Galerija Eat Istria San Rocco San Rocco Eat Istria San Rocco +17 Nikola Pezić - Eat Istria

Iako smo se već oprostili od toplijih dana, želja za odmorom i guštanjem ne prestaje. Možda se više nećemo brčkati u plićaku, no sadržaja u priobalju ima napretek. Tako nas je Istra, kao prava gastronomska kraljica, dočekala raširenih ruku te smo u njoj proveli nezaboravni hedonistički vikend i uživali u slasnim tradicionalnim jelima, dobrom vinu i fantastičnom maslinovom ulju.

Na pulskoj tržnici dočekao nas je Nikola Pezić, kulinarski entuzijast rodom iz Ivanić-Grada, koji zajedno sa svojim partnerom Goranom Zgrablićem vodi projekt Eat Istria. To iskustvo nude na Mastercardovoj platformi Priceless.com, a njime žele gostima pokazati drugačiju stranu Istre koju turisti nemaju priliku često doživjeti, i to kroz oči lokalaca.
Nikola Pezić - Eat Istria Nikola Pezić - Eat Istria (Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini)
„Naše iskustvo uključuje posjet pulskoj tržnici, na kojoj nabavljamo potrebne namirnice za class, tamo vidimo što je dostupno taj dan, što je svježe, što gosti preferiraju i prema tome prilagodimo meni. Onda sjedamo u auto i vozimo se do našeg maslinika, koji je istovremeno i kuharski atelje, gdje gostima ponudimo marendu, popijemo koju čašu vina, naravno, i onda počinjemo kuhati“, rekao je Nikola i dodao: „Pripremamo četiri jela. Gosti sudjeluju u pripremi, znači ne pripremamo samo mi. Tu je predjelo, pašta s tartufima ako ima tartufa, obično radimo i glavno jelo koje se najčešće bazira na mesu, i desert.“

Na svojoj farmi Scuola u Medulinu najčešće rade tradicionalna istarska jela, no potkrade se povremeno i pokoje moderno, poput ribljeg carpaccia, koji stari Istrijani nisu jeli. No, osim ukusne hrane inspirirane receptima istarskih nona, gosti u njihovu masliniku imaju priliku isprobati i proizvode koje sami spravljaju.
Nikola Pezić - Eat Istria Nikola Pezić - Eat Istria (Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini)
„Od ovih maslina ovdje proizvodimo što maslina za jesti, što maslinovo ulje. U onoj kućici tamo proizvodimo aceto balsamico po tradicionalnom receptu iz Modene gdje je i nastao. Trenutačno je star 12 godina. Pravimo sok od zelenog grožđa, koji se zove verjus i koji se u srednjem vijeku puno koristio u kuhinji, a onda je nekako ispao iz upotrebe. No, danas ga profesionalni chefovi koji kuhaju na jako visokoj razini vole koristiti jer daje lijepu kiselinu jelima. Mi ga radimo sami i mislim da smo mi jedini koji to rade. Od dijela tog grožđa radimo i macerirani ocat i sve se to može kod nas probati“, rekao je Nikola.

Obično rade s manjim grupama, a najčešće je riječ o dvoje ljudi koji se žele bolje upoznati s lokalnim stanovništvom, njihovim načinom života i doživjeti jedno autentično iskustvo. Tako im se mogu bolje posvetiti i stvoriti s njima jedan intimni kontakt.
Eat Istria Eat Istria (Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini)
„Mi se volimo s njima i podružiti jer su to obično dosta interesantni ljudi. Mi nikad ne radimo taj neki formalni stil. Ti cooking classevi u drugim zemljama često izgledaju tako da svatko dobije svoj mali stol i svatko radi svoje jelo. Kod nas to tako ne funkcionira. Mi smo svi skupa“, kaže nam Nikola i dodaje: „Nama jako puno gostiju kaže: 'Mi bismo htjeli upoznati ljude, ali to je ovdje malo teško jer dolazimo u kontakt samo s konobarima, vozačima i recepcionerima i sve je to jako službeno, formalno.' Mi se s njima sprijateljimo i zapravo to njih jako veseli jer na taj način oni stvarno upoznaju nekog domaćeg. Ne pričamo mi s njima samo o hrani i vinu. Oni nas pitaju sto stvari – o politici, o povijesti, svakodnevnom životu, nogometu, i onda im mi možemo dati odgovore na ta pitanja.“

Gosti se više ne zadovoljavaju samo suncem, morem i lijepim plažama. Oni sada traže nešto više od putovanja, pa su iskustva na platformi Priceless.com tako i koncipirana.
Nikola Pezić - Eat Istria Nikola Pezić - Eat Istria (Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini)
„Najčešće nam dolaze gosti iz Amerike. Kako su oni mlada zemlja, jako vole doći negdje gdje postoji tradicija i kušati takvo nešto. To nisu ljudi koji će doći tu i samo ležati na plaži, ići u neke jeftine restorane, nego žele baš upoznati kulturu i način života lokalnih ljudi, a jako puno njih to radi kroz hranu. Mi mislimo da je hrana jedan univerzalni jezik, uz koji ćete, čak i kad ne možete komunicirati međusobno, svi prepoznati koliko je nešto fino“, rekao je Nikola.

Baš poput Nikole, i Teo Ferentich gostima želi ponuditi jedinstven istarski doživljaj koji će dugo pamtiti. Zajedno sa svojom obitelji drži mali, ali luksuzni hotel San Rocco na samom sjeverozapadu Istre u gradiću Brtonigla, koji oduševljava svojim pitoresknim izgledom.
Teo Fernetich - San Rocco Teo Fernetich - San Rocco (Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini)
„Kad smo počeli razmišljati o paketu za Priceless.com, želja nam je bila ponuditi nešto originalno, autentično, nešto baš istarsko. Večera u restoranu gdje predstavljamo naša jela, našu viziju kuhinje. Onda smo htjeli gostu pružiti neko iskustvo u kuhanju, tako da smo se odlučili za jedan masterclass u sklopu kojeg gosti imaju baš priliku kuhati s našim chefovima, s našom Florianom. Imamo večeru u našoj konobi, gdje imamo jednu tradicionalniju ponudu, degustaciju ulja, koja je jako bitan segment naše ponude i, naravno, degustaciju vina u podrumu vinara Coronica – jednog od najpoznatijih vinara na našem području“, rekao nam je Teo.
San Rocco San Rocco (Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini)
Njihov restoran poznat je po brojnim priznatim nagradama, a između ostalog, 2017. bio je uključen i u Michelinov vodič. Zbog toga njihov masterclass zvuči neizmjerno bolje jer se tamo uči od najboljih.

„Sad je počela sezona bijelog tartufa, tako da mi radimo domaću tjesteninu s bijelim tartufom. To je jedno klasično jelo, sama izrada tog jela vrlo je interesantna. Uglavnom pratimo sezone. U proljeće bude sezona divljih šparoga, pa onda radimo nešto sa šparogama“, rekao je Teo.

Kao prava gastrodestinacija koja želi privući samo najveće gurmane, u San Roccu ništa ne prepuštaju slučaju. Tako je za njih posebno važna degustacija maslinova ulja koje dolazi direktno iz njihova maslinika.
San Rocco San Rocco (Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini)
Imamo oko 1300 maslina na području Brtonigle, evo, za desetak dana ćemo krenuti s berbom. Konkretno imamo tri sortna ulja – Leccino, Busa, Biancheru kao autohtone sorte i onda imamo jedan blend, u kojem smo spojili te tri sorte plus još dvije koje ne flaširamo posebno. Ideja je bila od tog blenda napraviti neko univerzalno ulje koje se može koristiti doma uz sva jela“, objasnio je Teo.

Poseban naglasak stavljaju i na vino jer se Istra može podičiti pravim majstorima i fenomenalnim vinima za koje se uvijek traži čaša više.
San Rocco San Rocco (Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini)
„Mi u podrumu imamo više od 300 etiketa različitih vina, što hrvatskog, što od ostatka svijeta. Malvazija je najpoznatije istarsko vino, tako da volimo voditi gosta kroz degustaciju raznih vrsta malvazije – od klasične svježe do odležane, macerirane varijante tog vina“, rekao je Teo.
San Rocco San Rocco (Foto: Nova Studio/ Tibor Marochini)
U ovim nezaboravnim iskustvima mogu uživati svi korisnici Mastercard® kartica i tako stvarati trenutke za pamćenje kojih će se rado prisjećati. Uz čašicu vina u ruci i slasno jelo od kojeg rastu zazubice uživat će svi oni koji vole slaviti život i u njemu uživati na najjače.

Iskustva u suradnji s Eat Istriom i San Roccom, članom grupacije Stories, Croatian Unique Hotels, dio su programa Priceless.com koji nudi niz različitih iskustava prezentirajući diljem svijeta ono najbolje od naše zemlje. Upravo među tim jedinstvenim iskustvima, kreiranima posebno za korisnike Mastercard® kartica, baš svatko može pronaći nešto za sebe – bilo da se radi o gurmanima željnima novih gastronomskih doživljaja i vještina, avanturistima koji obožavaju prirodu, zaljubljenicima u stjecanje novih znanja koje nam donosi digitalna tehnologija ili onima koji se jednostavno žele odmoriti na manje uobičajen način.

 

Nova StudioSadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Mastercard po najvišim profesionalnim standardima.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju