Mnogi ovo vrijeme koriste kako bi se bavili nečim što su dugo željeli, a nisu imali dovoljno vremena te kako bi se u potpunosti posvetili razradi novih ideja i stvaranju novih priča. Slučaj je to i u hvarskoj vinariji Tomić u koju su prvi dani proljeća donijeli čak dva noviteta – redizajn svih etiketa i eko markicu za njihovo vino iz ekološkog uzgoja, Tomić Illyricum 2016. A promišljanja i pripreme za ove značajne iskorake započeli su unatrag nekoliko sezona.
Već prve etikete, predstavljene nakon osnutka ove vinarije 1993. godine, izdvajale su se od drugih, a razlog tomu bio je prikaz profila vinara Andre Tomića, po kojem su postale prepoznatljive među domaćim i stranim ljubiteljima vina. Taj autentični, bezvremenski motiv krasi i novi dizajn vina Tomić kojim je vinarija uspjela sačuvati prepoznatljivost postojećih etiketa, postići osvježenje i jednostavnost te sažeti sve ono što predstavlja:
„Smatram da uspješnost dizajna uvelike ovisi o lakoći s kojom etiketa prenosi emociju. Kad u prvom trenu uspiješ privući pažnju kupca, a već u drugom momentu on zna ono najbitnije o tvom vinu, možeš reći da si uspio. Sama ideja da glavnu etiketu, koja je sadržavala puno informacija, sada smanjimo i istaknemo samo najvažnije, odmah nam se svidjela. Tako smo odlučili u prvi plan staviti logo Tomić, naziv vina i pripadajuću godinu, a naknadno smo na etiketu nadodali još nešto po čemu smo prepoznatljivi - Hvar"., izjavio je Sebastijan Tomić te nadodao da je ovo prvi redizajn etiketa Tomić nakon 20 godina.
Novi izgled povjeren je Nenadu Doganu, dizajneru s kojim obitelj Tomić uspješno surađuje već dugi niz godina, a koji je dizajnirao i njihove prve etikete. Zadržane su prepoznatljive boje i logo vinarije, a izmijenjena je veličina etikete te tipografija. Osim osvježenih etiketa, vinarija Tomić počela je koristiti i polilaminatne ukrasne kapice koje dodatno naglašavaju ekskluzivni izgled proizvoda.
Uz novi moderan dizajn tim vinarije Tomić može biti ponosan na ECO markicu, prepoznatljivi zeleni listić , koju nosi nova berbra vrhunskog suhog crnog vina znakovitog imena, Tomić Illyricum 2016.
Put do nje nije bio ni jednostavan ni kratak, što ovaj uspjeh čini još većim:
„Proces traje oko četiri godine. Prvo ste tri godine u "prijelaznom razdoblju" u kojem imate konstantne kontrole inspektora na terenu. Morate udovoljiti svim analizama i provjerama u kojima se utvrđuje da ste koristili samo dopuštena sredstva. Kad zadovoljite sve potrebne kriterije, morate odraditi administrativni dio i predati zahtjev za dobijanjem eko oznake. Eko markica nam je potvrda da smo nakon 5 godina truda i mukotrpnog rada u vinogradu napokon zaslužili oznaku ekološkog vina. Ekološki pristup je višestruko skuplji oblik proizvodnje i ne može se svugdje primijeniti. Zahtijeva znatno više ljudskog rada i suživota s prirodom pa se na kraju svodi na filozofiju života samog vinara.“, rekao je vinar Andro Tomić.
Andro Tomić (Foto: PR)
Ekološka proizvodnja vina donosi mnoge izazove, a glavni je prirodni položaj na kojem se vinograd sadi. Nisu svi položaji pogodni za ekološki uzgoj zbog čega su se stoljećima vinogradi sadili isključivo na odabranim mjestima. Za ekološki uzgoj bitno je da se na odabranom položaju ne zadržavaju voda i vlaga, da na njemu postoji prirodno strujanje zraka te da ima zadovoljavajuću insolaciju. Uz to, ovakav uzgoj je izazovan i u financijskom smislu, zbog povećane potrebe za ljudskom rukom , ali i većim rizikom od pojave bolesti.
Ipak, ekološka proizvodnja donosi mnoge pozitivne stvari zbog kojih prepreke i izazovi, često padaju u drugi plan:
„Benefit od ekološke proizvodnje se prvenstveno odvija na emocionalnoj razini. Pretežno se očituje u zadovoljstvu vinara i djelatnika koji rade u vinogradu zbog činjenice da su uspjeli proizvesti zdravije i kvalitetnije grožđe. Osim toga, korist se postiže i dugotrajnim marketingom koji se gradi na ekološkoj proizvodnji. Turisti koji nas posjećuju svakom godinom nam sve više daju do znanja da smo na dobrom putu. Kad čuju da grožđe i masline koje sami proizvodimo dolaze isključivo iz ekološkog uzgoja, ne kriju svoje zadovoljstvo.“, rekao je Andro Tomić.
Što se tiče uloge koju eko markica ima kod kupaca, Sebastijan Tomić ističe da ona u velikoj mjeri ovisi o zemlji iz koje potrošači stižu te njezinom standardu:
„Postoje zemlje gdje je prodaja ekoloških proizvoda prilično razvijena pa su i ljudi iz tih zemalja ekološki osvješteniji, dok postoje i oni koji tome uopće ne pridaju važnost. Kod domaćih kupaca je također prisutna određena naklonost prema eko vinima iako je našim ljudima često važniji sam brend od eko markice. Svakako postoji pozitivna korelacija između standarda i kupovne moći građana s potrošnjom ekoloških proizvoda.“, zaključio je.
Sloganom "Vino se pije na ure, ne na litre", vinarija Tomić svojim kupcima i svima koji uživaju u kulturi vina, daje jasnu poruku da u vinu treba uživati i piti ga umjereno. Istim tim sloganom, obitelj Tomić sebi svakodnevno nameće visoke standarde kvalitete vina u kojima želi da vinoljupci uživaju. Novi izgled i eko markica potvrda su da ova vinarija uvijek nastoji ponuditi nešto novo te na najbolji način predstaviti sve ono čime se ponosi – bogatu povijest, tradiciju i kulturnu baštinu, pretočene u vina stvorena za uživanje.