Čišćenje mladog graška nekoć je bila prilika za obiteljska druženja. Svatko sa svojim loncem u krilu natjecao bi se tko će naslagati veću hrpu "otkopčanih" mahuna na stolu. A zvuci zelenih kuglica koji padaju po metalnom dnu najavljivali bi krepke proljetne juhe s noklicama, rizi-bizi ili prilog mesu.

Slatki proljetni grašak saveznik je mršavljenja, zdravlja srca i lijepe kože, a nađe li se češće u tanjuru, liječnici tvrde da ćemo bolje pamtiti i sporije stariti. Grašak je doista svestran. Odličan je uz ribu ili meso, rižu ili tjesteninu. Tražite li nove ideje za pripremu, iskušajte ga u humusu, umjesto slanutka, napravite pesto koji možete namazati na poprženi kruh ili ga iskoristite kao nadjev za pite. Zdravija je zamjena i za pire od krumpira, a izbjegavate li maslac, iskoristite maslinovo ulje. 

Pesto od graška

300 g graška skuhajte pa izmiksajte sa žlicom soka od limuna, 3 žlice kremastog namaza od sira, mladim lukom i koprom. Lagano miksajte dodajući 3 žlice maslinova ulja, 100 g ribanog parmezana i žlicom blanširanih badema. Kremasti pesto od graška odličan je uz rezance od tikvica, dodatak tjestenini ili nadjev za lazanje.

Grašak - 1 (Foto: Stockfood)

Zeleni pire

Popržite sjeckanu glavicu luka pa dodajte 500 g graška, vlasac i 1 dl povrtnog temeljca. Pirjajte dok grašak ne omekša pa ga izmiksajte s maslacem. Poslužite kao prilog prženoj ribi, krumpirićima, mesu ili morskim plodovima. 


Humus bez slanutka

Skuhajte oko 400 g graška i izmiksajte ga dodajući prema potrebu koju žlicu vode od kuhanja. Dvije žlice sezama pržite na suhoj tavi dok ne zamiriše pa ga izmiksajte s malo maslinova ulja u pastu. Dodajte ga grašku i miksajte dodajući oko 50 ml maslinova ulja, sok manjeg limuna, soli i papra. Prema želji dodajte i češnjak ili hren.