Tikvice pripadaju vrsti Cucurbitaceae, a u botaničkom smislu smatraju se voćem. No u kuhinjama diljem svijeta, a tako i u Hrvatskoj, spremaju se kao i ostatak povrtnih plodova.

Karakterizira ih duguljast oblik i zelena kora, zbog čega veoma nalikuju krastavcima. Njihov je plod bogat hranjivim tvarima, pa bismo ih trebali češće uvrštavati na svoj jelovnik.

1. Potiče probavu

Tikvice su dobar izvor prehrambenih vlakana zbog čega se ovo ljetno povrće preporučuje jesti osobama koje pate od zatvora. Ne samo da zasićuje te potiče rad probave već i čisti crijeva od toksina.

2. Pomaže pri mršavljenju

Tikvice su dijetalna namirnica jer više od 90 posto ploda čini voda. Ne čudi stoga što se u stotinjak grama nalazi tek 16 kalorija. Najbolje ih je lagano prepržiti na nešto zdravih masnoća s drugim ljetnim povrćem.

3. Snižava krvni tlak

Tikvice su odličan izvor vitamina B i C te kalija, koji regulira rad srca, snižava krvni tlak te sprječava razne bolesti krvožilnog sustava. Imajte na umu da se većina nutrijenata nalazi u kori, pa nemojte guliti plodove tijekom pripreme.

4. Ubrzava zacjeljivanje rana

Ovo ljetno povrće ima i znatne količine mangana, koji je ključan za proizvodnju aminokiseline prolina. Prolin potiče stvaranje kolagena u koži te je čini zdravijom, ali i ubrzava proces zacjeljivanja rana na tom najvećem ljudskom organu.

5. Čuvarica prostate

Tikvicu možemo nazvati i pravom muškom namirnicom. Mangan u tikvicama povoljno djeluje na povećanje libida, dok fitonutrijenti smanjuju simptome povećane prostate, koja muškarcima otežava mokrenje, a katkad i seksualne odnose.

Ima li zamjene za pomfrit? 5 hrskavih jela s kojima biste mogli zaboraviti na krumpiriće Zamjena za pomfrit - 5 Zamjena za pomfrit - 2 Zamjena za pomfrit - 3 +1 Zamjena za pomfrit - 4

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju