U Zaboku je prije nekoliko dana obavljen tehnički pregled novog biciklističkog mosta, a do kraja ovog tjedna očekuje se još izdavanje uporabne dozvole, nakon čega će most biti i svečano otvoren i pušten u promet. Novi biciklistički most spaja ulicu Matije Gupca i onu Ksavera Šandora Gjalskog u centru grada, a prelazi i preko željezničke pruge pa tako povezuje i dijelove grada koje je ona razdvojila.
BRZO iz grada u grad
Riječ je o najzahtjevnijoj dionici projekta biciklističke staze BRZO koja povezuje dva grada – Zabok i Oroslavje – preko rijeke Krapine. Most je dugačak 360 metara i prelazi preko prometnica i pruge na visini od 7 i pol metara. Njegovim je dovršetkom ujedno dovršena i za javnost spremna ruta BRZO, kako se skraćeno naziva ova moderna "Biciklistička ruta Zabok - Oroslavlje".
Ona spaja željeznički kolodvor u Zaboku s autobusnim u Oroslavju, i tako omogućuje biciklistima i pješacima iz oba grada da iz centra u centar stignu za 10 minuta ili manje, ostavljajući prometnice daleko ispod sebe, uživajući u prirodi i čaroliji rijeke Krapine koja je, u okviru istoga projekta, premošćena lijepim drvenim mostom. Oroslavska dionica počinje na liniji razgraničenja dva grada, a završava na autobusnom kolodvoru u Oroslavju u Ulici Andrije Gredičaka.
Projekt sastoji od ukupno šest dionica, a prve tri u uporabi su od studenog 2022. godine. Sada je uspješno prošao i tehnički pregled preostalih dionica, a most koji je promijenio i osuvremenio vizuru grada Zaboka izrađen je od dva betonska upornjaka i šest čeličnih stupova, a svaka od dvije biciklističke trake široka je dva metra.
Ideja stara sto godina
Još je prije gotovo sto godina, 1936., postojao urbanistički plan koji je predviđao spajanje Zaboka i Oroslavja u jedan grad. Do toga nikada nije došlo, a u međuvremenu su ih još više razdvojile i ceste i industrija. BRZO nadoknađuje te propuste i oba grada – brzo – lansira u budućnost o kakvoj većina hrvatskih gradova može samo sanjati.
Odlično trasirana staza dolazi do betonskog mosta i prijelaza preko državne ceste u Oroslavju, zatim prelazi drvenim lijepim mostom preko rijeke Krapine i tada skreće s osi i prolazi kroz Hum i dolazi do centra Zaboka, prelazi željezničku prugu ovim novim zmijolikim čeličnim mostom, duljim od 300 metara i osvijetljenim ugrađenom rasvjetom pod kojom ovaj komadić Zagorja izgleda – svjetski, oko čega se slaži i stanovnici i budući korisnici ove rute, ali i struka.
Most je projektirao AMG Studio u suradnji s Građevinskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu, njim će osim biciklista moći prolaziti i električni bicikli, romobili i pješaci. Ruta BRZO uspostavlja suvremenu i održivu biciklističku infrastrukturu čija primarna funkcija nije turistička, već transportna i ekološka jer nudi novi i održiv model svakodnevne migracije kojim će se povećati kvaliteta kretanja stanovništva i učinkovitost prometnih rješenja, ali smanjiti onečišćenje okoliša i povećati sigurnost. Uz to, samo da ponovimo – izgleda sjajno.