Kruh, peciva i tortilje bez brašna postali su popularni kao i brojne dijete koje zabranjuju ugljikohidrate ili se temelje na proteinima. Za pripremu se najčešće koriste tikvice ili cvjetača, a popularan je i „upsi“ kruh.

Pripremite ga tako da napravite snijeg od bjelanjaka i malo soli, a žumanjke izmiješajte s krem sirom i praškom za pecivo. Nježno umiješajte snijeg pa stavite u hrpicama na lim za pečenje. Pecite 25 minuta na 150 °C i poslužite sa šunkom, sirom ili pečenim voćem.

Cvjetača je idealna za pripremu tijesta za pizzu ili proteinskog kruha bez brašna i ulja. Dovoljno ju je samljeti, dobro ocijediti i pomiješati s jajima. Neki kuhari dodaju i naribani sir u smjesu: mozzarellu, parmezan ili cheddar, a odličan su dodatak i mljeveni bademi. Na manju glavicu dovoljna je jedna žlica mljevenih badema.

U smjesu od jaja i cvjetače možete ubaciti i svježe začinsko bilje poput kopra ili vlasca, a uz žličicu kurkume imat će lijepu, zlaćanu boju.

Lepinje ili tortilje premažite humusom, kremastim sirom ili vrhnjem, dodajte omiljeno povrće, zamotajte te ponesite za užinu na poslu. Od tanjih lepinja lako je napraviti i zdrave sendviče.

Sastojci za lepinje:

1 manja glavica cvjetače
2 velika jaja
začini (prema želji): sol, papar, kopar


Priprema:

1. Pećnicu zagrijte na 180 stupnjeva.

2. Cvjetaču operite i usitnite u mikseru u mrvice pa kuhajte u vrućoj vodi 2 minute.

3. Dobro procijedite pa umotajte u čistu krpu i što bolje iscijedite. Kako bi se lepinje lijepo ispekle, važno je da cvjetača gotovo uopće nema vode.

4. Pomiješajte jaja s cvjetačom i začinima pa dobro promiješajte.

5. Na papiru za pečenje žlicom izvadite smjesu za male lepinje. Pecite ih oko 10 minuta sa svake strane.

Savjet: Kako biste je lakše ocijedili, cvjetaču možete skuhati i u mikrovalnoj. Bit će dovoljno oko 8 minuta (ovisno o snazi). Na polovici kuhanja ocijedite višak vode i vratite u pećnicu.

Prirodni "antibiotik": Napitak od 2 kune koji bismo trebali uzimati svaki dan Kefir Salata s kefirom Smoothie od avokada i kefira +0 Kefir