Od prosa možete napraviti zdravi pire, a poslužit će i umjesto tijesta kao podloga za bezglutensku pizzu te kao baza za popečke s povrćem. Također, može zamijeniti i klasične deserte poput riže na mlijeku ili pudinga, a sameljete li ga, dobit ćete brašno koje možete iskoristiti za pečenje slatkih i slanih jela.

Budući da se proso kuha manje od pola sata, neće vam oduzeti previše vremena, a kako bi bio ukusniji, prije pripreme ga kratko popržite da se oslobode orašaste arome. Prije pripreme ga možete namočiti da bi bio lakše probavljiv, ali nije obavezno. Namočiti ga možete u vrućoj vodi sat vremena prije pripreme ili preko noći u hladnoj.

Proso se isplati češće uključiti na jelovnike jer se lako probavlja, a bogat je kalijem, vitaminom B i vlaknima. Dobar je izvor proteina i ima nizak glikemijski indeks, pa nas može dugo držati sitima.

Prilog mesu ili povrću

Na šalicu prosa pripremite dvije šalice vode ili temeljca. Popržite proso na suhoj tavi oko dvije minute. Zatim ulijte tekućinu, malo maslinova ulja i soli pa kad zakuha, smanjite vatru i kuhajte poklopljeno oko 17 minuta, dok većina tekućine nestane. Maknite s vatre i ostavite poklopljeno 10 minuta. Promiješajte i poslužite kao prilog mesu ili povrću.

Zamjena za palentu

Proso kratko usitnite u blenderu pulsirajući četiri do šest puta dok ne dobijete teksturu sličnu palenti. Popržite ga u loncu bez ulja pa ulijte temeljac ili vodu (na šalicu prosa možete uliti tri šalice tekućine). Kuhajte ga 18 do 20 minuta često miješajući. Prema potrebi ulijte još vode. Na kraju možete umiješati malo maslaca ili ribanog sira.

Mlijeko od prosa

Proso iskoristite i za pripremu domaćeg biljnog mlijeka bez štetnih dodataka i iskoristite ga u smoothiejima, dodajte ga u kavu ili iskoristite kao dodatak za pripremu slatkih i slanih jela. Proso skuhajte i ostavite da se ohladi. Dvije šalice kuhanog prosa izmiksajte na najvećoj brzini s tri i pol šalice vode pa procijedite i prema želji dodajte prstohvat soli ili pola žličice sojina umaka te dvije do tri žlice meda pa ponovno izmiksajte i procijedite. Prema želji dodati možete i začine poput cimeta ili vanilije.

Bezgrešne čokoladne pločice: Neodoljivi recept iz nove kuharice Maje Brekalo Moji sretni kolači - 9 Moji sretni kolači - 8 Moji sretni kolači - 7 +4 Moji sretni kolači - 6

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju