Tikvice pripadaju vrsti Cucurbitaceae, a u botaničkom smislu smatraju se voćem. No u kuhinjama diljem svijeta, a tako i u Hrvatskoj, spremaju se na načine kao i ostatak povrtnih plodova.

Karakterizira ih duguljast oblik i zelena kora, zbog čega vrlo nalikuju krastavcima. Njihov je plod bogat hranjivim tvarima, pa bismo ih trebali češće uvrštavati na svoj jelovnik.

1. Potiču probavu
U stotinu grama tikvica nalazi se jedan gram prehrambenih vlakana, zbog čega se ovo ljetno povrće preporučuje jesti osobama koje pate od zatvora. Ne samo da zasićuje te potiče rad probave već i čisti crijeva od toksina.

Rižoto od tikvica sa sirom i limunom Hrana i piće Kremasto i fino! Recept za rižoto s tikvicama i sirom

2. Pomagač pri mršavljenju
Tikvice su dijetalna namirnica jer više od 90 posto ploda čini voda. Ne čudi stoga što se u stotinjak grama nalazi tek 16 kalorija. Najbolje ih je lagano prepržiti na nešto zdravih masnoća s drugim ljetnim povrćem.

3. Snižava krvni tlak

Tikvice su odličan izvor vitamina B i C te kalija, koji regulira rad srca, snižava krvni tlak te sprječava razne bolesti krvožilnog sustava. Imajte na umu da se većina nutrijenata nalazi u kori, pa nemojte guliti plodove tijekom pripreme.

Male palačinke s tikvicama Hrana i piće Tako lako: Recept za sočne palačinke od tikvica i sira

4. Ubrzavaju zacjeljivanje rana
Ovo ljetno povrće ima i značajne količine mangana, koji je ključan za proizvodnju aminokiseline prolina. Prolin potiče stvaranje kolagena u koži čineći je zdravijom, ali i ubrzava proces zacjeljivanja rana na tom najvećem ljudskom organu.

5. Čuvarica prostate

Tikvicu možemo nazvati i pravom muškom namirnicom. Mangan u tikvicama povoljno djeluje na povećanje libida, dok fitonutrijenti smanjuju simptome povećane prostate koja muškarcima otežava mokrenje, a katkad i seksualne odnose.

Tikvice Tikvice (Foto: Getty Images)