Nekad simbol siromaštva, a danas dobra investicija i potencijalna turistička destinacija. To bi se moglo reći za poznate američke "trailer parks" tj. parkove s kamp-prikolicama.
Njihova prednost je to što su jeftiniji za život i praktični kada trebate preseliti (primjerice, zbog posla). Baš zato što su financijski puno dostupniji, dugo vremena se život u kamp-kućama poistovjećivao sa siromaštvom, a tzv. parkovi prikolica tj. "trailer parks" s lošim životnim uvjetima – što je dokumentirala i Netflixova serija "Trailer Park Boys". Naročito zbog činjenice da u mnogima od njih žive bivši zatvorenici kojima je ovo naizgled lakši način da počnu novi život.
U SAD-u se taj stil života naročito povezuje s područjima na jugu i ruralnim zonama. Primjerice, Južna Karolina neslužbeno je u medijima okrunjena za "prijestolnicu kamp-parkova svijeta", jer čak 19 posto njenih domaćinstava čine mobilne kućice. U Europi ovaj koncept dugo nije bio „normaliziran“ na taj način – uglavnom su to bile romske skupine ili pojedinci koji su se odvojili od društva, često kao pripadnici neke supkulture, pa je i na starom kontinentu ovaj stil života sa sobom povlačio određene predrasude i poglede.
Sve do 2010-ih godina u javnosti i medijima je još uvijek prevladavala stigma da su stanovnici kamp-kućica i kamp-parkova "bijelo smeće" (pogrdan američki izraz "white trash" odnosi se na siromašni sloj bijelaca koji sa sobom vuče i neke druge konotacije: lijeni, neobrazovani, primitivni…).
No, onda su kamp-kućice počele privlačiti i one dubljih džepova. Tako danas možete naići na "parkove pokretnih kuća" koji su zaštićeni ogradom i zidovima, a opremljeni bazenima i luksuznim prostorima za zajedničko druženje. Među poznatim milijarderima koji posjeduje ovakvu "vikendicu" jest biznismen Warren Buffet. A još češće ćete vidjeti bogataše kao vlasnike, umjesto stanare, mobilnih naselja.
Parkovi s kamp-prikolicama postali su unosan biznis, naročito nakon što su tijekom svjetske financijske krize brojni Amerikanci osiromašili, piše The Guardian. Procjenjuje se kako više od šest posto američke populacije živi u tim parkovima, a sada ih sve češće mogu iznajmiti od vlasnika čitavih parkova koji žive po načelu "prodaj masama, ručaj s višim klasama".
Nije stalo samo na tome. Sve češće govori se i o "trailer park" turizmu, a sve je krenulo od poznate Netflixove serije Trailer park boys tj. parka kamp-prikolica Greenridge. Iako je ovaj trend tek u povojima, ne sumnjamo da će od njega profitirati vlasnici parkova, ali i njihovi stanovnici koji će se okušati u turističkom vođenju, kuhanju, pa možda čak i iznajmljivaju.
S druge strane, gosti će imati priliku zaviriti u jedan, možda „skriveni“, ali jednako stvaran dio SAD-a koji im je do sada bio poznat samo s TV ekrana.