O uzgoju ove vrste goveda i problemima s kojima se u ekološkoj proizvodnji susreću razgovarali smo s Davorom Krznarićem iz Banovine Agrar:

Kako ste se i kada odlučili ulagati u ekološku proizvodnju?
Banovina Agrar d.o.o. osnovana je 2010. godine s ciljem pokretanja održivog gospodarenja poljoprivrednim i šumskim zemljištem. Pokrenuti ekološku poljoprivredu bio je izazov, a pokrenuli smo je s ciljem proizvodnje hrane za ljude uz prihvaćanje i unapređenje svih načela i pravila odabranog načina proizvodnje.

S kojim ste se nedostacima i poteškoćama susreli u pokretanju proizvodnje?
Na samom početku na sadašnjoj lokaciji Banovine Agrar zatečena je napuštena i u korov obrasla čitava okolina, što poljoprivrednog zemljišta što samih putova. Prvi korak je bilo dovođenje u funkciju cjelokupne infrastrukture i zemljišta. Nije postojao vodovod ni kanalizacija, ceste su bile uništene, a stupovi za električnu energiju držali su se na žicama. Krenuli smo iz ničega, bez ičije pomoći i bez razumijevanja lokalne zajednice. No uskoro su se polako otkrivale skrivene ljepote Kordunskog područja. Nakon poprilično utrošenog vremena i novca, kako bi se doveli osnovni uvjeti za poljoprivrednu proizvodnju, nabavljeno je prvo malo stado goveda pasmine Angus (Aberdeen Angus).

Na što ste najponosniji od svojih proizvoda?
Angus goveda koja uzgajamo potječu s Britanskog otočja, točnije iz jedne regije u Škotskoj odakle su se proširila diljem svijeta. Kao osviješteni poljoprivredni proizvođači, slušajući, prateći i iskušavajući nove tehnologije i nova saznanja nastojimo dobiti vrhunski proizvod na drugačiji, ekološki način te samim time pridonijeti dobrobiti životinja i očuvanju okoliša. Bez upotreba pesticida, GMO hrane, hormona, antibiotika, mineralnih gnojiva - radimo iskorak u poljoprivrednoj proizvodnji, prihvaćajući i rješavajući sve izazove koje ta proizvodnja donosi.

Kome su pretežno namijenjeni vaši proizvodi?
Naši su proizvodi namijenjeni svim ljudima koji su spremni vratiti se prirodi, uživati u pravom izvornom okusu mesa, uzgojenom bez herbicida i hormona - jednom riječju zdravom životu!

Možete li istaknuti po čemu su vaši proizvodi bolji od ostalih, i kakva vam je uopće konkurencija u području kojime se bavite?
Naša stada slobodno žive i jedu čistu hranu s pašnjaka, daleko od gradske vreve i onečišćenja. Konkurencije gotovo da i nema jer se proizvode relativno male količine. Problem je jedino doći do kupaca, objasniti im da je vrijedno platiti nešto više za kvalitetniji proizvod.

Gdje se vidite za godinu, pet, deset?
Namjera nam je pokrenuti mesnicu s ekološkim proizvodima te dodati pripremu za finalni proizvod (odležavanje i drugo), kao i educirati kupce. Mesnicu s ekološkim proizvodima bismo tada povezali s restoranom ili zalogajnicom, dijelom išli u proizvodnju trajnih proizvoda, a želja nam je i povezati ekološke proizvođače mesa u zadrugu.

Koji je vaš savjet drugim hrabrim proizvođačima koji se odluče na ovaj put?
Treba se pripremiti za dug put do uspjeha, ovdje nema brze zarade, treba biti uporan i dosljedan.

Dajte nam savjet, zašto baš vaše proizvode treba kupiti naš čitatelj?
Jer se vraćamo prirodi i iskonskom okusu zdravog mesa!
 

Zašto su u agenciji Unex Grupa odabrali baš ovog ekološkog proizvođača, rekla nam je Ines Kozina, Managing Director Deputy:

„Toliko je priča ispričano o maslinovom ulju, dobrom vinu, finom siru, ekološki zdravoj hrani… A iste će se pričati i dalje… Zašto?
Zato što je trend zdrava hrana pripremana na maslinovom ulju... Zato što vinska kultura u Hrvatskoj dobiva ozbiljan 'zamah' unatrag nekoliko godina… Zato što je trend hraniti se zdravo i tražiti novi, pouzdani izvor ekološki proizvedene zdrave hrane…

Sve ove priče mahom paralelno pričaju i priču o ljepotama i bogatstvima Istre, Dalmacije, Međimurja. Jeste li čuli u zadnje vrijeme neku pozitivnu priču i inicijativu s područja Banije i Korduna? Vjerojatno niste...

I baš zbog svega navedenog, izabrali smo Banovinu Agrar iza koje stoje veliki entuzijasti koji su pokrenuli proizvodnju ekološkog mesa vrhunske kvalitete od goveda Angus, te crnih slavonskih svinja. Projekt je velik i zahtjevan te prije svega dugoročan što znači da mora proći i do nekoliko godina do realizacije prvotno postavljenih ciljeva. Za strpljive i marljive eko proizvođače Banovine Agrar, a u sklopu projekta Zelena ideja, team Unex Grupe, nastojat će pronaći najbolje rješenje za oblikovanje vizualnog identiteta branda te kad za to dođe vrijeme, i komunikacijsku strategiju nastupa na tržištu.“
 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju