Novi fast food u Horvaćanskoj izazivao je znatiželju i prije nego što se otvorio. I zbog imena i zbog slogana koji je zbunjivao prolaznike. Krojačnica je nastala kao projekt trojice prijatelja koji prije svega vole dobro jesti i uživati u životu, kao i vidjeti sretne i site ljude.

Iako im je slogan "širimo u struku", na jelovniku su jela koja se pripremaju od zdravih i domaćih namirnica pa uspijete li odoljeti želji da kušate sve što imaju u ponudi, nema brige, nećete se udebljati. Ime lokala neke privlači, a druge ostavlja s upitnikom poviše glave pa se ekipa iz Krojačnice između narudžbi pozabavi i gostima koji su donijeli sako ili hlače koje treba skratiti. Nakon što gosti shvate da se ondje po mjeri kroje jela, a ne tkanine, neki i ostanu na ručku.

A što se  jede u Krojačnici?

Burgeri i sendviči, svakome prema kroju - od ficleka do peglića, a imaju i finih salata. Klasični ficlek totalni je hit, a slijede ga boho šik salata (brokula, mrkva, paprika i tikvica s grilla, pileći zabatak i umak od kurkume), kao i štreberski burger od sto posto mljevene junetine u brioche pecivu. Tu su i prpošna salata sa slanutkom i povrćem, kao i farmerski sendvič s junetinom, jajetom, špekom i karameliziranim lukom. Od "modnih dodataka" ubaciti možete i dodatnog sira, špeka itd.

PK: Tko čini tim Krojačnice?

Tim Krojačnice čine Pero (Petar Kaić), Karlo (Karlo Srketić) i Krešo (Krešimir Znika), a radi se o ljudima koji dijele istu strast. Svatko od nas posjeduje iskustva koja smo pretočili u stvaranje Krojačnice u ideji da stvorimo nešto autentično, drugačije od drugih. Kao tim smo jako homogeni, kao i burgeri koje radimo, svaki sastojak u cjelini te oduševi! Osim što smo kolege, mi smo i prijatelji te se družimo i kada nismo u kuhinji.

PK: Recite nam nešto više o sebi.

Pero: Imam 36 godina, nemam formalnog iskustva u dotičnoj djelatnosti, ali volim jesti. Poduzetnik sam i volim nove ideje i startupove, u Krojačnici sam zadužen za sve što nije sama proizvodnja hrane, ali aktivno sudjelujem u stvaranju novih okusa koje plasiramo.

Krešimir: Ja sam Perin frend i imam 44 i pol godine (smijeh). U Krojačnici sam zadužen za termičku obradu i plasiranje naručenih jela u što kvalitetnijem obliku i u što kraćem vremenu. Volim to što radim, jer osim što mi je kreacija okusa koje nudimo primarni zadatak, u Krojačnici mi je važno ono što slijedi nakon toga, a to je efekt koji postižemo kod ljudi – zadovoljstvo, sreća, druženje i radost. Mi zapravo želimo vidjeti sretne ljude. Naša hrana povezuje, čini ljude sretnima.

Karlo: Imam tek trideset i jednu, i ja sam frend obojici (smijeh). Imao sam aferu s jednim velikim lancem fast fooda u Hrvatskoj, potrajala je ta ljubav nekoliko godina, dogurao sam i do general managera, ali u meni je uvijek postojala želja za stvaranjem novih okusa i atmosfere koja nije umjetno stvoreni produkt mašinerije u kojoj je sve predodređeno vremenom i uvjetima. Kada mi se pružila mogućnost da postanem dio tima Krojačnice, objeručke sam je prihvatio jer, gle, to je to, radimo hranu najbolje što možemo jer želimo da je to stvarno fino i da se čovjek najede. Da je ukusno, da izaziva emocije, da stvara sreću i da prostor sam po sebi postaje prostor prepoznat po osjećajima i iskustvima zbog kojih se tu odlično osjećaš.

Krojačnica - 4 Krojačnica - 4 (Foto: Krojačnica)

PK: Kako ste došli na ideju otvaranja fast fooda?

Volimo imati goste, i privatno, a i profesionalno. Volimo ugostiti nekoga jer kad je gost zadovoljan, i mi smo zadovoljni.

Zagrebačka street food scena u posljednjih je deset godina procvala i jako se mnogo napravilo za kvalitetnu ponudu. Međutim, sada dolazimo ponovno do svojevrsnog zasićenja. Mislim da nedostaje hrabrosti kako bi se proširila ponuda.

Partnerstva nastaju kada više ljudi dijeli određenu viziju, ne nužno motivaciju, ali viziju da. Krojačnica nastaje kao projekt trojice prijatelja koji vole hranu i njezinu moć okupljanja. Naša je osnovna želja da stvaramo jela i iskustva koja čine ljude oko nas sretnima i sitima. :)

Još od davnina hrana je ono što okuplja ljude za stolom, a tamo najlakše nastaju i rastu odnosi. Prijateljski, obiteljski, ljubavni i drugi. To je nešto što prepoznajemo i što želimo graditi. Postoje ljudi koji jedu da bi živjeli i koji žive da bi jeli. To su dva ekstrema, ali možemo se složiti da postoje ljudi koje hrana usrećuje više, a neke manje. To su one osobe koje vole probavati nove stvari, osobe koje osjetilom okusa doživljavaju sreću. Mi u Krojačnici takvi smo ljudi i hrana nas usrećuje, a još nas više usrećuje tu sreću podijeliti s drugima.

Možda je najbolje to usporediti s glazbom. Oni koji zaista uživaju u glazbi vole podijeliti neku novu kompoziciju s prijateljem ili nekom osobom koja jednako tako voli glazbu. Pronaći se na istoj valnoj duljini kao u glazbi vrijedi i u gastronomiji.

PK: Kako ste smislili ime?

Krojačnica nastaje kao odgovor na pitanje "Kako usrećiti ljude hranom?" i iz težnje da na zabavan i drugačiji način predstavi svoju ponudu na fast food sceni. Krojački elementi predstavljaju "nastajanje" iz kojih se najviše nameću krojevi kao "varijante" jela koje pripremamo. Ostali su elementi dekorativnog karaktera i njihova je uloga stvaranje šaljive i razigrane atmosfere, tj. slike u javnosti. Skrojili smo za svakoga ponešto!

Osim imena, gostima je često privlačan i naš slogan "Širimo u struku!". No neki nas ponekad i malo krivo shvate. Naša hrana ne deblja, naša hrana je zdrava, čini te zdravim, da imaš prirodnu i zdravu figuru, odnosno struk.

U posljednje vrijeme često nam navraćaju i gospođe na skraćivanja i ostale krojačke popravke, pa se malo iznenade kada vide da usred Krojačnice nešto pečemo.

PK: Kako ste osmislili ponudu, a kako ste se odlučili za lokaciju?

Za ponudu su zaslužna naša nepca, koja su, sudeći po sve većem broju naših gostiju, odradila značajan i težak posao, dok je odluka o lokaciji bila uvjetovana odnosom onoga što smo si mogli u danom trenutku priuštiti. Osim te strane, lokacija je zaista odlična. Mi i dalje radimo na prepoznatljivosti Krojačnice i vjerujemo da je lokacija lako dostupna svima onima koji nas žele upoznati i probati okuse koje spravljamo.

No jela iz Krojačnice možete naručiti i putem Glova, Wolta i Pauze.hr, tako da smo tako naše okuse približili svima i u daljem okruženju.

PK: Kakav je koncept prostora i jelovnika.

Iskreno, nama je jelovnik ispred prostora. Prostor je sam po sebi nužan jer je dio poslovanja, no nismo od onih koji puno vremena posvećuju uređenju, a manje jelovniku. Uredili smo za početak osnovu, da možemo početi i dalje uređujemo malo-pomalo. Tu se dosta oslanjamo na iskustvo gostiju, u ovom trenutku već znamo što nam je činiti s uređenjem prostora u idućim mjesecima. No da se vratimo na jelovnik, nama je zaista važno gledati ljude kako mljackaju hranu koju smo mi pripremili. Zato što uživamo u osmjesima zadovoljnih gostiju i zato što želimo da vam naša hrana uljepša dan. Uređen prostor kao dio ugostiteljskog posla je bitan, ali nama je dojam hrane daleko bitniji.

Krojačnica - 1 Krojačnica - 1 (Foto: Krojačnica)

PK: Gdje nabavljate namirnice?

Namirnice nabavljamo od lokalnih dobavljača, malih OPG-ova. Mesar je s Dolca, piletinu nabavljamo na Trešnjevačkom placu, prirodne sokove od OPG-a Vonić iz Popovače, salate su nam sve ekološkog podrijetla od OPG-a Zdenka Dodig.

PK: Imate li u ponudi umake ili dodatke koje sami pripremate?

Jedno od naših jela iz ponude su i krumpirići: narodni, lovački te elastični. Upravo na tim elastičnim možete kušati naš globalno hvaljeni umak!

PK: Koji su "bestselleri" u Krojačnici?

Za sada definitno klasični ficlek, slijedi ga boho šik salata, a štreberski burger također se penje na ljestvici traženijih.

PK: Hoće li vegetarijanci u Krojačnici ostati gladni ili imate nešto i po njihovoj mjeri?

Imamo; zove se ležerni ficlek, sadrži sejtan, sir, pečenu papriku, gljive i luk, pecivo sa sezamom. Jako fin kroj.

PK: Što se pije u Krojačnici, imate li kakva craft piva?

O, da, baš traje akcija na koju sve pozivamo: nakon konzumacije u Krojačnici ostavi recenziju na našem profilu na Facebooku ili Googleu i dobiješ craft pivo Ziher mukte. Ziher je inače pivo craft pivovare Pulfer, koje se pokazalo kao idealno craft pivo koje se stapa s našim okusima. Od ostalih pića, uglavnom sve standardno.

PK: A nešto slatko?

Čim dopunimo ponudu desertima, obećavamo da ćemo vas odmah obavijestiti. :)

PK: Koji vam je najbolji kompliment koji ste dobili od gosta?

Najbolji kompliment koji smo dobili bio je: "Hvala vam, popravili ste mi kvalitetu života!"

PK: Planirate li širiti ponudu?

Naravno, planiramo idućih dana odvojiti vrijeme za testiranje novih jela, neke ideje već su tu, neke smo i testirali. Zapravo, došli smo do zaključka kako to uopće nije jednostavan zadatak. Moramo biti jako posvećeni kreaciji i kroju, te doživjeti simultani zen koji će svjedočiti kako je to upravo to ono nešto uber-cool-super. S druge strane, ipak to mora biti skrojeno da odgovara svima i da u njega svi stanu.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju