Poštovani gospodine Fegić, kako se zove vaš projekt, i koja je vaša funkcija u njemu?
Projektu smo dali ime "Hirom 3 opet oko svijeta", jer je Mladen Šutej tim brodom već jednom oplovio svijet prije 30-ak godina. Naš cilj je to ponoviti, ovaj puta pod Hrvatskom zastavom. Mnogi ga se sjećaju jer je na njemu snimana i dokumentarna serija Marija Saletta – Jedrima oko svijeta. Da bismo uopće mogli krenuti, brod je potrebno kompletno obnoviti jer je godinama zapušten i skoro je potonuo. Stoga smo pokrenuli i crowdfunding kampanju na Travel Starteru da ga, za početak, spasimo. Inače, ja sam kapetan i voditelj projekta.
Kako je došlo do ideje?
Kao 14-godišnjak, negdje '92, počeo sam jedriti upravo na toj jedrilici u Šutejevoj školi jedrenja. Od tada nisam stao te sam profesionalni skiper i urednik portala iJedrenje.com. Vjerojatno je ta neka tajna veza presudila u odluci da ga kupim. A zbog toga su mi svi koji znaju nešto o brodovima rekli da sam lud. Ostali članovi posade, Maja Polić i Tomislav Bradić, se zezaju da je jedino racionalno objašnjenje za takvu odluku – ljubav.
Gdje je sada HIR 3?
HIR 3 je trenutno u Vrsaru, ali mu tražimo sigurno mjesto u nekoj lijepoj marini. S obzirom na trošak veza od nekoliko tisuća eura godišnje, nadamo se da ćemo to uspjeti prikupiti dijelom od sredstava iz kampanje, a dijelom od sponzora ili čak države. Jer, ovdje se zaista ne radi o nama, nego o spašavanju važnog dijela Hrvatske pomorske baštine, koji nas stavlja uz bok velikim pomorskim nacijama.
Što projekt ima za cilj?
Glavni cilj je obnoviti HIR 3 i negdje u kasnu jesen sljedeće godine krenuti na put oko svijeta. Želimo snimiti i novi dokumentarac o tome, a nadamo se da će se na kraju dogoditi i knjiga o putovanju, na hrvatskom i engleskom.
Kako za sada napredujete, i kako vam čitatelji punkufera mogu u tome pomoći?
Napredujemo dobro, jer sve što na brodu u tako očajnom stanju napravite je - korak naprijed. S druge strane, svako rješenje za sobom povuče barem tri nova problema. Velik dio posla smo u ovih godinu dana koliko radimo već uspjeli obaviti sami uz nesebičnu pomoć prijatelja i poznanika. Sredstva iz kampanje, pri čemu pozivam čitatelje da na društvenim mrežama prošire vijest o njoj, planiramo utrošiti na skupu sigurnosnu opremu koja nam treba da bismo ga mogli registrirati. Naravno, slobodno neka i doniraju ako mogu, pripremili smo i zanimljive darove za donatore. Od majica i Šutejevih knjiga, do posvajanja dupina i jedrenja na HIR-u 3.
Kojom bi se rutom putovalo oko svijeta s renoviranom jedrilicom?
Nismo još potpuno sigurni hoćemo li i mi pokušati osvojiti Cape Horn kao Mladen Šutej i Ozren Bakrač prije 30 godina, ili ćemo ići kroz Panamski kanal, gdje HIR 3 još nije plovio. Iskreno, najveći uspjeh će biti uopće krenuti, a s obzirom da HIR 3 već zna put, mi smo tu samo da mu malo pomognemo.
Koje su uopće njene dimenzije, i koliko bi trajalo putovanje?
Putovanje bi trajalo oko dvije godine, a za to vrijeme planiramo preći oko 35.000 nautičkih milja. Radi se o desetmetarskoj jedrilici na kojoj, uz kapetana, može boraviti još najviše četiri osobe. Ne planiramo od nje napraviti svemirski brod, jer iskustva kažu da ploviti oko svijeta zapravo znači popravljati brod na egzotičnim lokacijama. Ne želimo ploviti u komforu modernih jedrilica nego u punom doticaju s brodom i elementima, jer u tome i jest čar.
Primate li nespretne urednike hedonističkih portala na dionice puta?
Apsolutno! Primamo sve koji žele raditi i posada će se, zbog opsega putovanja, sigurno mijenjati po dionicama.
Mirno vam more!
Hvala, ali mi bismo radije dobar vjetar!