Jednog, nama prohladnog, a njima ugodnog studenog 1999. godine u Južnoj Australiji skupina prijatelja došla je na ideju kako ponovno popularizirati brkove, koji su u to vrijeme već odavno prestali biti moderni.

Osmislili su pojam, književno rečeno novotvorenicu, te su od dvije engleske riječi moustache (brkovi) i November (studeni) dobili jedan, hvalevrijedan - Movember. Proširili su ideju među prijateljima, kojih je bilo 80-ak, te su i oni puštali brkove u dobrotvornu nakanu.

Pet godina kasnije također ekipa iz Australije, ali ovoga puta iz Melbournea, odlučila je osvježiti prethodnu ideju. Trideset muškaraca u trideset dana studenog puštalo je brkove želeći također podići svijest o bolestima muškaraca poput karcinoma prostate i testisa. Godinu poslije osnovali su zakladu koja prikuplja novčana sredstva za istraživanje i pomoć muškom zdravlju.

Započet kao izazov, a prerastao u pokret Movember, svakog studenog potiče muškarce da odlože svoje brijaće aparate te puštanjem brkova podignu svijest o muškim bolestima, među kojima se najčešće spominje rak prostate, ali i mentalne bolesti.

Samo podizanje svijesti nema preveliku svrhu ako se nakon nje ne poduzme radnja, stoga ovaj pokret za cilj ima potaknuti na redovite preglede kako bi se spriječila ili zaustavila potencijalna prijetnja za zdravlje.

Movember, kako piše na službenoj stranici, dobrotvorna je organizacija koja ''mijenja lice muškog zdravlja u svijetu''. Fokus su joj mentalno zdravlje i prevencija suicida te rak prostate i testisa.

Od prošle godine u ovome pokretu sudjeluje 20 zemalja, a prikupili su 82,8 milijuna dolara, od čega su najviše uložili upravo u zdravlje muškaraca, dok je ostatak otišao na administrativne troškove. Njihov je rad vrlo transparentan, a ističu neovisnost o državnom financiranju, što im omogućava ulaganje u projekte po njihovu izboru. Dodatnu pohvalu i potvrdu za svoj su rad dobili 2012. kada su uvršteni u sto najznačajnijih nevladinih organizacija na svijetu.

Sportska natjecanja za prikupljanje donacija, posebne ponude u trgovinama, posebni meniji u restoranima, edukacija te vrlo važni pregledi prostate po nižim cijenama samo su dio ove akcije koja se godinama sve više širi.

Medijsko širenje ove hvalevrijedne ideje tijekom godina se postupno događalo u svijetu, a 2013. došlo je i u Lijepu Našu. Tako su Movember podržale brojne domaće zvijezde iz svih sfera života, poput hokejaša Medveščaka, ali i svjetski poznati svoja su lica ukrasili brkovima, poput glumaca Georgea Clooneyja i Ryana Goslinga. Akciji su se tijekom godina pridružili i chefovi diljem svijeta, koji u studenom kreiraju posebne menije i podižu svijest o muškom zdravlju brkovima, pravim, od papričica, noževa ili pak kartona. Ovaj pokret ima i svoju kuharicu ''Kuhaj poput muškarca'', koja nudi recepte za modernog džentlmena te smjernice kako se ponašati kao džentlmen u kuhinji i izvan nje. Svoj doprinos ovoj iznimnoj knjizi receptima su dali Mo Bro chefovi diljem Velike Britanije, Irske, Španjolske i Finske uključujući Davida Johnsona i Sama Wilsona.

Kako mu i samo ime Movember kaže, pokret se odnosi na studeni, dok u prosincu prestaje, što ne znači da time prestaje i briga o zdravlju. Svoj brk zato uređujte ili nakon studenog svečano obrijte Philipsovim brijačem.

Nova StudioSadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Philips po najvišim profesionalnim standardima.

 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju