Topli ili hladni, kremast i slatkast, amazake se u Japanu pije stoljećima za dobro zdravlje, nakon vježbanja te za gašenje žeđi ili puko uživanje u okusu. Taj mikrosvijet japanske kulinarske prošlosti u rodnom se kraju može pronaći na svakom koraku, a sudeći prema njegovoj rastućoj popularnosti na Zapadu, gastrostručnjaci predviđaju da će u 2020. biti jedan od najvažnijih svjetskih trendova.

Amazake je izvorno bila tehnika fermentacije i konzerviranja hrane koju su Japanci koristili prije više od 1700 godina kuhanjem riže, vode i gljivice koji što se koristi i za fermentaciju misa i sojina umaka. Za osam do deset sati nastao bi napitak prepun hranjivih sastojaka i dobrih bakterija, blagotvornih za imunitet. Od davne prošlosti Japancima je amazake toliko dragocjen da se spominje u drevnim knjigama u kojima je zabilježena najstarija službena povijest Japana.

Iako sadrži nezamjetnu količinu alkohola koji nastaje fermentacijom, amazake se često opisuje i kao "slatki sake", često i na etiketama koje mogu zbuniti kupce. I grudičasta struktura može zbuniti nove znatiželjnike koji se odlučuju na kušanje tog ljekovitog napitka. Amazake se u Japanu koristi za brojne bolesti i tegobe.

Pije se za bolji rast kose, mršavljenje, olakšavanje mamurluka, bolju probavu te protiv nesanice. Dok na Zapadu gripu i prehladu tjera pileća juha, na Istoku se upravo taj podatni napitak od fermentirane riže koristi za imunitet i jačanje organizma.

Atsushi Nakagawa vlasnik je brenda amazake pića Amazeke Co koji ih je popularizirao u Kaliforniji. Osim čistog amazakea, poigrava se okusima i prodaje bočice u kojima ima kurkume, đumbira, matche, kokosa i drugih okusa s kojima se lijepo nadopunjuje. Tko zna, možda će amazake uskoro postati sve popularniji i u Hrvatskoj.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju