Nakon desetosatnog layovera u Varšavi konačno smo u avionu iznad Italije, 20 minuta prije slijetanja na Maltu i kroz prozor i kroz oblake vidim nekoliko vulkanskih otoka iznad Sicilije. Neočekivan prizor, pogotovo za Europu. Na Maltu slijećemo tijekom zalaska sunca i prva stvar koju primjećujem je veličina otoka. Malta je minijaturan otok, veličine Raba, no vjerojatno zbog činjenice da je država svi mislimo da je puno veći.

> Uzbudljive avanture Travel Budsa pratite na Instagram-profilima Klare, Marka ili Leonarde, a posjetite ih i na njihovu kanalu na Youtubeu.

Uzimamo bus od aerodroma do centra i u potrazi smo za Airbnbom koji smo bukirali večer prije dok smo još bili u Maroku. Iako nije Božić i iako smo u kvartu gdje ljudi žive, ulice su okićene lampicama. Kuće su boje pijeska, sve nalik jedna drugoj s vratima različitih boja i slikama svetaca pored svakog ulaza. Stariji sjede vani ispred portuna i ćakulaju, a dok prolazimo, čujemo radio i televiziju kako dopire iznutra. Jezik je spoj engleskog, talijanskog i arapskog, a takva je i arhitektura. Vozi se lijevom stranom ceste i ako se na raskrižju nađu dva auta, onaj koji potrubi prvi - ima prednost. Tako stalno svi trube. Klara i ja smo mislile da nama trube, ali ne. Marko je samo istaknuo da smo se umislile.

> Marko Dunđer, Leonarda i Klara Komen snalažnjivi su backpackeri koje je ljubav prema putovanjima dovela do nagrade Wizz Aira.

Naš smještaj nalazi se u tipičnoj malteškoj kamenoj kući s ogromnim stubištem, stražnjim vrtom i staklenim balkonom koji gleda na glavnu ulicu.

Malta - 2 Malta - 2 (Foto: Travel Buds)

Budim se nakon jednog od najboljih sna ovog putovanja i odlazim u trgovinu po doručak, kroasan, jogurt i sok od naranče. Neke se stvari ne mijenjaju bez obzira na to u kojoj si državi. Danas je na repertoaru razgledavanje Valette, od utvrde do malenih uskih ulica. Za ručak odlazimo u restoran gdje je ogroman pulled pork sendvič 7 eura, što je sasvim u redu s obzirom na to da je grad krcat, što znači i prepun turističkih zamki. Zaključujemo da je Valetta prekrasan grad, no jedan dan sasvim je dovoljan za njezino razgledavanje. Odlazimo na pivo u mali lokalni kafić i sjedimo vani na malenim klupicama. Prvi put nakon trotjednog putovanja po Maroku gdje je alkohol ne baš toliko pristupačan. Vraćamo se kući, pripremamo večeru, jedemo u vrtu i odlazimo u krevet rano jer sutra idemo na izlet u Plavu lagunu, najpoznatiju atrakciju Malte.

Prekrasna arhitektura Malte - spoj arapskog i britanskog Prekrasna arhitektura Malte - spoj arapskog i britanskog (Foto: Travel Buds)

Cijela Malta
povezana je javnim autobusima, tako da je lako doći s jednog kraja otoka na drugi. Vozimo se 45 minuta do broda pa još 15 do Plave lagune. Povratna karta iznosi 10 eura i zadnji se brod vraća u 18 sati. Stižemo na otočiće pored Malte, a s jednog otoka se može preplivati na drugi. More je azurne boje i na otoku doslovno ima na tisuće ljudi. Plava laguna je ogromna turistička atrakcija i na trenutke pomalo podsjeća na Zrće, no nas nije briga. Ovo nam je prvi dan na plaži od Portugala, što je bilo pred četiri tjedna. Čitav dan je proveden u moru i na plaži i sva sreća da smo sa sobom uzeli sendviče i vodu jer je na otoku samo jedan kiosk, koji je naravno jako skup. Vraćamo se tamniji 20 nijansi i nakon brzog tuširanja odlazimo na piće u pub u centru grada. Ubrzo se vraćamo doma, mrtvi umorni od mora i sunca.

Malta - 2 Malta - 2 (Foto: Travel Buds)

Iduće jutro odlazimo na avion za Budimpeštu i zaključujemo kako je Malta lijepa, no dva-tri dana sasvim dosta. Ako imate tjedan dana godišnjeg, postoje bolja mjesta koja će ispuniti to vrijeme.

> Vodič za putnike: Savjeti Klare, Marka i Leonarde za odličan provod u Portugalu

Vodič na eks:

Cijena pića u kafićima: kava: 3 €, pivo: 4 €, vino:4 €
Najbolje mjesto za izlazak: kafići u centru grada s lijepim pogledom, a i klasika - boca vina i stepenice na utvrdi.
Omiljeni dio grada: uske ulice vežu se na glavnu ulicu Valette i svaka je prekrasna.
Najdraži kafić: piće iz dućana na stepenicama ili zidinama.
Specijalitet tradicionalne kuhinje: nismo probali, ali navodno zec!
Najbolje doba godine za posjet: rano i kasno ljeto.
Savjet turistima: uvijek klasika - puno tekućine i krema sa zaštitnim faktorom.
Ljubaznost domaćina: 8/10
Najbolji gradski prijevoz: Autobus!