Ako se bojite letjeti avionom, samo kratko snimite koje zračne luke spominjemo – i izbjegavajte ih. Statistika kaže da se najviše avionskih nesreća događa pri polijetanju i slijetanju, a terenski i klimatski uvjeti u ovim zračnim lukama, samo mogu pogoršati stvar.

Za slijetanje u neke od njih piloti moraju proći specijalne obuke i ponekad upravljati bez ikakve informacije s tla. Neki su pak aerodromi gotovo na silu utisnuti u gradska područja pa stanovnike malo i počešu po glavi pri slijetanju. Zato, ako ikada sletite neku od ovih pista, nagradite pilote velikim pljeskom, zaslužili su.

Zračna luka Tenzing-Hillary (Lukla), Nepal

Zračna luka Tenzing-Hillary već se više od 20 godina proglašava se najopasnijom zračnom lukom na svijetu. Nalazi se na nadmorskoj visini od 2438 metara, između provalije s jedne strane i zida od stijene s druge. Staze za slijetanje i uzlijetanje vrlo su kratke, zračna luka ima vrlo malo električne energije i skoro ništa od moderne kontrole leta. Ovdje mogu slijetati i uzlijetati samo mali avioni i helikopteri, a zbog nepredvidivog vremena leti se samo ujutro.

Zračna luka Princeza Juliana, St. Maarten (Karibi)

Međunarodna zračna luka Princeza Juliana na Karibima vrlo je prometna, što mogu posvjedočiti u brojni turisti – s plaže. Naime, pri slijetanju i polijetanju zrakoplovi nadlijeću plažu uz koju se aerodrom nalazi, kao i neke ceste. Pista je kraća skoro pola kilometra od standarda, s jede strane aerodroma je spomenuta plaža, a sdruge su planine. Vjerovali ili ne, na ogradu aerodroma morali su postaviti upozorenja da je opasno fotografirati avione u dok slijeću, nakon što je jedna gospođa 2017. preminula od ozljeda glave koje je zadobila pokušavajući snimiti selfie s avionom.

Zračna luka Paro, Butan

Zračna luka Paro jedina je međunarodna zračna luka u Butanu. Nalazi se usred Himalaje, na 2230 metara nadmorske visine, a letovi su dopušteni samo danju i uz dobru vidljivost. Ovdje smije sletjeti samo 17 pilota koji su prošli posebnu obuku. Naime, ne postoji radar pa pilot mora kontrolirati avion u potpunosti manualno, prema procedurama za slijetanje koje su osmislili iskusni piloti i proizvođači zrakoplova. Pistu je, naravno, prekratka i vidljiva samo nekoliko trenutaka prije slijetanja.

Zračna luka Cristiano Ronaldo, Madeira

Zračna luka Madeira ili od 2017. Zračna luka Cristiano Ronaldo, preimenovana u u čast legendarnog nogometaša rođenog na ovom otoku. Poznata je po kratkoj pisti, iako je ona danas gotovo dvostruko dulja i proširena sa 180 stupova u vodi kako bi slijetanje aviona bilo što sigurnije. Teški vremenski uvjeti na otoku čine slijetanja i polijetanja vrlo opasnima, a jaki atlantski vjetrovi krivi su za česta turbulentna slijetanja. 

Zračna luka Gibraltar, Gibraltar

Međunarodna zračna luka Gibraltar, također poznata kao zračna luka North Front, civilna je zračna luka koja opslužuje britanski prekomorski teritorij Gibraltar. Pista zračne luke prolazi kroz Aveniju Winstona Churchilla koja vodi do španjolske granice. Promet se zaustavlja svi put kada avion polijeće ili slijeće, a zbog toga su postavljene barijere i signalizacija za kontrolu kretanja vozila. Kao da nije dovoljno to što je uzletno-sletna staza između stijene i užurbanog grada, već ona i završava naglo – pred oceanom.

Zračna luka Courchevel, Francuska

Ova zračna luka u Francuskoj poznata je po jednoj od najkraćih pista na svijetu – ima samo 537 metara. Zračna luka nalazi se usred Alpa i uglavnom služi skijašima. Aerodrom se nalazi na nadmorskoj visini od gotovo 2000 metara, a kao da nije dovoljno što se avion mora kretati i manevrirati među alpskim vrhovima, i sam pista je vrlo strma – nagiba je od 18,5 %. Ali to nije sve, rasvjete također nema, pa je letenje za lošeg vremena opasno i – odgođeno.

Zračna luka Svalbard, Norveška

Zračna luka Svalbard u Norveškoj Smještena najsjevernija je zračna luka na svijetu s javnim redovnim letovima. Uzletno-sletne staze izgrađene su na debelom ledu koji se ne otapa, barem ranije nije. Međutim, studije pokazuju da će globalno zatopljenje uskoro dovesti do ozbiljnijeg iskrivljenja i oštećenja staze, tako da ovaj aerodrom neće još dugo biti u pogonu.

  Vjerojatno najvoljeniji brod na svijetu: Može li se Tijat spasiti od rezališta? Tijat - 10 Tijat - 4 Tijat - 8 +6 Tijat - 7

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju