Londonski planovi za budućnost pokazuju kako gradske vlasti od metropole žele napraviti grad u kojem se najviše – hoda. Kako bi im to pošlo za rukom, lagano su počeli s provođenjem planova, a hoće li u tome polučiti uspjeh, pokazat će vrijeme.

Gradonačelnik Sadiq Khan prošlog je tjedna predstavio „Walking Action Plan“, čiji je konačni cilj da „stanovnici glavnog grada odaberu pješačenje kao oblik transporta kad god je to moguće“. S obzirom na veličinu grada i užurbanost života, bit će zanimljivo vidjeti koliko će u tome uspjeti.

Buckinghamska palača (Foto: Thinkstock/Guliver)

Za početak, gradske vlasti objavile su kako će uložiti 2,2 milijarde funti (oko 17 milijardi kuna) te „redizajnirati“ ulice kako bi podržali pješake, što u praksi znači novu infrastrukturu, bolje znakove i karte te veći broj pješačkih prijelaza. Cijeli projekt podržalo je i englesko javno zdravstvo, koje se nada kako će 2024. stanovnici Londona raditi milijun koraka više.

„Naš je cilj učiniti pješačenje najsigurnijim, najlakšim i najugodnijim načinom kretanja“, izjavio je Will Norman, prvi londonski povjerenik za hodanje i biciklizam. Svakom novom infrastrukturnom planu cilj će biti prilagođavanje grada pješacima, a vlasti se nadaju će do 2041. postotak ljudi koji se šeću, voze bicikl ili koriste javni prijevoz narasti do 80 posto. Naravno, to bi za posljedicu imalo znatno manje korištenje automobila, a samim time došlo bi i do smanjenja zagađenja u gradu.

London eye (Foto: Thinkstock/Guliver)

> Što to pluta u rijeci? Prizor u Nizozemskoj kojem su zapljeskali mnogi

Plan također uključuje i promjene u strukturi podzemne željeznice kako bi ljudi više hodali od jedne do druge podzemne stanice. Londonski autobusi također će se promijeniti, a cilj je i zabraniti postojanje dizelskih taksija do kraja iduće godine.

Nadajmo se kako će London u tome uspjeti te u bližoj budućnosti postati grad u kojem su najvažniji – pješaci.