Ivana Tomić nije obična putnica; ona je kolekcionarka iskustava, stvarateljica nezaboravnih trenutaka i vlasnica tvrtke J2 Collection, koja obuhvaća brendove Journey 2 Croatia, Journey 2 Slovenia i Journey 2 Montenegro.
Nakon godina provedenih u New Yorku, Europi i egzotičnim krajevima svijeta, Ivana se vratila u Hrvatsku s ciljem redefiniranja luksuznog putovanja na ovim prostorima. Za Punkufer.hr otkriva tajne svojih luksuznih tura za Amerikance i objašnjava što strance najviše očarava u Hrvatskoj, Sloveniji i Crnoj Gori.
Koje destinacije su najpopularnije među vašim američkim klijentima kada je u pitanju Hrvatska?
Najpopularnija destinacija među našim američkim klijentima i dalje je Dalmacija, posebno područje od Splita do Dubrovnika, uključujući otoke. Ipak, sve više putnika usmjeravamo i prema Šibeniku i Istri, koji svojim autentičnim šarmom, bogatom poviješću i vrhunskom gastronomijom osvajaju posjetitelje. Naši klijenti sve više traže nove lokacije koje još nisu toliko poznate u svjetskim medijima.
Koliko su gosti spremni izdvojiti za luksuzno putovanje u Hrvatskoj? Postoje li neke specifične usluge koje posebno traže?
Naši klijenti isključivo preferiraju luksuzne, manje boutique hotele koji pružaju vrhunsku uslugu, prate suvremene trendove održivosti i istovremeno naglašavaju lokalni karakter. Osim vrhunskih hotela, vila i jahti, iznimno im je važno autentično lokalno iskustvo – žele upoznati domaće ljude, produbiti razumijevanje hrvatske kulture, gastronomije, umjetnosti i povijesti.
Svako putovanje koje organiziramo uključuje i segment aktivnog odmora, jer naši klijenti ne doživljavaju putovanje samo kao odmor, već kao priliku za osobni rast i stjecanje novih iskustava. Budući da radimo isključivo s klijentima visoke platežne moći iz SAD-a, Kanade, Australije i Ujedinjenog Kraljevstva, oni su spremni izdvojiti značajna sredstva za jedinstvena i besprijekorno organizirana putovanja. Također, trenutno svjedočimo trendu multigeneracijskog putovanja i "buyouta" malih hotela.
Što najviše iznenadi strance kada prvi put posjete Hrvatsku, Sloveniju ili Crnu Goru?
Naši klijenti i partneri koji prvi put posjete Hrvatsku, Sloveniju ili Crnu Goru najviše se oduševe prirodnim ljepotama, kulturnim znamenitostima te sigurnošću destinacije. Gastronomija također ostavlja snažan dojam – svježina lokalnih namirnica, autentični okusi i spoj mediteranske i kontinentalne kuhinje često nadmašuju očekivanja. Ipak, ono što ih možda najviše osvoji su ljudi – gostoljubivost, toplina i iskrena želja domaćina da podijele svoju kulturu i način života s gostima.
Kako biste opisali hrvatsku infrastrukturu za luksuzni turizam? Koje su prednosti, a gdje vidite prostora za poboljšanje?
Hrvatska infrastruktura za luksuzni turizam ima brojne prednosti, ali i prostor za poboljšanja. Naša najveća snaga leži u autentičnosti – još uvijek nismo zasićeni velikim hotelskim grupacijama, što omogućava jedinstvena, intimnija iskustva. Međutim, upravo tu vidim i najveći izazov – nedostatak visoko kvalitetnih malih hotela s pričom, tradicijom i toplinom, kao i boutique hotela koji nude istinski personalizirani pristup gostima.
Naši klijenti ne traže velike hotelske lance, osim u rijetkim slučajevima kada im je potreban resort s dodatnim sadržajima, što je često slučaj kod obitelji s malom djecom. No, ono što ih najviše privlači su hoteli u kojima mogu upoznati vlasnika, osjetiti toplu, ali profesionalnu atmosferu i steći dojam da su zaista "kao kod kuće".
Iako smo sačuvali autentičnost i ekskluzivnost, smatram da nam ipak nedostaje nekoliko velikih svjetskih luksuznih brendova koji bi svojim dolaskom postavili više standarde u hotelijerstvu te donijeli kvalitetno upravljanje i stručnost koja nam u nekim segmentima još uvijek nedostaje. Također, trebali bismo biti otvoreniji za učenje iz najboljih svjetskih praksi u luksuznoj turističkoj industriji kako bismo dugoročno ostali konkurentni i nastavili razvijati vrhunsku ponudu.
Kada putujete privatno, koje su vaše omiljene destinacije u Hrvatskoj i zašto?
Ja sam osobno vezana za šibensku regiju i svako ljeto volim ondje stvoriti svoju bazu i oazu u malom mjestu kraj Šibenika. Izuzetno volim otok Hvar, kao i Dugi otok, koji pruža osjećaj potpune izolacije i povezanosti s netaknutom prirodom. Također, jedan od najdražih dijelova ljeta mi je tjedan dana proveden na jedrenju s djecom i prijateljima – to je vrijeme kada istinski uživam u slobodi, moru i zajedničkim trenucima.
Koji je najzanimljiviji zahtjev koji ste dobili od klijenta tijekom organizacije putovanja?
Najzanimljiviji zahtjev koji smo dobili bila je organizacija iznenadnih zaruka, kao i proslave tijekom pandemije COVID-a u Dubrovniku za VIP klijenta i njegove uzvanike. Kao što se svi sjećamo, to je bilo posebno izazovno razdoblje. Srećom, tada smo imali manji broj klijenata koji su mogli dolaziti privatnim avionima, a kako nije bilo mnogo turista, privatizacija tvrđave, žičare i lokacije za proslavu bila je puno jednostavnija.
Nakon putovanja jahtom po Dalmaciji, klijent je odlučio zaprositi svoju djevojku na privatiziranoj tvrđavi, a u tom posebnom trenutku, na jedinstvenoj lokaciji, na proslavi su mu se pridružili prijatelji i obitelj. To je bio pravi izazov, ali i nevjerojatno emotivan trenutak koji je ostao u trajnom sjećanju, uz najveći vatromet te godine u Dubrovniku.
Što je za vas luksuz u kontekstu putovanja? Je li to određeni standard usluge ili više povezivanje s kulturom i ljudima?
Za mene je luksuz u kontekstu putovanja sloboda – mogućnost da u bilo kojem trenutku, kad god poželim, sjednem u avion ili auto i otputujem kamo god me srce vodi, bilo to blizu ili daleko.
Pravi luksuz nije samo u vrhunskom standardu usluge, već u iskustvu koje obogaćuje život. To je prilika da naučimo nešto novo, da upoznamo ljude čija nas priča nadahnjuje i da kući ponesemo uspomene koje ostaju s nama zauvijek. Znanje koje nam prenesu ljudi koje sretnemo na putovanjima neprocjenjivo je i često dublje od bilo koje lekcije koju bismo mogli naučiti iz knjiga.
Posebno mi je važno da i moja djeca kroz putovanja dožive svijet na način koji se ne može naučiti u školi – kroz susrete s ljudima, kulturu, gastronomiju i povijest.
Kada biram gdje ću odsjesti, volim hotele s pričom, one koji nude udobnost, ali i autentičnost. Idealni hotel za mene je onaj koji uspije pretočiti lokalnu kulturu, povijest i način života u svoj ambijent i osoblje – onaj koji nadopunjuje doživljaj destinacije istražene tijekom dana.
Na kraju, smatram da putovanje ne bi trebalo biti luksuz. Ponekad i odlazak u susjedni grad, malo selo ili na otok može nam otvoriti nove perspektive i obogatiti život na način na koji možda nismo ni mislili da je moguće.
Na koji način vaša tvrtka pridonosi očuvanju lokalnih zajednica i okoliša u regijama u kojima organizirate putovanja?
Koliko god je moguće, surađujemo isključivo s lokalnim partnerima – hotelijerima, vodičima i proizvođačima – koji ne samo da pružaju vrhunsku uslugu, već i aktivno doprinose očuvanju lokalne kulture, tradicija i načina života. Naši gosti imaju priliku učiti od domaćina, sudjelovati u autentičnim iskustvima i koristiti lokalne proizvode, čime izravno podržavamo lokalne zajednice.
Radimo s hotelima koji ulažu u održivost – ne samo kroz ekološke inicijative, već i kroz zaštitu kulturne i povijesne baštine. Vjerujemo da održivost nije samo izbjegavanje plastike i očuvanje prirode, već i briga o kulturnom identitetu i načinu života lokalnog stanovništva.
Smatram da kroz naše poslovanje možemo učiniti još mnogo toga te da smo tek na početku tog puta. Također, Hrvatska je još uvijek u ranoj fazi razvoja održivog turizma – kako u zaštiti prirodnih ljepota, tako i u očuvanju kulturnog nasljeđa. Jedan od najboljih primjera uspješnog održivog turizma za mene je Slovenija, destinacija koju uvijek rado ističem našim klijentima i partnerima. Vjerujem da Hrvatska može i mora učiniti puno više – od pojedinaca do poduzetnika u turizmu, hotelijera i institucija – kako bismo osigurali dugoročnu održivost i autentičnost destinacija koje volimo.
Koliko je važno osobno iskustvo prilikom kreiranja novih itinerara za klijente? Putujete li sami na destinacije koje nudite kako biste ih bolje upoznali?
Osobno iskustvo je sve!
Osobno iskustvo je ključno – to je temelj na kojem gradimo svaku preporuku i itinerar za naše klijente. Naši klijenti ne žele samo standardne informacije s interneta; važno im je da smo mi osobno iskusili sve što im nudimo, da smo testirali usluge, boravili u hotelima i doživjeli destinacije iz prve ruke.
Prije nego što neku lokaciju ili uslugu uključimo u ponudu, moj tim i ja obavezno je posjećujemo i provjeravamo svaki detalj – od kvalitete smještaja do razine usluge i autentičnosti iskustva. Na taj način možemo biti sigurni da naši klijenti dobivaju upravo ono što očekuju, a često i više od toga.
Osim toga, često ugostimo i naše partnere na destinacijama koje nudimo, kako bismo zajedno prošli ključne lokacije i osigurali da svaki segment putovanja bude besprijekorno organiziran. Osobno ulaganje u istraživanje i provjeru destinacija čini razliku između standardnog putovanja i zaista nezaboravnog iskustva koje mi nudimo.
Koji su vam najdraži trenutci u poslu, oni kada shvatite da ste nekome omogućili iskustvo koje će pamtiti cijeli život?
Najdraži trenutci u poslu su oni kada vidim kako se ideje pretvaraju u stvarnost – kreiranje novih putovanja, osmišljavanje jedinstvenih iskustava i suradnja s partnerima na projektima koji donose nešto posebno. Ali ono što me najviše ispunjava je povratna informacija naših klijenata i partnera.
Ta sreća, zahvalnost i emocije koje klijenti podijele s našim timom nakon putovanja potvrđuju da radimo nešto što zaista obogaćuje ljude. Kada nam ispričaju kako su doživjeli destinaciju, upoznali nevjerojatne ljude, stekli nova znanja i uspomene koje će pamtiti cijeli život, to je najveća motivacija i nagrada za sav trud koji ulažemo. Upravo ti trenuci daju smisao svemu što radimo.
S obzirom na vaše iskustvo iz New Yorka i Europe, koje biste elemente stranog luksuznog turizma voljeli vidjeti češće u Hrvatskoj?
Voljela bih vidjeti više kreativnosti u ponudi luksuznog turizma u Hrvatskoj. To uključuje ne samo inovativne i personalizirane usluge, već i stvaranje iskustava koja povezuju goste s lokalnom kulturom, poviješću i prirodom na način koji se ne može doživjeti u drugim destinacijama.
Također, ulaganje u kvalitetan hotelski menadžment i edukaciju kadrova ključni su za podizanje standarda. Poticanje malih obiteljskih projekata u hotelijerstvu i turizmu može donijeti dašak autentičnosti i topline, što je upravo ono što luksuzni turizam u Hrvatskoj može istaknuti kao svoju snagu.
Kombinacija kreativnosti, visoke kvalitete usluge i snažnog naglaska na lokalnu autentičnost može stvoriti nezaobilaznu ponudu koja će privući goste koji traže više od standardnog luksuza na drugim lokacijama.
Kako vidite budućnost luksuznog turizma u Hrvatskoj? Postoje li neki trendovi koje već sada primjećujete?
Prema onome što trenutno primjećujem, izgleda obećavajuće. Postoji rastući interes kvalitetnih međunarodnih brandova za naše tržište, što je znak da idemo u pravom smjeru. Međutim, važno je da nastavimo ulagati u obogaćivanje kapaciteta i podizanje kvalitete usluga.
Jedan od trendova koji već primjećujem je fokus na održivost i autentičnost, gdje luksuz nije samo u udobnosti i usluzi, već i u tome koliko je iskustvo povezano s lokalnom kulturom i prirodom. No postoji i izazov s cijenama – trenutno visoki cjenovni rangovi ne prate kvalitetu usluge i proizvoda, što može dovesti do nezadovoljstva. Važno je da osiguramo da cijena bude opravdana onim što stvarno nudimo, jer luksuz nije samo u cijeni, već u svakom detalju iskustva.
Ima li možda, po vama, i kontinentalni dio Hrvatske u budućnosti prilike za turiste visoke platežne moći?
Da, definitivno! Kontinentalni dio Hrvatske ima veliki potencijal za privlačenje turista visoke platežne moći u budućnosti. Naša je zemlja izuzetno bogata u pogledu onoga što može ponuditi u svim regijama, od kulturne baštine do prirodnih ljepota.
Mislim da ćemo vidjeti više ulaganja u tu regiju jer klijenti danas traže nove, manje, još uvijek netaknute destinacije koje nisu “zasićene” turizmom. Oni žele autentična iskustva, netaknutu prirodu i dublje povezivanje s lokalnom kulturom i gastronomijom, a to je nešto što kontinentalna Hrvatska može sigurno ponuditi. Potrebno je promovirati te destinacije i pokazati njihov pravi potencijal od nas kao DMC kompanija kao i nacionalnih institucija.
Na kraju, što vas osobno najviše ispunjava u radu s ljudima i kreiranju nezaboravnih putovanja?
Ljudi i osobna iskustva!
Lebdi nad morem: Spoj moderne arhitekture i povijesti Mediterana u srcu lučkog grada "na lošem glasu"