Bangkok je najposjećenija destinacija u svijetu po broju međunarodnih posjetitelja prema rezultatima godišnje analize Mastercard Global Destination Cities Index koja donosi popis 132 najposjećenija grada iz cijelog svijeta. Ova studija pruža uvid u broj posjetitelja u 2016. godini te prognozu za rast u 2017., ali i uvid u najbrže rastuće gradove te u način na koji ljudi putuju te troše na putovanjima diljem svijeta.
Najposjećenije su azijske i europske metropole
Pet najposjećenijih destinacija u 2016. su azijski i europski gradovi. Nakon Bangkoka s 19,41 milijuna posjetitelja koji su prenoćili u gradu, slijedi London s 19,06 milijuna posjetitelja. Na trećem je mjestu Pariz s 15,45 milijuna posjetitelja, a potom slijede Dubai s 14,87 i Singapur s 13,11 milijuna posjetitelja. Očekuje se da će svi ovi gradovi u 2017. ostvariti rast broja posjetitelja.
Cjelokupna ljestvica 10 najposjećenijih destinacija u 2016. godini:
Bangkok - 19,41 milijuna
London - 19,06 milijuna
Pariz - 15,45 milijuna
Dubai - 14,87 milijuna
Singapur - 13,11 milijuna
New York - 12,70 milijuna
Seul - 12,39 milijuna
Kuala Lumpur - 11,28 milijuna
Tokio - 11,15 milijuna
Istanbul - 9,16 milijuna
U prvih 20 odredišta nalaze se i Hong Kong, Barcelona, Amsterdam, Milano, Taipei, Rim, Osaka, Beč, Šangaj i Prag. Kad je riječ o Europi, najposjećeniji su redom London, Pariz, Istanbul, Barcelona, Amsterdam, Milano, Rim, Beč, Prag i Dublin.
Gradovi pokreću gospodarski rast
Index pokazuje da je rast međunarodnih putovanja i potrošnje na putovanjima u najposjećenijim destinacijama veći od rasta svjetskog BDP-a te su za najveći dio ovih gradova upravo putovanja i turizam postali ključna komponenta gospodarskog rasta. Naime, globalno je BDP rastao 21,8 posto od 2009., a potrošnja međunarodnih posjetitelja u istom se razdoblju povećala za 41,1 posto te je više od polovice najposjećenijih destinacija zabilježilo rast potrošnje konzistentan ili veći od rasta BDP-a. Predvodnik je Dubai u kojem potrošnja posjetitelja čini 30,3 posto BDP-a. Dubai predvodi i ljestvicu destinacija prema iznosu potrošnje – čak 28,50 milijardi američkih dolara, a nakon njega slijede New York s 17,02 milijardi te London s 16,09 milijardi.
10 destinacija po potrošnji međunarodnih posjetitelja u 2016. godini (u milijardama američkih dolara):
Dubai - 28,50
New York - 17,02
London - 16,09
Singapur - 15,69
Bangkok - 14,08
Pariz - 12,03
Tokio - 11,28
Taipei - 9,91
Seul - 9,38
Barcelona - 8,90
U prvih 20 odredišta po potrošnji nalaze se i Miami, Madrid, Los Angeles, Kuala Lumpur, Sydney, San Francisco, Hong Kong, Istanbul, Šangaj i München.
Azija i Bliski istok postaju sve važniji elementi globalne ekonomije
Razlike među prvih 10 najposjećenijih i prvih 10 najbrže rastućih destinacija ukazuju na to da se destinacije u azijsko-pacifičkoj regiji te na Bliskom istoku profiliraju kao odredišta budućnosti i sve važniji elementi globalne ekonomije. Najveći rast bilježe Osaka (24 posto), Chengdu (22,7 posto) i Colombo (20,3 posto). Cjelokupna ljestvica 10 destinacija koje bilježe najveći rast broja posjetitelja od 2009. do 2016. godine:
Osaka - 24,0%
Chengdu - 22,7%
Colombo - 20,3%
Abu Dhabi - 18,9%
Jakarta - 18,2%
Tokio - 17,7%
Hanoi - 16,4%
Rijad - 15,9%
Lima - 15,2%
Taipei - 14,5%
Bukurešt na 18. mjestu s rastom od 10,4 posto te Lisabon na 20. mjestu s rastom od 10,2 posto su jedini europski gradovi među 20 najbrže rastućih destinacija. Rast broja posjetitelja u razdoblju 2009.-2016. u Europi, između ostalih, bilježe i Sofija (9,4), Varšava (9,4) i Budimpešta (8,6).
> Bukurešt - Balkanski Pariz: Otputujte u metropolu u kojoj u centru možete iznajmiti stan za 30-ak kuna po glavi
Turisti većinom putuju radi razonode, a potrošnja značajno varira s obzirom na destinaciju
U 20 najposjećenijih gradova više posjetitelja putuje zbog razonode, osim kad je riječ o Šangaju u koji gotovo polovica (48,4%) posjetitelja dolazi poslovno. S druge strane, u Kuala Lumpur čak 92,2% turista dolazi radi odmora. Posjetitelji u restoranima najviše troše u Seulu (47,7% potrošnje na putovanju), Istanbulu (33,6%) te u Pragu (29,3%), a na kupnju više troše kad su u Londonu (46% potrošnje na putovanju), Osaki (43,4%) ili Tokiju (43,1%). Smještaj može biti najveći trošak pri posjeti Parizu (44,8% potrošnje na putovanju), Milano (40,4%) i Rim (40,4%). Zahvaljujući učinkovitim sustavima prijevoza, na ovu stavku najmanji uvid u potrošnji odlazi u Londonu (4,3%), Singapuru (4,6%) te u Hong Kongu (4,6%).
„Sve više ljudi posjećuje gradove zbog razonode ili iz poslovnih razloga, a znamo da u njima traže iskustva prilagođena njima“, rekao je Carlos Menendez, predsjednik za poslovna partnerstva u kompaniji Mastercard. „Gradovi koji zadovolje ova očekivanja će postati još posjećeniji i ostvarivati koristi koje donose povećani broj posjetitelja te njihova veća potrošnja.“
Mastercard je prepoznao važnost uloge gradova kao trgovinskih središta te zato radi s vladama i gradovima s ciljem pojednostavljenja pristupa ključnim uslugama poput javnog prijevoza, ulazi u partnerstva s izdavateljima kartica kako bi putovanje učinili ugodnijim te nudi iskustva korisnicima kartica preko platforme priceless.com.
Informacije o studiji Mastercard Global Destination Cities Index
Mastercard Global Destination Cities Index rangira gradove s obzirom na broj međunarodnih posjetitelja koji su prenoćili u gradu i prekograničnu potrošnju tih posjetitelja u gradovima u 2016. godini te ujedno daje procjenu broja posjetitelja za 2017. Za tu su analizu korišteni javni podaci o noćenjima međunarodnih posjetitelja i njihovoj prekograničnoj potrošnji. Index i prateći izvještaji ne temelje se na Mastercardovim podacima o transakcijama.