Jeste li ikada čuli za Mursku deklu? Neki su je možda i sreli kako plahuta šumom, a drugi pak o njoj čitali u narodnim pričama. Ta šumska vila, odnosno duh vode i bilja, živi i u boci, preciznije, na etiketi nagrađivanog međimurskog džina. Tko zna, kada se isprazni boca, možda se i ukaže to mistično biće. Mi nismo provjeravali, ali smo zato porazgovarali s ekipom koja stoji iza Dekle, besmrtne vile.
Legenda o džinu kreće s trojicom prijatelja iz Međimurja: Ivanom Blažonom, Juricom Goričancem i Markom Carom. Trojac se zna još od srednjoškolskih dana te su od tada nerazdvojni prijatelji. Ono što je specifično za njih jest da su sva trojica inženjeri: Ivan je agronom, Jura i Marko su ferovci. Upitali smo ih kako se rodila Dekla.
„Murska Dekla ugledala je svjetlo dana 2019. godine u Međimurju. Sama ideja brenda i priča koja stoji iza proizvoda jest povezanost s prirodom. Tako je vođen ljubavlju prema prirodi, nastao i slogan „Feel the whisper of nature“, na hrvatskome „Poslušaj šapat prirode“ koji vas poziva da stanete na sekundu, opustite se i uživate u trenutku.
Ideja o vlastitom brendu nastala je, zapravo, spontano jedne večeri, prije sada već tri godine, kad se između nas trojice poveo razgovor o tome čime bismo se bavili da možemo odabrati bilo što. Našlo se tu mnogo realnih i nerealnih maštarija koje su izgovorene te večeri. No, ono što smo te večeri shvatili jest da nas zanimaju slične stvari, kao primjerice proizvodnja vlastitog pića. Taj dan je nastala ideja o našem džinu i pao je dogovor da ćemo na istome mjestu za godinu dana otvarati bocu vlastitog pića. Tako smo se na skroz spontani način upustili u cijelu ovu avanturu koja je pokrenuta jednim razgovorom i našom znatiželjom, a ozbiljno se pokrenula kad smo shvatili da smo nakon mnogo testiranja i kombiniranja sastojaka osmislili džin s velikim potencijalom“ kaže ekipa i dodaje:
„Kako smo i inače strastveni ljubitelji prirode, bilo nam je logično da i naš brend bude s time povezan. Tako smo odlučili nazvati naš džin prema staroj narodnoj priči o Murskoj Dekli koja predstavlja šumsku vilu, točnije, duh vode i bilja. Dekla se rađa u proljeće, a najčešće se pojavljuje u obliku djevojke koja je slobodna, besmrtna i brižna.
Dizajn etikete napravio je prema našim željama dizajn studio KPR iz Zagreba u suradnji s ilustratorom Ivanom Gatarićem. Ideja je bila da se bocom dočara legenda o Murskoj dekli, zaigranoj i mističnoj vili te da se dodatno istakne veza s prirodom. Tako smo došli do zanimljivog i vizualno atraktivnog koncepta u kojem crtež na prozirnoj prednjoj etiketi oživljavaju boje sa stražnje etikete. Odabir boja pri tome asocira na prirodne sastojke i Međimurje, njegove plave rijeke, zelene šume i vinovu lozu kao poseban sastojak našeg džina“.
Murska Dekla - 4 (Foto: Murska Dekla)
Cilj im je bio stvoriti piće koje iskače kvalitetom i prepoznatljivog je okusa. Budući da su ga inicijalno stvarali samo za svoj gušt, u početnoj fazi su uložili mnogo vremena i truda kako bi dobili vrhunski proizvod.
„U osmišljavanju recepta, krenuli smo od aroma koje bismo željeli osjetiti u mirisu i okusu, preko sastojaka koje bismo koristili da to ostvarimo, do zabavne faze u kojoj kreće igranje s omjerima, kombinacijama, maceriranjem i, naravno, testiranjem dobivenog. Od prvog recepta prošli smo dosta više i manje uspješnih iteracija dok nismo došli do današnje verzije Murske Dekle. Sam proces je trajao nekih godinu dana, a zainteresiranih kušača nije nam nedostajalo.
Murska Dekla je izrazito prepoznatljivog i aromatičnog mirisa, s istaknutim citrusnim notama koje klasičnom london dry ginu dodaju posebnu svježinu i ugodan miris prilikom konzumacije. Okus je upotpunjen težim notama korjenastih začina.
Trudimo se nabavljati namirnice lokalno, iz provjerenih izvora sa što manjim utjecajem na okoliš. Primjerice, budući da agrumi ne uspijevaju najbolje kod nas u Međimurju, surađujemo s jednim OPG-om u blizini Splita koji nam osigurava godišnje zalihe neprskanih citrusa“, otkrivaju.
Kako se radi se o izrazito aromatičnom ginu kojem previše dodataka može samo smetati, Murska Dekla je najbolja čista ili u klasičnoj džin&tonik varijanti. Pritom treba pripaziti na to da to bude suhi tonik sa što manje šećera. Uz to dodajte kocku leda i eventualno krišku limete, i to je to!
Džin se proizvodi u srcu međimurskih brega, preciznije, u malome mjestu Prekopa u blizini Čakovca.
„Krenuli smo kao mali craft proizvođači, a kako raste potražnja, tako i mi povećavamo svoje kapacitete. Trenutno smo stigli do nekoliko tisuća boca godišnje, ali samo nebo je granica. Uz rast kapaciteta, trudimo se rasti i u širinu, tj. širiti ponudu naših proizvoda. Ponosni smo na naš novi Murska Dekla Old Tom gin, koji je svjetlo dana ugledao ove godine, i gotovo instantno se rasprodao. Zbog specifičnosti proizvodnog procesa, druga šarža dolazi početkom jeseni“, kaže ekipa i dodaje kako Murska dekla marljivo skuplja priznanja i nagrade.
„Posljednja nagrada kojom se možemo pohvaliti jest zlato na prestižnoj svjetskoj smotri vina i žestokih pića u Hong Kongu – CWSA, za iznimnu kvalitetu i pitkost proizvoda. Uz najaktualnije zlato na CWSA-u, imamo i nekoliko srebrnih i brončanih medalja, primjerice s uglednih IWSC i London Spirit Competitiona. Takvi rezultati čine nas ponosnim i daju nam, u neku ruku, potvrdu da se krećemo u pravome smjeru, no isto tako nas i motiviraju da budemo bolji i da još više radimo na našim proizvodima, a samim time i da sam proizvod bude još bolji“.
Poželite li ga kušati, međimurski džin možete naručiti preko internetske stranice ili pronaći u nekim trgovinama trgovinama.
„Mursku Deklu možete kupiti u trgovinama Vrutka, Roto Dinamica, Metroa, online putem naše web stranice te u više lokalnih trgovina u Čakovcu i Varaždinu kao što su Međimurski štacun i Angry Moose shop. Maloprodajna cijena našeg proizvoda iznosi 233 kn. Cijena Old Tom gina u pakiranju od 0,5l je 240kn u maloprodaji“, kaže ekipa i dodaje kako imaju planove za dalje.
„U budućnosti svakako planiramo širenje palete vlastitih proizvoda, a rado bismo i otvorili kušaonu s mogućnošću primanja posjetitelja. Kako smo strastveni oko toga što radimo, bilo bi nam izrazito drago da tu našu strast i znanje možemo prenijeti drugima koji bi došli u našu kušaonu uživati u našim proizvodima i naučiti nešto novo“, kažu.