• Hrana i piće
  • Putovanja
  • Aktualno
  • Zanimljivosti
  • Škola kuhanja
  • Želim više
  • Preporuke
Upravljaj obavijestima

Prati nas

  • Impressum
  • Uvjeti korištenja
  • Zaštita privatnosti
  • Politika o kolačićima
close image
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Tech
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Zanimljivosti #mastercard

Turistički stručnjaci složni: turisti mijenjaju navike, a budućnost učinkovitog oglašavanja su podaci

Marketinška kampanja za tržišta Italije, Nizozemske i Ujedinjenog Kraljevstva koju su proveli HTZ i Mastercard označava novi pristup u komunikaciji turističke ponude
Punkufer avatar placeholder
PR 25.10.2022 13:02 komentari
viber Created with Sketch.
PR
PR (Foto:PR)

Zagreb, 25. listopada 2022. – Hrvatski turizam je na čvrstim temeljima, naša obala i destinacije se među stranim turistima često nameću kao prva opcija za odabir mjesta za godišnji odmor, a uz korištenje podataka koje omogućavaju uvidi u ponašanje i preferencije turista, ukupni turistički rezultati imaju potencijal dodatnog rasta – općeniti je to zaključak panel-rasprave „Amore, more i data – ili kako uvid u podatke utječe na strateški pristup turizmu“. Panel-rasprava održana je u utorak, a na njoj su sudjelovali Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Gea Kariž, direktorica marketinga u Mastercardu te Josip Mikulić, znanstveni savjetnik Instituta za turizam i profesor na katedri za turizam na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Povod za panel-raspravu pod voditeljskom palicom Zorana Šprajca bilo je predstavljanje učinka kampanje „Experience all Croatia has to offer“ koju su ovog ljeta zajedno proveli Hrvatska turistička zajednica i Mastercard s ciljem promocije Hrvatske kao turističke destinacije s fokusom na tržišta Italije, Ujedinjene Kraljevine i Nizozemske.

U trendu Kviz općeg znanja - 2 15 pitanja Kviz općeg znanja: Pitanja iz opće kulture koja će vam razgibati pamćenje Shortbread millionaire začinjen s božićnim začinima Tri sloja savršenstva Ove božićne kocke stvorene su za milijunaše, jako su fine i nije ih teško napraviti Tonga - 3 Sto ljudi... Kakva zemlja! Nedjeljom ne radi aerodrom, pista prelazi preko prometne ceste, a ljudi su najdeblji na svijetu

PR PR (Foto: PR)


Posebnost ove kampanje leži u činjenici da je provedena u cijelosti na temelju podataka iz Mastercardovog rješenja Tourism Insights koje donosi sveobuhvatnu analizu stavova i ponašanja turista. Pomoću analize su identificirana tržišta s potencijalom snažnijeg pozicioniranja Hrvatske kao prioritetne turističke destinacije te turistički proizvodi koji su se u sklopu kampanje komunicirali na pojedinom tržištu.


„Hrvatska se već u ovoj godini praktički vratila na predpandemijske trendove s obzirom da smo ostvarili oko 97 posto rezultata iz rekordne 2019. godine. Takvi pozitivni trendovi su, između ostalog, posljedica kvalitetne promocije hrvatskog turizma, a koju kontinuirano nastojimo unaprjeđivati s ciljem daljnjeg jačanja hrvatskog turističkog brenda. U tom je kontekstu i uspostavljena suradnja s Mastercardom te smo ovom prilikom obuhvatili tri tržišta na kojima smo ostvarili odlične rezultate, posebice na tržištu Nizozemske gdje smo ostvarili čak 10 posto rasta u odnosu na rekordnu 2019. godinu“, izjavio je Kristjan Staničić, naglasivši kako suradnja javnog i privatnog sektora nije važna samo u promociji turizma, već i u njegovu razvoju i upravljanju.


Suvremeni turist želi autohtono i zeleno što je idealna prilika za ruralni turizam


Panelisti su se složili da je danas, pored kvalitetnog turističkog proizvoda, ključno marketinške budžete usmjeriti točno tamo gdje ciljani turisti borave i pritom komunicirati sadržaj za koji je na temelju podataka identificirano da konkretni segment turista zanima.


„S obzirom na mogućnosti vrlo preciznog prepoznavanja i targetiranja tržišnih segmenata primamljivim porukama i obećanjima turistima, digitalni marketing je danas glavni način tržišnog komuniciranja, u svim fazama donošenja odluke o odabiru destinacije, od inicijalnog stvaranja svijesti o destinaciji, preko istraživanja i kreiranja preferencije, sve do samog odabira destinacije“, smatra Josip Mikulić.


Tijekom panela je naglašeno i kako je suvremeni turist aktivan, traži autohtono, zeleno, jedinstvene doživljaje, i voli nove, manje istražene ili neistražene destinacije. Hrvatska je etablirana i dobro poznata te poželjna destinacija na mnogim emitivnim tržištima za glavni godišnji odmor, ali je slabije prepoznata u nekim dijelovima svoje ponude, ponajprije kad se govori o ponudi u kontinentalnoj Hrvatskoj i općenito ruralnim područjima, smatraju panelisti.


„Iako noćenja na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima imaju udjel od tek 0,1 posto u svim noćenjima turista u Hrvatskoj, OPG-i su bilježili najmanji pad noćenja za vrijeme špice pandemijske krize 2020. godine u usporedbi sa svim ostalim oblicima smještaja. U 2021. godini ova su noćenja bila na razini 123 posto u odnosu na predkriznu 2018./2019., a ove godine su već dosegnula razinu od 146 posto. Dakle, ovaj proizvod je u trendu. OPG-i su zapravo mikro-destinacije koje nude sve ono što suvremeni turist traži, a turistička politika priželjkuje – spoj poljoprivrede i turizma na jednom mjestu, zelen je, autohton, nemasovan i manje sezonalan, nudi personaliziran pristup gostu, domaće proizvode od polja do stola te perspektivu i mogućnost zapošljavanja za domicilno stanovništvo, i to često u područjima poharanima depopulacijom“, naglasio je Mikulić.


Gea Kariž se osvrnula na važnost upotrebe podataka za formiranje strategije destinacije, ali i komunikaciju suvremenim putnicima te je istaknula da Mastercard već niz godina kroz različite projekte i partnerstva pomaže u revitalizaciji domaćeg turizma, naročito nakon što je pandemija najsnažnije pogodila upravo tu gospodarsku granu.


„Polazišna točka za ovu suradnju je bila činjenica da na temelju rješenja Tourism Insights mi točno znamo što turist današnjice želi i gdje traži svoju inspiraciju. Zato smo objedinili taj uvid u podatke s HTZ-ovim dugogodišnjim iskustvom i znanjem kako bismo zajedničkim snagama uspjeli optimizirati marketinško ulaganje, naročito u današnje vrijeme kad se budžeti zapravo moraju rezati, ali je taj rez važno raditi skalpelom – dakle, precizno i promišljeno. Upravo nam takva partnerstva omogućuju stvaranje otpornijeg i održivijeg turizma što je u skladu sa strateškim resornim ciljevima i od čega korist imaju sve zainteresirane strane – i turisti, i turistički djelatnici i država“, izjavila je Kariž.


Na panel-raspravi je zaključeno i da je Hrvatska tako jedno od prvih tržišta u Europi koja su za stvaranje ovakve sveobuhvatne kampanje i optimizaciju marketinških ulaganja koristila podatke.

PR PR (Foto: PR)


Učinak kampanje – povećana preferencija za Hrvatsku


U okviru kampanje „Experience all Croatia has to offer“ se putnicima pristupalo na posebno prilagođen način putem digitalnog oglašavanja, društvenih mreža i PR-a.


Kampanja je na svim tržištima zabilježila izvrsne rezultate: prosječni CTR (click-through rate) na digitalnoj kampanji iznosio je 10,84% što je više od 10 puta bolje od tržišnog prosjeka. Kako se tržište Ujedinjenog kraljevstva smatralo najvećim izazovom, upravo je ondje u suradnji s Kantarom provedeno istraživanje o učinkovitosti kampanje u sklopu kojeg se ispitala i namjera posjete Hrvatskoj. Rezultati su pokazali da je kampanja zaslužna za povećavanje preferencije za Hrvatsku kao odredište i to prema svim pokazateljima koji su mjereni u istraživanju (awareness, consideration, affinity).

  • #mastercard
  • #Hrvatska turistička zajednica
  • #Croatia Full of life
viber Created with Sketch.
inspirativno najčitanije
Idila u Gorskom kotaru: Najljepši planinarski dom u Hrvatskoj
Nestvarno!
Idila u Gorskom kotaru: Planinarski dom kakav ćete teško naći bilo gdje u svijetu
Privatni spa uz šumu i potpunu tišinu: Bijeg kakav nam svima ponekad treba
Kuća za odmor Forest
Privatni spa uz šumu i potpunu tišinu: Bijeg kakav nam svima ponekad treba
Kralj božićnih kolača: Isprobali smo tiramisu panettone, a evo i dojmova...
Topi se u ustima
Kralj božićnih kolača: Isprobali smo tiramisu panettone, a evo i dojmova...
Gdje dočekati 2026.? Crno jajve vam donosi tri novogodišnja bijega za nezaboravan početak godine
Doček Nove
Gdje dočekati 2026.? Crno jaje vam donosi tri povoljna novogodišnja bijega za nezaboravan početak godine
Zagrljaj iz tanjura: Prefino varivo s oslićem i krumpirom prema receptu Matejke Buče
Iz nove kuharice
Zagrljaj iz tanjura: Prefino varivo s oslićem i krumpirom koje ćete napraviti nabrzinu
Čokoladni kolač s čokoladnim ganacheom recept
Tako dobro
Najlakši recept za čokoladni biskvit s čokoladnom glazurom – baš je ekstrasočno i fino
Božićna verzija shortbread millionaire kolača recept
Tri sloja savršenstva
Ove božićne kocke stvorene su za milijunaše, jako su fine i nije ih teško napraviti
Kviz općeg znanja: O konjima, ljudima... i svemu ostalom
15 pitanja
Kviz općeg znanja: Pitanja iz opće kulture koja će vam razgibati pamćenje
Mir, tišina i pogled za pamćenje: Šarmantna kuća kod Samobora koja će vas osvojiti na prvu
Kuća za odmor Wild Rose
Mir, tišina i pogled za pamćenje: Šarmantna kuća kod Samobora koja će vas osvojiti na prvu
Tunel koji je promijenio lice Pelješca: "Nema toga tko ne zastane pred ovom ljepotom"
U carstvu dingača
Tunel koji je promijenio lice Pelješca: "Nema toga tko ne zastane pred ovom ljepotom"
Stavljate li ga u sarmu? Sporni sastojak koji je podijelio naciju našao se i u receptu starom 70 godina
Sto ljudi...
Jaje u sarmi ili ne? "Sporni" sastojak koji je podijelio naciju našao se i u receptu starom 70 godina
Kakva zemlja! Nedjeljom ne radi aerodrom, pista prelazi preko prometne ceste, a ljudi su najdeblji na svijetu
Sto ljudi...
Kakva zemlja! Nedjeljom ne radi aerodrom, pista prelazi preko prometne ceste, a ljudi su najdeblji na svijetu

Nastavi čitati

Ne propustite ni ovo
vijesti
Užas na istoku Hrvatske! U rijeci pronađeno tijelo
Policija na terenu
Užas na istoku Hrvatske! U rijeci pronađeno tijelo
Litva zbog bjeloruskih balona proglašava izvanredno stanje
Pojačane aktivnosti
Članica NATO-a proglašava izvanredno stanje: "Mogući su i daljnji koraci"
Objavljena fotografija ubojice iz Međimurja
Potraga
Objavljena fotografija ubojice: Traže ga u dvije države, policija upozorila građane
show
Pjevačica Ivana Lovrić mamila poglede na zagrebačkoj špici
Izdanje za pamćenje
Za pjevačicom Colonije u minici okretali su se svi u centru naše metropole!
Šime Elez se ošišao
kako vam se čini?
Pogledajte kako je markantni Šime izgledao ranije, fotke će iznenaditi mnoge!
Aleksandra Milinković Dadić čeka prvo dijete s trenerom Vatrenih Marinom Dadićem
baš divno!
Hrvatska voditeljica i kondicijski trener Vatrenih čekaju prvo dijete: ''Level up!''
zdravlje
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
Među 10 je najčešćih uzroka smrti
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
Šokantno otkriće: Lijek koji žene već godinama koriste mogao bi spriječiti najagresivniji rak dojke!
Važno za žene u rizičnoj skupini
Šokantno otkriće: Lijek koji žene već godinama koriste mogao bi spriječiti najagresivniji rak dojke!
Stručnjaci otkrivaju: Ove 3 navike nakon 19 sati smanjuju upalu u tijelu!
Stalno ste umorni i natečeni?
Stručnjaci otkrivaju: Ove 3 navike nakon 19 sati smanjuju upalu u tijelu!
zabava
Majstor očitao lekciju iz parkiranja i skupio više od 40 milijuna pregleda
Wow!
Majstor očitao lekciju iz parkiranja i skupio više od 40 milijuna pregleda
Gospođa prozvana kradljivcem stoljeća! Pogledajte kako je sakrila paket
Impresivno!
Gospođa prozvana kradljivcem stoljeća! Pogledajte kako je sakrila paket
Pametnim rješenjem uspjeli obraniti jelku od mačke, pogledajte genijalnu ideju!
Wow!
Pametnim rješenjem uspjeli obraniti jelku od mačke, pogledajte genijalnu ideju!
tech
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Jedinstveno nalazište
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Koristite ovaj model iPhonea? Vrijeme je da kupite novi
Evo i zašto
Koristite ovaj model iPhonea? Vrijeme je da kupite novi
NASA-ina studija upozorava: Gotovo sve fotografije koje dobivamo sa svemirskih teleskopa su - zagađene
Sve veći problem
NASA-ina studija upozorava: Gotovo sve fotografije koje dobivamo sa svemirskih teleskopa su - zagađene
sport
Ždrijeb Svjetskog prvenstva: Hrvatska otvara grupu L s Engleskom 17. lipnja!
ŠTO KAŽETE NA GRUPU?
Ždrijeb Svjetskog prvenstva: Hrvatska otvara grupu L s Engleskom 17. lipnja!
Izbornik Engleske odmah nakon ždrijeba prišao Daliću i pokazao što misli o Vatrenima
dalić otkrio
Izbornik Engleske odmah nakon ždrijeba prišao Daliću i pokazao što iskreno misli o Vatrenima
Ovo je najbolja skupina za Hrvatsku u ždrijebu Svjetskog nogometnog prvenstva
Slažete se?
Ovo je najbolja skupina za Hrvatsku u ždrijebu Svjetskog nogometnog prvenstva
tv
U dobru i zlu: Večeras u seriji "U dobru i zlu": Presuda koja će promijeniti sve
U DOBRU I ZLU
Večeras u seriji "U dobru i zlu": Presuda koja će promijeniti sve
Skrivena sudbina: Prisjetite se TOP 5 trenutaka napete turske serije "Skrivena sudbina"!
SKRIVENA SUDBINA
Prisjetite se TOP 5 trenutaka napete turske serije "Skrivena sudbina"!
MasterChef: Platinasta kartica večeras je na meti troje izazivača koji će kuhati po nepotpunim receptima!
ČITANJE IZMEĐU REDAKA
Platinasta kartica večeras je na meti troje izazivača koji će kuhati po nepotpunim receptima!
putovanja
Kviz općeg znanja: O konjima, ljudima... i svemu ostalom
15 pitanja
Kviz općeg znanja: Pitanja iz opće kulture koja će vam razgibati pamćenje
Idila u Gorskom kotaru: Najljepši planinarski dom u Hrvatskoj
Nestvarno!
Idila u Gorskom kotaru: Planinarski dom kakav ćete teško naći bilo gdje u svijetu
Božićna verzija shortbread millionaire kolača recept
Tri sloja savršenstva
Ove božićne kocke stvorene su za milijunaše, jako su fine i nije ih teško napraviti
novac
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Ljupka Gojić Mikić prodaje polovicu svoje tvrtke poznatoj pivovari: "Veselimo se pojačati kapacitet“
što dalje?
Ljupka Gojić Mikić prodaje polovicu svoje tvrtke poznatoj pivovari: "Veselimo se pojačati kapacitet“
Austrijski milijarder i bivši vlasnik Pornhuba zainteresiran za imovinu Lukoila
neočekivan kupac
Austrijski milijarder i bivši vlasnik Pornhuba zainteresiran za imovinu Lukoila
lifestyle
Recept za linzer pitu
Jednostavno je
Linzer-pita je naš favorit ovog Božića, spremile smo je za 15 minuta
Efektne čizme s visokom potpeticom iz ponude trgovina
MALO SJALA I GLAMURA
Ma, predobre! 12 čizama koje bismo voljeli dobiti od sv. Nikole
Nina Badrić u visokim lakiranim čizmama
Lakirani model
Nina Badrić: Ženstvene čizme koje najbolje izgledaju kada se nose uz minicu ili uske hlače
sve
Ždrijeb Svjetskog prvenstva: Hrvatska otvara grupu L s Engleskom 17. lipnja!
ŠTO KAŽETE NA GRUPU?
Ždrijeb Svjetskog prvenstva: Hrvatska otvara grupu L s Engleskom 17. lipnja!
Izbornik Engleske odmah nakon ždrijeba prišao Daliću i pokazao što misli o Vatrenima
dalić otkrio
Izbornik Engleske odmah nakon ždrijeba prišao Daliću i pokazao što iskreno misli o Vatrenima
Recept za linzer pitu
Jednostavno je
Linzer-pita je naš favorit ovog Božića, spremile smo je za 15 minuta
Pr
Oglas

Više od pola stranih gostiju spremno je izdvojiti dodatno za autentična jela, a Hrvatsku kao gastro-destinaciju stavljaju ispred Španjolske i Grčke

Zaključci iz Mastercardovog istraživanja na pet ključnih tržišta potvrđuju važnost gastro identiteta, što je temelj projekta Uplift - prijatelj hrvatske kuhinje koji povezuje okuse regija u prepoznatljiv identitet NASTAVI ČITATI

Vezani sadržaj

 
Upravljaj obavijestima
© Punkufer
  • Impressum
  • Marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Zaštita privatnosti
  • Politika o kolačićima

404image

Piletina, varivo, tjestenina...

Prijavi se na naš newsletter
i otkrij recepte, savjete i trikove s
kojima ćeš izaći iz začaranog kruga 3
ista jela koja radiš svaki dan ;)

Please don't insert text in the box below!
close