Dual-mode vehicle (skraćeno DMV) u Hrvatskoj bismo preveli kao vozilo s dva načina rada. Ono se, naime, u svega 15 sekundi transformira iz cestovnog autobusa u vlak koji se može kretati po pruzi i obratno.

Ovo je moguće zahvaljujući izmjeni čeličnih kotača za prugu i klasičnih kotača s gumama koji se na pritisak gumba mogu spustiti ili uvući unutar vozila. Na tračnicama doseže brzinu od 60 kilometara na sat, no po cesti se može kretati brže od toga.

Japan Zanimljivosti 3 važna razloga zbog kojih Japanci ne telefoniraju u vlaku

DMV može prevesti 23 osobe, uključujući i vozača. Vozilo je dugo oko osam metara, a teži tek nešto manje od šest tona, što je značajno manje od vagona u standardnim vlakovima.

Kreće se uspješno po tračnicama i po cesti Kreće se uspješno po tračnicama i po cesti (Foto: Profimedia)

Vozilo s dva načina rada je novo pojačanje tvrtke Asa Seaside Railwaysa, koja u svojoj floti trenutačno ima tri jarko obojena DMV-a. Vozila bi službeno trebala početi s radom na Božić ove godine te povezivati Tokushimu i Kochi na otoku Shikoku u Japanu.

Glavni cilj ovog neobičnog vozila jest poboljšati lokalni prijevoz, ali i privući turiste u slabo posjećeni dio Japana.

Slika nije dostupna Putovanja Palača na kotačima stiže u Split: Kultni Orient Express ide punom parom naprijed

Vozila s dva načina rada nisu nova inovacija. Prvi takvi koncepti razvijeni su još tridesetih godina prošlog stoljeća u Velikoj Britaniji, a koristili su se i u drugim krajevima svijeta – najčešće za potrebe održavanja i pregleda na željezničkim prugama.

10 najluksuznijih vlakova za ljude koje žele kraljevski tretman na putovanju Vlak Pride of Africa Vlak The Royal Rajasthan on Wheels Vlak Venice Simplon-Orient Express +6 Vlak Maharaja\'s Express

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju