Da je mlijeko iznimno popularno kod hrvatskih potrošača, ne treba posebno naglašavati. Ipak, korisno je s vremena na vrijeme provjeriti kakvi su trendovi u potrošnji te namirnice te kakvi stavovi prevladavaju na tržištu kada je riječ o njezinoj konzumaciji.

Istraživanje magazina Ja TRGOVAC pokazalo je da devet od deset Hrvata konzumira mlijeko. Naime, ukupno 89,7 % ispitanih navodi da konzumira mlijeko, od čega je njih 22,8 % naglasilo da mlijeko konzumira samo uz kavu, a 66,9 % tu namirnicu pije i u svim drugim prigodama.

Zlatno mlijeko Hrana i piće Znate li što je zlatno mlijeko? Recept za napitak koji čisti jetru od toksina

Osobito je značajno da gotovo dvije trećine konzumenata, njih 64,1 %, mlijeko konzumira svakodnevno, a 25,9 % ispitanika nekoliko puta tjedno. Dosta manje je onih koji mlijeko piju nekoliko puta mjesečno (9,2 %), a rijetko – nekoliko puta godišnje gotovo da nije vrijedno spomena: takvih konzumenata ima svega 0,7 %.

Trajno mlijeko znatno je popularnije od svježeg – još je jedan važan zaključak provedene ankete. Da konzumiraju trajno mlijeko, navodi premoćnih 71,6 % ispitanika, a svježe njih 19 %. Konzumenti većinom konzumiraju jedan tip mlijeka jer ih samo 9,4 % podjednako konzumira i trajno i svježe mlijeko.

Kada su upitani o tome smatraju li da je mlijeko zdravo, uvjerljivo najveći broj ispitanika, njih 68 %, izjavilo je da je mlijeko zdravo. Svega 10,7 % ispitanih smatra da mlijeko nije zdravo, dok nešto više od jedne petine (21,3 %) nema formiran stav o tome.

Kefir Hrana i piće Prirodni "antibiotik": Napitak od 2 kune koji bismo trebali uzimati svaki dan

Od ostalih mliječnih proizvoda najviše se konzumiraju sir (89,2 %) i jogurt (82,4 %). Nešto manji broj građana konzumira sladoled (72 %), mliječne namaze (71,9 %) i vrhnje (69,9 %), dok 53,5 % njih konzumira puding. Vrlo malih 2,3 % građana ističe da ne konzumira niti jedan mliječni proizvod.

Istraživanje su tijekom studenog 2019. godine proveli magazin Ja TRGOVAC i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.

U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva, pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.