Ove se namirnice najčešće smatraju okidačima žgaravice te će je pogoršati:

Bijeli i crveni luk
Kuhanje većine obroka započinje pirjanjem luka i češnjaka koji hrani daju dubinu okusa i lijepu aromu. Ako patite od problema sa želučanom kiselinom izbjegavajte konzumaciju luka i češnjaka, a pogotovo u sirovom obliku.

Citrusno voće
Citrusno voće poput limuna, grejpa, mandarina i naranča prepuno je kiselina koje će pogoršati žgaravicu. Smanjite i konzumaciju sokova koji se baziraju na tom voću.

Rajčica
Rajčica je jedan od najčešćih okidača žgaravice. Izbjegavajte prečestu konzumaciju ovog ljetnog voća, ali i prerađevine od njih poput pasate, koncentrata od rajčice ili kečapa.

Zobena kaša pomaže kod žgaravice Hrana i piće Žgaravica: 7 namirnica koje gase ''vatrenu'' bol

Menta
Iako se menta smatra sastojkom koji ublažava probleme s probavom, nije učinkovita u suzbijanju žgaravice. Štoviše, pogoršava je. Osjetljivu želičanu kiselinu nadražit će pepermint bomboni i žvake.

Pržena hrana
Ako imate problema s vraćanjem želučane kiseline u jednjak izbjegavajte prženu i masnu haranu pripremljenu u dubokom ulju – od prženih krumpirića, preko odrezaka od crvenog mesa do kolutića od luka.

Začinjena hrana
Jaki i ljuti začini poput čili papričica i crnog ili kajenskog papra negativno utječu na želučane kiseline

Losos na tostu Hrana i piće 5 najboljih i najgorih vrsta hrane za dijabetičare

Kava i čaj
Kofeinski napitci poput kave i crnog čaja pogoršavaju gastroezofagealni refluks. Pijete umjesto toga u umjerenim količinama bezkofeinsku kavu, te biljne napitke od kamilice ili đumbira.

Gazirana pića
Gazirana pića su bogata šećerima i kofeinom koji negativno djeluju na količine želučane kiseline koje se vraćaju u jednjak.

Alkohol
Iz istog razloga treba izbjegavati i alkoholna pića, a pogotovo vino koje sadrži dosta kiselina.

Banane su vrijedan izvor kalija koje snižava krvni tlak Hrana i piće 5 najboljih razloga zbog kojih trebamo jesti banane

Čokolada
Imate li problema sa želučanom kiselinom, umjereno jedite čokoladu koja predstavlja trostruku prijetnju za povećanje žgaravice jer sadrži šećere, kofein, ali i kakao.

Savjet plus:
Vraćanje želučane kiseline u jednjak potaknut će i ako neposredno nakon obrok legente u krevet. Štoviše, preporučuje se konzumacija bilo kakve hrane barem dva sata prije spavanja.

Izbjegavajte i unos velikih količina hrane odjednom. Umjesto toga povećajte broj obroka, ali smanjite količinu hrane koju jedete za doručak, ručak, večeru i međuobroke.

Menta potiče žgaravicu Menta potiče žgaravicu (Foto: Stockfood)