• Hrana i piće
  • Putovanja
  • Aktualno
  • Zanimljivosti
  • Škola kuhanja
  • Želim više
  • Preporuke
Upravljaj obavijestima

Prati nas

  • Impressum
  • Uvjeti korištenja
  • Zaštita privatnosti
  • Politika o kolačićima
close image
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Tech
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Zanimljivosti #mastercard

Turistički stručnjaci složni: turisti mijenjaju navike, a budućnost učinkovitog oglašavanja su podaci

Marketinška kampanja za tržišta Italije, Nizozemske i Ujedinjenog Kraljevstva koju su proveli HTZ i Mastercard označava novi pristup u komunikaciji turističke ponude
Punkufer avatar placeholder
PR 25.10.2022 13:02 komentari
viber Created with Sketch.
PR
PR (Foto:PR)

Zagreb, 25. listopada 2022. – Hrvatski turizam je na čvrstim temeljima, naša obala i destinacije se među stranim turistima često nameću kao prva opcija za odabir mjesta za godišnji odmor, a uz korištenje podataka koje omogućavaju uvidi u ponašanje i preferencije turista, ukupni turistički rezultati imaju potencijal dodatnog rasta – općeniti je to zaključak panel-rasprave „Amore, more i data – ili kako uvid u podatke utječe na strateški pristup turizmu“. Panel-rasprava održana je u utorak, a na njoj su sudjelovali Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Gea Kariž, direktorica marketinga u Mastercardu te Josip Mikulić, znanstveni savjetnik Instituta za turizam i profesor na katedri za turizam na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Povod za panel-raspravu pod voditeljskom palicom Zorana Šprajca bilo je predstavljanje učinka kampanje „Experience all Croatia has to offer“ koju su ovog ljeta zajedno proveli Hrvatska turistička zajednica i Mastercard s ciljem promocije Hrvatske kao turističke destinacije s fokusom na tržišta Italije, Ujedinjene Kraljevine i Nizozemske.

U trendu Pelješki tunel - 1 U carstvu dingača Tunel koji je promijenio lice Pelješca: "Nema toga tko ne zastane pred ovom ljepotom" Kuća za odmor Wild Rose kod Samobora - 6 Kuća za odmor Wild Rose Mir, tišina i pogled za pamćenje: Šarmantna kuća kod Samobora koja će vas osvojiti na prvu Gulaš je savršeno jelo za zimu Tjedni jelovnik Bez puno kompliciranja i truda: 7 jela savršenih za zimu za svaki dan ovoga tjedna

PR PR (Foto: PR)


Posebnost ove kampanje leži u činjenici da je provedena u cijelosti na temelju podataka iz Mastercardovog rješenja Tourism Insights koje donosi sveobuhvatnu analizu stavova i ponašanja turista. Pomoću analize su identificirana tržišta s potencijalom snažnijeg pozicioniranja Hrvatske kao prioritetne turističke destinacije te turistički proizvodi koji su se u sklopu kampanje komunicirali na pojedinom tržištu.


„Hrvatska se već u ovoj godini praktički vratila na predpandemijske trendove s obzirom da smo ostvarili oko 97 posto rezultata iz rekordne 2019. godine. Takvi pozitivni trendovi su, između ostalog, posljedica kvalitetne promocije hrvatskog turizma, a koju kontinuirano nastojimo unaprjeđivati s ciljem daljnjeg jačanja hrvatskog turističkog brenda. U tom je kontekstu i uspostavljena suradnja s Mastercardom te smo ovom prilikom obuhvatili tri tržišta na kojima smo ostvarili odlične rezultate, posebice na tržištu Nizozemske gdje smo ostvarili čak 10 posto rasta u odnosu na rekordnu 2019. godinu“, izjavio je Kristjan Staničić, naglasivši kako suradnja javnog i privatnog sektora nije važna samo u promociji turizma, već i u njegovu razvoju i upravljanju.


Suvremeni turist želi autohtono i zeleno što je idealna prilika za ruralni turizam


Panelisti su se složili da je danas, pored kvalitetnog turističkog proizvoda, ključno marketinške budžete usmjeriti točno tamo gdje ciljani turisti borave i pritom komunicirati sadržaj za koji je na temelju podataka identificirano da konkretni segment turista zanima.


„S obzirom na mogućnosti vrlo preciznog prepoznavanja i targetiranja tržišnih segmenata primamljivim porukama i obećanjima turistima, digitalni marketing je danas glavni način tržišnog komuniciranja, u svim fazama donošenja odluke o odabiru destinacije, od inicijalnog stvaranja svijesti o destinaciji, preko istraživanja i kreiranja preferencije, sve do samog odabira destinacije“, smatra Josip Mikulić.


Tijekom panela je naglašeno i kako je suvremeni turist aktivan, traži autohtono, zeleno, jedinstvene doživljaje, i voli nove, manje istražene ili neistražene destinacije. Hrvatska je etablirana i dobro poznata te poželjna destinacija na mnogim emitivnim tržištima za glavni godišnji odmor, ali je slabije prepoznata u nekim dijelovima svoje ponude, ponajprije kad se govori o ponudi u kontinentalnoj Hrvatskoj i općenito ruralnim područjima, smatraju panelisti.


„Iako noćenja na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima imaju udjel od tek 0,1 posto u svim noćenjima turista u Hrvatskoj, OPG-i su bilježili najmanji pad noćenja za vrijeme špice pandemijske krize 2020. godine u usporedbi sa svim ostalim oblicima smještaja. U 2021. godini ova su noćenja bila na razini 123 posto u odnosu na predkriznu 2018./2019., a ove godine su već dosegnula razinu od 146 posto. Dakle, ovaj proizvod je u trendu. OPG-i su zapravo mikro-destinacije koje nude sve ono što suvremeni turist traži, a turistička politika priželjkuje – spoj poljoprivrede i turizma na jednom mjestu, zelen je, autohton, nemasovan i manje sezonalan, nudi personaliziran pristup gostu, domaće proizvode od polja do stola te perspektivu i mogućnost zapošljavanja za domicilno stanovništvo, i to često u područjima poharanima depopulacijom“, naglasio je Mikulić.


Gea Kariž se osvrnula na važnost upotrebe podataka za formiranje strategije destinacije, ali i komunikaciju suvremenim putnicima te je istaknula da Mastercard već niz godina kroz različite projekte i partnerstva pomaže u revitalizaciji domaćeg turizma, naročito nakon što je pandemija najsnažnije pogodila upravo tu gospodarsku granu.


„Polazišna točka za ovu suradnju je bila činjenica da na temelju rješenja Tourism Insights mi točno znamo što turist današnjice želi i gdje traži svoju inspiraciju. Zato smo objedinili taj uvid u podatke s HTZ-ovim dugogodišnjim iskustvom i znanjem kako bismo zajedničkim snagama uspjeli optimizirati marketinško ulaganje, naročito u današnje vrijeme kad se budžeti zapravo moraju rezati, ali je taj rez važno raditi skalpelom – dakle, precizno i promišljeno. Upravo nam takva partnerstva omogućuju stvaranje otpornijeg i održivijeg turizma što je u skladu sa strateškim resornim ciljevima i od čega korist imaju sve zainteresirane strane – i turisti, i turistički djelatnici i država“, izjavila je Kariž.


Na panel-raspravi je zaključeno i da je Hrvatska tako jedno od prvih tržišta u Europi koja su za stvaranje ovakve sveobuhvatne kampanje i optimizaciju marketinških ulaganja koristila podatke.

PR PR (Foto: PR)


Učinak kampanje – povećana preferencija za Hrvatsku


U okviru kampanje „Experience all Croatia has to offer“ se putnicima pristupalo na posebno prilagođen način putem digitalnog oglašavanja, društvenih mreža i PR-a.


Kampanja je na svim tržištima zabilježila izvrsne rezultate: prosječni CTR (click-through rate) na digitalnoj kampanji iznosio je 10,84% što je više od 10 puta bolje od tržišnog prosjeka. Kako se tržište Ujedinjenog kraljevstva smatralo najvećim izazovom, upravo je ondje u suradnji s Kantarom provedeno istraživanje o učinkovitosti kampanje u sklopu kojeg se ispitala i namjera posjete Hrvatskoj. Rezultati su pokazali da je kampanja zaslužna za povećavanje preferencije za Hrvatsku kao odredište i to prema svim pokazateljima koji su mjereni u istraživanju (awareness, consideration, affinity).

  • #mastercard
  • #Hrvatska turistička zajednica
  • #Croatia Full of life
viber Created with Sketch.
inspirativno najčitanije
Kako napraviti vruću sangriju?
Začinjena i tako fina
Bolje od kuhanog vina? Recept za vruću sangriju idealnu za hladnu zimu
Uskoro u Istri: Jedan restoran i tri vrhunska chefa koja će promijeniti gastronomsku sliku Poreča
Harry's Piccolo
Uskoro u Istri: Jedan restoran i tri vrhunska chefa koja će promijeniti gastronomsku sliku Poreča
Božićna bajka na 930 metara: Bogat program u idili Parka prirode Učka
Od 12. do 14. prosinca
Božićna bajka na 930 metara: Bogat program u idili Parka prirode Učka
Putevima rudara: Uzbudljiva šetnja u prošlost Istre uz vino i slasne zalogaje za 0 eura
Stazom svete Barbare
Putevima rudara: Uzbudljiva šetnja u prošlost Istre uz vino i slasne zalogaje za 0 eura
Adventi u susjedstvu: gdje još doživjeti blagdansku čaroliju!
Zimske čari
Advent u susjedstvu: Kamo otputovati kako biste doživjeli najbolju blagdansku čaroliju?
Wolt ponudio digitalno rješenje za ručak na poslu – stiže Wolt for Work!
Oglas
Wolt ponudio digitalno rješenje za ručak na poslu – stiže Wolt for Work!
Tjedni jelovnik zimska jela od 1.12. do 7.12. 2025.
Tjedni jelovnik
Bez puno kompliciranja i truda: 7 jela savršenih za zimu za svaki dan ovoga tjedna
Na sjeveru Italije: Trentino plaća do sto tisuća eura da se onamo preselite
Primamljiva ponuda
Na predivni sjever: Italija vam plaća do sto tisuća eura da se onamo preselite
Tunel koji je promijenio lice Pelješca: "Nema toga tko ne zastane pred ovom ljepotom"
U carstvu dingača
Tunel koji je promijenio lice Pelješca: "Nema toga tko ne zastane pred ovom ljepotom"
Mir, tišina i pogled za pamćenje: Šarmantna kuća kod Samobora koja će vas osvojiti na prvu
Kuća za odmor Wild Rose
Mir, tišina i pogled za pamćenje: Šarmantna kuća kod Samobora koja će vas osvojiti na prvu
Recept za rimske njoke: Savršeni prilog dostojan svečanog ručka
Bolji od običnih?
Recept za rimske njoke: Savršeni prilog dostojan svečanog ručka
Najljepši kolodvor na svijetu: Željeznička katedrala u europskom "gradu dijamanata"
"Lijepi mali kolodvor"
Najljepši kolodvor na svijetu: Željeznička katedrala u europskom "gradu dijamanata"

Nastavi čitati

Ne propustite ni ovo
vijesti
Strašna nesreća na A3: Kamion udario pješakinju (33) i odbacio je u drugu traku. Preminula je
Tragedija
Strašna nesreća na A3: Kamion udario pješakinju (33) i odbacio je u drugu traku. Preminula je
Danilo K.: Ukrajinac koje je ubijen u Beču. Policija objavila detalje
SLAŽE SE MOZAIK UBOJSTVA
Ovo je brutalno ubijeni sin političara: Mučili su ga i živog zapalili u Mercedesu
Izvučen je Eurojackpot
SRETNI DOBITNIK
Izvučen je Eurojackpot! Pogledajte kamo ide veliki dobitak
show
Ana Rucner komentirala vezu s partnerom Markom Duvnjakom
''stvari se katkad...''
Ana Rucner o vezi i partneru: ''Reći ću vrlo iskreno, dalje idem sama...''
Ruben Van Gucht podigao prašinu najnovijom fotkom na Instagramu
evo tko je ona
Suprug Blanke Vlašić javno objavio prisnu fotku s mlađahnom ljepoticom
U 6 ujutro puna crkva vjernika - bili smo na zornici!
lijepa tradicija
U 6 ujutro puna crkva vjernika: Bili smo na zornici!
zdravlje
Kada i kako piti omega-3 kapsule? Ovo morate znati prije nego ih krenete uzimati
Piše nutricionistica
Kada i kako piti omega-3 kapsule? Ovo morate znati prije nego ih krenete uzimati
Koje meso ima najviše proteina? Pogledajte tablicu
Uključujući i ribu
Koje meso ima najviše proteina? Pogledajte tablicu
Šokantno otkriće: Lijek koji žene već godinama koriste mogao bi spriječiti najagresivniji rak dojke!
Važno za žene u rizičnoj skupini
Šokantno otkriće: Lijek koji žene već godinama koriste mogao bi spriječiti najagresivniji rak dojke!
zabava
Mladi vozač nasmijao promet natpisom na vozilu! Pogledajte što je napisao
Urnebesno
Mladi vozač nasmijao promet natpisom na vozilu! Pogledajte što je napisao
Ovo bi trebali vidjeti Nijemci": Još jedan prizor s Balkana postao hit na društvenim mrežama
Jao…
Ovo bi trebali vidjeti Nijemci": Još jedan prizor s Balkana postao hit na društvenim mrežama
Buvljak u Srbiji nasmijao društvene mreže! Pogledajte što prodaju
Urnebesno
Buvljak u Srbiji nasmijao društvene mreže! Pogledajte što prodaju
tech
Otkrivena skrivena kombinacija koja ubrzava starenje mozga i povećava rizik od Alzheimerove bolesti
Mnogi nisu svjesni
Otkrivena skrivena kombinacija koja ubrzava starenje mozga i povećava rizik od Alzheimerove bolesti
Stanovnici se pobunili protiv robotaksija: Ne mogu spavati i pod stalnim su stresom
Neočekivani problemi
Stanovnici se pobunili protiv robotaksija: Ne mogu spavati i pod stalnim su stresom
Otkrivena neočekivana ranjivost AI chatbotova: Odgovaraju na apsolutno sve upite ako im se govori ovim riječnikom
Zanimljivo i zabrinjavajuće
Otkrivena neočekivana ranjivost AI chatbotova: Odgovaraju na apsolutno sve upite ako im se govori ovim riječnikom
sport
Užasna vijest iz Dinama: Mateo Lisica ima monokuleozu
Čeka ga pauza
Užasna vijest iz Dinama: Krilni napadač ima mononukleozu
VIDEO Fulham je u zadnjoj minuti već krenuo slaviti gol za 5:5, Joško Gvardiol je rekao - ne može!
JUNAK UTAKMICE
VIDEO Fulham je u zadnjoj minuti već krenuo slaviti gol za 5:5, Joško Gvardiol je rekao - ne može!
Gvardiol junak lude Cityjeve pobjede: Pogledajte što o Hrvatu pišu Englezi
Fenomenalna reakcija
Gvardiol junak lude Cityjeve pobjede: Pogledajte što o Hrvatu pišu Englezi
tv
MasterChef: Jurica smatra da je jedan kandidat trebao ispasti prije njega! Pogađate li o kome se radi?
NAPUSTIO MASTERCHEF
Jurica smatra da je jedan kandidat trebao ispasti prije njega! Pogađate li o kome se radi?
MasterChef: Mark se u stres testu fokusirao samo na jednu stvar: "Cilj je izbaciti Otta van!"
NIJE USPIO
Mark se u stres testu fokusirao samo na jednu stvar: "Cilj je izbaciti Otta van!"
MasterChef: Tikvica je presudila! Jurica Jurašković napustio MasterChef
SRČANI BORAC!
Tikvica je presudila! Jurica Jurašković napustio MasterChef
putovanja
Mir, tišina i pogled za pamćenje: Šarmantna kuća kod Samobora koja će vas osvojiti na prvu
Kuća za odmor Wild Rose
Mir, tišina i pogled za pamćenje: Šarmantna kuća kod Samobora koja će vas osvojiti na prvu
Tunel koji je promijenio lice Pelješca: "Nema toga tko ne zastane pred ovom ljepotom"
U carstvu dingača
Tunel koji je promijenio lice Pelješca: "Nema toga tko ne zastane pred ovom ljepotom"
Tjedni jelovnik zimska jela od 1.12. do 7.12. 2025.
Tjedni jelovnik
Bez puno kompliciranja i truda: 7 jela savršenih za zimu za svaki dan ovoga tjedna
novac
Loš dan za Putina: EU od 2026. trajno ukida sav uvoz ruskog plina nakon povijesnog dogovora
Parlament, Vijeće i Komisija složni
Loš dan za Putina: EU od 2026. trajno ukida sav uvoz ruskog plina nakon povijesnog dogovora
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Jedna od najopasnijih država i dalje privlači brojne turiste: "Morate spavati unutar sigurne zone. Nije za one sa slabim srcem"
Turistički procvat
Jedna od najopasnijih država i dalje privlači brojne turiste: "Morate spavati unutar sigurne zone. Nije za one sa slabim srcem"
lifestyle
Recepti za božićne kolače
Nema čega nema
Za vas smo složile bogat popis recepata za božićne kolače, sitne i kremaste
Čitateljice birale koje ime im je ljepše - Lucija ili Mia
REZULTATI ANKETE
Nešto se promijenilo u 2025.: Ovo ime ponovno dokazuje da je – bezvremensko
Parfemi koji se na koži osjete satima
ISPLATIVA KUPOVINA
Ovih 12 parfema na koži se osjete 8, 10 pa i 12 sati. I uvijek su nam na listi želja
sve
Recepti za božićne kolače
Nema čega nema
Za vas smo složile bogat popis recepata za božićne kolače, sitne i kremaste
Ana Rucner komentirala vezu s partnerom Markom Duvnjakom
''stvari se katkad...''
Ana Rucner o vezi i partneru: ''Reći ću vrlo iskreno, dalje idem sama...''
Ruben Van Gucht podigao prašinu najnovijom fotkom na Instagramu
evo tko je ona
Suprug Blanke Vlašić javno objavio prisnu fotku s mlađahnom ljepoticom
Pr
Oglas

Više od pola stranih gostiju spremno je izdvojiti dodatno za autentična jela, a Hrvatsku kao gastro-destinaciju stavljaju ispred Španjolske i Grčke

Zaključci iz Mastercardovog istraživanja na pet ključnih tržišta potvrđuju važnost gastro identiteta, što je temelj projekta Uplift - prijatelj hrvatske kuhinje koji povezuje okuse regija u prepoznatljiv identitet NASTAVI ČITATI

Vezani sadržaj

 
Upravljaj obavijestima
© Punkufer
  • Impressum
  • Marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Zaštita privatnosti
  • Politika o kolačićima

404image

Pun ti je kufer
uvijek istih priča i tema?

Prijavi se na naš
newsletter
i vidjet ćeš
da ćemo kliknuti ;)

Please don't insert text in the box below!
close