Na jelovniku šibenskog restorana Galbiani domaće namirnice imaju posebno mjesto, a one koji ih kušaju dovode do gastronomskih užitaka pružajući jedinstvenu autentičnost, okus i kvalitetu, upotpunjenu vrhunskom uslugom. Jela tog šarmantnog restorana s prekrasnim pogledom na šibenski arhipelag oplemenjuju autohtoni proizvodi iz male istarske mljekare.

Erik Orbanić, voditelj proizvodnje mljekare Latus Erik Orbanić, voditelj proizvodnje mljekare Latus (Foto: Pavao Bobinac/Nova Studio)

Obitelj Orbanić 2001. godine počela je malim koracima, s preradom mlijeka sa svoje farme, ali njima se postupno širila. Danas su razni ukusni sirevi i svježe mlijeko iz mljekare Latus rasprostranjeni po cijeloj Hrvatskoj. Mladi voditelj Erik Orbanić u mljekari je bio još u trbuhu, u njoj je bio na dan svog rođenja i u mljekari se zamalo rodio, a sada uspješno vodi njezinu proizvodnju, pa se našalio: "Koliko godina, toliko staža."

"Naš je proizvod drukčiji po samoj tehnologiji proizvodnje i recepturi. To je receptura naših baka, koje su na taj način radile i prije stotinu godina, mi po njoj radimo i danas, samo s novim tehnologijama", kaže Erik Orbanić, voditelj proizvodnje mljekare Latus. "Osim toga, kupnjom lokalnih proizvoda potpomažete lokalne proizvođače, lokalne poljoprivrednike, a i mislim da je sasvim drugi gušt kušati izvorne domaće namirnice", dodaje.

Ove godine mljekara slavi više od 20 godina postojanja, a u 23 godine rada susreli su se s brojnim izazovima jer rad s mlijekom nije nimalo lak. "S mlijekom je dosta komplicirano raditi jer je to živi organizam koji se brzo kvari i tu nema odmora, mlijeko ne zna je li nedjelja, Božić ili Uskrs", priča nam Erik.

Sir iz mljekare Latus Sir iz mljekare Latus (Foto: Pavao Bobinac/Nova Studio)

Cijeli proces od svježeg mlijeka do finalnog proizvoda, ovisno o kojem se proizvodu radi, može potrajati od tri dana pa i do nekoliko godina. Nakon što je mlijeko s farmi dovezeno u mljekaru, započinje proces termičke obrade, pasterizacije, tu se dodaju mljekarske kulture i za sir sirilo, a zatim se sirovina stavlja u kalupe. Potom slijedi soljenje i zrenje, i nakon izvjesnog vremena u rukama imamo finalni proizvod u kojem ćemo uživati za svojim stolovima.

Malim koracima ova se obiteljska tvrtka s godinama sve više razvijala, a zahvaljujući suradnji s Metroom proizvodi iz male istarske mljekare stigli su i do vrhunskih restorana diljem Lijepe Naše. "Tijekom godina rada širili smo se i tu nam je puno pomagao i Metro. Zahvaljujući njihovoj distribuciji raširili smo se po cijeloj Hrvatskoj", kaže mladi voditelj mljekare.

Sir iz mljekare Latus Sir iz mljekare Latus (Foto: Pavao Bobinac/Nova Studio)

U bogatoj ponudi mljekare može se pronaći sve od svježeg mlijeka i jogurta do mozzarelle, polutvrdih, tvrdih i ekstratvrdih sireva. Metro već dugi niz godina pridonosi širenju prepoznatljivosti Latusovih proizvoda u restoranima diljem Hrvatske, a njihovi su proizvodi stigli i do Šibenika.

Ljubav koju mala obiteljska tvrtka smještena u samom srcu Istre utka u svaku litru mlijeka rezultira okusima koji oplemenjuju mnoga jela s jelovnika poznatog šibenskog restorana Galbiani. Priča restorana Galbiani vuče korijene iz davne 1700. godine kad se obitelj Galbiani preselila u Šibenik. Ta obitelj bila je glavni otkupljivač crvenog koralja na području Šibenika od kojeg se proizvodio predivan nakit. Nakon što je obitelji ponestalo nasljednika, kuća je prenamijenjena u muzej i restoran.

Restoran Galbiani Restoran Galbiani (Foto: Pavao Bobinac/Nova Studio)

Restoran je poseban po maloj terasi s koje se pruža pogled na stari grad Šibenik i ukusnim jelima od lokalnih namirnica, a zvijezda tih jela često je sir, i to upravo sir iz Mljekare Latus u Istri. Najbitnije im je, kaže Ante Šimleša, da njihov restoran bude jedinstven i da svojim gostima ponudi svježe namirnice. "Pozitivni osmijeh koji dobijemo od gosta upotpunjuje nas, ispunjava i tjera da guramo još više i još jače", priča Ante Šimleša, voditelj restorana Galbiani.

Da bi domaći istarski proizvodi uvijek sigurno stigli da restorana, zaslužan je Metro: "Naše namirnice zapravo najviše dolaze iz Metroa. Sve je svježe, vrhunske kvalitete i uvijek dostupno, što je jako bitno u ovom poslu", kaže nam Šimleša. Suradnja s Metroom vrlo je laka, a imaju čak i web-aplikaciju koja im je distribuciju puno pojednostavila, dodaje.

Pljukanci s biftekom u umaku s tartufatom i parmezanom Pljukanci s biftekom u umaku s tartufatom i parmezanom (Foto: Pavao Bobinac/Nova Studio)

Na meniju restorana Galbiani sir je jedna od najbitnijih namirnica. "Ljudi vole topljeni sir, vole tvrdi sir, suhi sir, skutu, svježi sir, i on zapravo daje punoću i finoću jelu", kaže voditelj restorana. U šibenskom restoranu, kaže, jela su pripremljena na tradicionalan način, ali s modernim tehnikama kuhanja.

Pljukanci s biftekom u umaku s tartufatom i parmezanom jelo je čiji će zanimljivi okusi oduševiti svakog gurmana. Uz njega na stol stiže i kremasta burrata sa zapečenim cherry rajčicama, što čini savršeno zaokruženo jelo jer se hladna burrata stapa s toplim sokovima cherry rajčica i jelu daje slatko-kiselkastu notu.

Burrata sa zapečenim cherry rajčicama Burrata sa zapečenim cherry rajčicama (Foto: Pavao Bobinac/Nova Studio)

Najtraženije su jelo u restoranu teleći obrazi posluženi s pireom od krumpira i pileće rolice prekrivene umakom od parmezana i kikirikija. Umaci od parmezana kod gostiju često izazivaju pohvale, a kaže Šimleša, upečatljivo je kako se gosti iznenade kada okuse piletine obujmi umak od sira, koji izmami slatki osmijeh kod gosta.

U svijetu kulinarske umjetnosti kvalitetna namirnica je kamen temeljac za izvrsna jela: "Kvaliteta namirnica zapravo nam je najbitnija kako bismo dobili zadovoljne goste. Na kraju krajeva, da bismo i kuharima olakšali – da ne moraju stavljati previše začina, da možemo zadržati jedinstveni okus jela", kaže Šimleša.

U restoranima u kojima se cijeni vrhunska kuhinja ulaganje u kvalitetne sastojke nije luksuz, već neophodnost, a time se vodi i Galbiani. Restoran s čije se terase pruža pogled na sanjivi zalazak sunca nad Šibenikom i u budućnosti bi volio zadržati svoju obiteljsku notu: "Željeli bismo da restoran zadrži obiteljsku, intimnu atmosferu. Da i dalje ostane restoran u kojem je sve jednostavno", zaključuje Šimleša.

 

Nova StudioSadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom METRO po najvišim profesionalnim standardima.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju