicikli više neće miješati međusobno.

Nizozemska ima dugu tradiciju biciklizma, pa možemo reći kako je posjedovanje bicikla i njegova vožnja u zemlji tulipana zapravo prava opsesija čemu u prilog govori i činjenica kako 17 milijuna stanovnika posjeduje ukupno 23 milijuna bicikala, a i u samom Amsterdamu, pola od svih vožnji otpada na vožnju biciklom.

Neobjašnjivo! Tajne o Plavom planetu koje ne prestaju izazivati svađe Oko Sahare Pogled na strukturu Richat / Oko Sahare iz svemira (Foto: Arhiva/AFP) Seven Mile Miracle, Havaji - 3 +0 Ružičasto jezero u Australiji

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju