Studeni pokreće svjetski pokret kada muškarci preuzimaju hrabri zadatak puštanja brkova simbolično obilježavajući podizanje svijesti o tri najveća zdravstvena problema koji pogađaju muškarce: raku prostate, raku testisa i problemima mentalnog zdravlja.
Ideja o Movemberu rođena je 2003. u Australiji kada su se dvojica prijatelja Travis Garone i Luke Slattery u pubu u šali odlučila vratiti brkove u modu i uvjerili svoje prijatelje da ih puste. Dvojac je tad pronašao trideset svojih prijatelja voljnih sudjelovati u izazovu da u studenome puste brkove i doniraju deset dolara kao podršku kampanji za rano otkrivanje i liječenje raka prostate. Inspirirani prijateljevom majkom, koja je prikupljala sredstva za rak dojke, brkove su povezali s ružičastom vrpcom, ali za muškarce.
Movember (Foto: Getty Images)
Entuzijazam prvih trideset muškaraca koji su odlučili podržati borbu protiv raka prostate u idućoj je godini otišao stepenicu više, kada je nastala internetska stranica te je na kraju prikupljena velika donacija, koja je predana australskoj Zakladi za rak prostate.
Brkati studeni – mjesec zaštite zdravlja muškaraca
Potez tih muškaraca inspirirao je mnoge i tako je Movember postao svjetski poznat pokret. Spajanjem riječi moustache (engl. brkovi) i november (engl. studeni) brkovi su određeni kao simbol čitavog pokreta.
Pokret je započeo kao izazov puštanja brkova u znak podrške i promicanja svijesti o muškim bolestima, a prerastao je u globalnu akciju s ciljem sprečavanja, odnosno dijagnosticiranja što većeg broja bolesti koje zahvaćaju mušku populaciju. Dobrotvorna udruga Movember Foundation 2004. je započela s tom tradicijom u Australiji i na Novom Zelandu. Kasnije su se pokretu pridružile Kanada, Danska, Španjolska, Ujedinjeno Kraljevstvo, Izrael, Irska i SAD, a danas Movember djeluje u više od dvadeset zemalja.
Pokret Movember svake godine potiče i educira muškarce kako brinuti o svojem zdravlju preventivnim pregledima, a uz Merkur osiguranje možete si olakšati brigu o zdravlju. ''Grow a mo' save a bro'' moto je Zaklade Movember i podsjetnik da cilj nije samo vidjeti tko može pustiti najfinije brkove, već kao gesta solidarnosti za podizanje svijesti o muškom zdravlju. Movember potiče muškarce da barem jednom godišnje odu na pregled, usvoje zdravije životne navike te progovore o zdravstvenim problemima s bližnjima, osobito u svrhu informiranja o povijesti bolesti unutar obitelji. Mjesec studeni obilježen je dobrotvornim akcijama i kampanjama s ciljem prevencije i liječenja bolesti karakterističnih za muškarce te popustima za muškarce na testiranje i preglede u raznim klinikama.
Movember (Foto: Getty Images)
Merkur osiguranje osim na tradicionalno puštanje brkova svoje osiguranike želi podsjetiti i da obave pregled na vrijeme. Preventivni pregledi mogu uvelike poboljšati kvalitetu života, spriječiti mnoga oboljenja te smanjiti troškove skupih liječenja. Stoga je potrebno osvijestiti da pravi muškarci nisu oni koji nemaju probleme, nego oni koji svoje probleme pravovremeno rješavaju. Pravi muškarci brinu za svoje zdravlje, ne samo za brkove.
Brkove na pregled
Danas se širom svijeta muškarci briju 1. studenog i puštaju brkove do 1. prosinca, kada se u brojnim gradovima bira i ''brk mjeseca''. Pokret koji je počeo s 30 ljudi danas okuplja nešto više od šest milijuna ljudi.
U Hrvatskoj se također Movember obilježava već nekoliko godina te se kroz razne manifestacije i aktivnosti prikupljaju sredstva koja idu u dobrotvorne svrhe. Fokus je na zdravstvenim problemima koji pogađaju muškarce, kao što su rak prostate i rak testisa, ali i na često zanemarenim poteškoćama vezanim za mentalno zdravlje i samoubojstva.
Movember (Foto: Getty Images)
Kako bi sve pogodnosti dodatnog zdravstvenog osiguranja bile još dostupnije, Merkur osiguranje u razdoblju od 1. 11. do 30. 11. 2024. odobrava 10 % popusta na dodatno zdravstveno osiguranje health4me Premium program u prvoj godini osiguranja. Između četiri paketa različitih godišnjih limita te pokrića i opsega usluga u health4me programu dodatnog zdravstvenog osiguranja, klijent odabire paket koji najbolje odgovara njegovoj potrebi za osiguranjem zdravlja. Također, svim novim korisnicima na raspolaganju je i godinu dana korištenja Modus Health Carda – kartice koja omogućava popuste u zdravstvenim ustanovama diljem Hrvatske.
Movember je financirao više od 1320 projekata za zdravlje muškaraca diljem svijeta te protresao istraživanja o zdravlju muškaraca i mijenjao način na koji zdravstvene usluge dopiru do muškaraca i pružaju im podršku. Cilj cijele kampanje je potaknuti mušku populaciju na redovite preglede kako bi se bolest otkrila na vrijeme te bi se pravovremeno i izliječila jer prevencija je ključ dobrog zdravlja.
Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Merkur osiguranje po najvišim profesionalnim standardima.