• Hrana i piće
  • Putovanja
  • Aktualno
  • Zanimljivosti
  • Škola kuhanja
  • Želim više
  • Preporuke
Upravljaj obavijestima

Prati nas

  • Impressum
  • Uvjeti korištenja
  • Zaštita privatnosti
  • Politika o kolačićima
close image
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Tech
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Zanimljivosti #mastercard

Turistički stručnjaci složni: turisti mijenjaju navike, a budućnost učinkovitog oglašavanja su podaci

Marketinška kampanja za tržišta Italije, Nizozemske i Ujedinjenog Kraljevstva koju su proveli HTZ i Mastercard označava novi pristup u komunikaciji turističke ponude
Punkufer avatar placeholder
PR 25.10.2022 13:02 komentari
viber Created with Sketch.
PR
PR (Foto:PR)

Zagreb, 25. listopada 2022. – Hrvatski turizam je na čvrstim temeljima, naša obala i destinacije se među stranim turistima često nameću kao prva opcija za odabir mjesta za godišnji odmor, a uz korištenje podataka koje omogućavaju uvidi u ponašanje i preferencije turista, ukupni turistički rezultati imaju potencijal dodatnog rasta – općeniti je to zaključak panel-rasprave „Amore, more i data – ili kako uvid u podatke utječe na strateški pristup turizmu“. Panel-rasprava održana je u utorak, a na njoj su sudjelovali Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Gea Kariž, direktorica marketinga u Mastercardu te Josip Mikulić, znanstveni savjetnik Instituta za turizam i profesor na katedri za turizam na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Povod za panel-raspravu pod voditeljskom palicom Zorana Šprajca bilo je predstavljanje učinka kampanje „Experience all Croatia has to offer“ koju su ovog ljeta zajedno proveli Hrvatska turistička zajednica i Mastercard s ciljem promocije Hrvatske kao turističke destinacije s fokusom na tržišta Italije, Ujedinjene Kraljevine i Nizozemske.

U trendu Nezdrava hrana - 2 Ultra-prerađeno Štetniji su nego što se mislilo: 7 proizvoda koje je bolje preskočiti nego kupiti Tunel Rose u Bokokotorskom zaljevu - 7 Beton i hrđa Tragovi JNA-a u prekrasnoj Boki: Napušten tunel za podmornice Rose Zurich - 5 U unajmljenom stanu? Europska zemlja u kojoj je zabranjeno pustiti vodu u zahodu nakon 22 sata

PR PR (Foto: PR)


Posebnost ove kampanje leži u činjenici da je provedena u cijelosti na temelju podataka iz Mastercardovog rješenja Tourism Insights koje donosi sveobuhvatnu analizu stavova i ponašanja turista. Pomoću analize su identificirana tržišta s potencijalom snažnijeg pozicioniranja Hrvatske kao prioritetne turističke destinacije te turistički proizvodi koji su se u sklopu kampanje komunicirali na pojedinom tržištu.


„Hrvatska se već u ovoj godini praktički vratila na predpandemijske trendove s obzirom da smo ostvarili oko 97 posto rezultata iz rekordne 2019. godine. Takvi pozitivni trendovi su, između ostalog, posljedica kvalitetne promocije hrvatskog turizma, a koju kontinuirano nastojimo unaprjeđivati s ciljem daljnjeg jačanja hrvatskog turističkog brenda. U tom je kontekstu i uspostavljena suradnja s Mastercardom te smo ovom prilikom obuhvatili tri tržišta na kojima smo ostvarili odlične rezultate, posebice na tržištu Nizozemske gdje smo ostvarili čak 10 posto rasta u odnosu na rekordnu 2019. godinu“, izjavio je Kristjan Staničić, naglasivši kako suradnja javnog i privatnog sektora nije važna samo u promociji turizma, već i u njegovu razvoju i upravljanju.


Suvremeni turist želi autohtono i zeleno što je idealna prilika za ruralni turizam


Panelisti su se složili da je danas, pored kvalitetnog turističkog proizvoda, ključno marketinške budžete usmjeriti točno tamo gdje ciljani turisti borave i pritom komunicirati sadržaj za koji je na temelju podataka identificirano da konkretni segment turista zanima.


„S obzirom na mogućnosti vrlo preciznog prepoznavanja i targetiranja tržišnih segmenata primamljivim porukama i obećanjima turistima, digitalni marketing je danas glavni način tržišnog komuniciranja, u svim fazama donošenja odluke o odabiru destinacije, od inicijalnog stvaranja svijesti o destinaciji, preko istraživanja i kreiranja preferencije, sve do samog odabira destinacije“, smatra Josip Mikulić.


Tijekom panela je naglašeno i kako je suvremeni turist aktivan, traži autohtono, zeleno, jedinstvene doživljaje, i voli nove, manje istražene ili neistražene destinacije. Hrvatska je etablirana i dobro poznata te poželjna destinacija na mnogim emitivnim tržištima za glavni godišnji odmor, ali je slabije prepoznata u nekim dijelovima svoje ponude, ponajprije kad se govori o ponudi u kontinentalnoj Hrvatskoj i općenito ruralnim područjima, smatraju panelisti.


„Iako noćenja na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima imaju udjel od tek 0,1 posto u svim noćenjima turista u Hrvatskoj, OPG-i su bilježili najmanji pad noćenja za vrijeme špice pandemijske krize 2020. godine u usporedbi sa svim ostalim oblicima smještaja. U 2021. godini ova su noćenja bila na razini 123 posto u odnosu na predkriznu 2018./2019., a ove godine su već dosegnula razinu od 146 posto. Dakle, ovaj proizvod je u trendu. OPG-i su zapravo mikro-destinacije koje nude sve ono što suvremeni turist traži, a turistička politika priželjkuje – spoj poljoprivrede i turizma na jednom mjestu, zelen je, autohton, nemasovan i manje sezonalan, nudi personaliziran pristup gostu, domaće proizvode od polja do stola te perspektivu i mogućnost zapošljavanja za domicilno stanovništvo, i to često u područjima poharanima depopulacijom“, naglasio je Mikulić.


Gea Kariž se osvrnula na važnost upotrebe podataka za formiranje strategije destinacije, ali i komunikaciju suvremenim putnicima te je istaknula da Mastercard već niz godina kroz različite projekte i partnerstva pomaže u revitalizaciji domaćeg turizma, naročito nakon što je pandemija najsnažnije pogodila upravo tu gospodarsku granu.


„Polazišna točka za ovu suradnju je bila činjenica da na temelju rješenja Tourism Insights mi točno znamo što turist današnjice želi i gdje traži svoju inspiraciju. Zato smo objedinili taj uvid u podatke s HTZ-ovim dugogodišnjim iskustvom i znanjem kako bismo zajedničkim snagama uspjeli optimizirati marketinško ulaganje, naročito u današnje vrijeme kad se budžeti zapravo moraju rezati, ali je taj rez važno raditi skalpelom – dakle, precizno i promišljeno. Upravo nam takva partnerstva omogućuju stvaranje otpornijeg i održivijeg turizma što je u skladu sa strateškim resornim ciljevima i od čega korist imaju sve zainteresirane strane – i turisti, i turistički djelatnici i država“, izjavila je Kariž.


Na panel-raspravi je zaključeno i da je Hrvatska tako jedno od prvih tržišta u Europi koja su za stvaranje ovakve sveobuhvatne kampanje i optimizaciju marketinških ulaganja koristila podatke.

PR PR (Foto: PR)


Učinak kampanje – povećana preferencija za Hrvatsku


U okviru kampanje „Experience all Croatia has to offer“ se putnicima pristupalo na posebno prilagođen način putem digitalnog oglašavanja, društvenih mreža i PR-a.


Kampanja je na svim tržištima zabilježila izvrsne rezultate: prosječni CTR (click-through rate) na digitalnoj kampanji iznosio je 10,84% što je više od 10 puta bolje od tržišnog prosjeka. Kako se tržište Ujedinjenog kraljevstva smatralo najvećim izazovom, upravo je ondje u suradnji s Kantarom provedeno istraživanje o učinkovitosti kampanje u sklopu kojeg se ispitala i namjera posjete Hrvatskoj. Rezultati su pokazali da je kampanja zaslužna za povećavanje preferencije za Hrvatsku kao odredište i to prema svim pokazateljima koji su mjereni u istraživanju (awareness, consideration, affinity).

  • #mastercard
  • #Hrvatska turistička zajednica
  • #Croatia Full of life
viber Created with Sketch.
inspirativno najčitanije
Naravno - s rumom: Jeste li kušali karipsko kuhano vino?
Savršeno začinjeno
Naravno - s rumom: Jeste li kušali karipsko kuhano vino koje oduševljava?
Friluftsliv – norveški način prihvaćanja zime!
U hladnoću na skandinavski način
Kako se Norvežani nose sa zimom? Formula sa sjevera koja može uljepšati mračne i hladne dane
Što je Zona tišine u Meksiku?
Zona tišine
Misteriozno mjesto "usred ničega" u kojem se gubi radijski signal, a kompasi se kvare
Najviše naseljeno mjesto u Hrvatskoj: Gorska idila u kojoj ćete se preporoditi
Jedinstveno
Najviše naseljeno mjesto u Hrvatskoj: Gorska idila u kojoj ćete se preporoditi
Brak s drvetom: Neobična ceremonija koja je nastala iz straha od nesreće i smrti
Običajima oko svijeta
Brak s drvetom: Neobična ceremonija koja je nastala iz straha od nesreće i smrti
Najbolji burgeri s najsočnijom pljeskavicom: Neobičan trik koji stvarno "radi"
Tajna je u...
Najbolji burgeri s najsočnijom pljeskavicom: Neobičan trik koji stvarno "radi"
"Ajme majko, ovamo se nikad neću vratiti": Popularne destinacije koje su najviše razočarale putnike
Zamke za turiste?
"Ajme, majko, ovamo se nikad neću vratiti": Popularne destinacije koje su najviše razočarale putnike
Štetniji su nego što se mislilo: 7 proizvoda koje je bolje preskočiti nego kupiti
Ultra-prerađeno
Štetniji su nego što se mislilo: 7 proizvoda koje je bolje preskočiti nego kupiti
Tragovi JNA-a u prekrasnoj Boki: Napušten tunel za podmornice Rose
Beton i hrđa
Tragovi JNA-a u prekrasnoj Boki: Napušten tunel za podmornice Rose
Europska zemlja u kojoj je zabranjeno pustiti vodu u zahodu nakon 22 sata
U unajmljenom stanu?
Europska zemlja u kojoj je zabranjeno pustiti vodu u zahodu nakon 22 sata
Nemojte ih jesti zimi: 7 namirnica koje trebamo izbjegavati na kraju godine
Izbacite s jelovnika
Nemojte ih jesti zimi: 7 namirnica koje trebamo izbjegavati na kraju godine
Kviz općeg znanja: Za one koji preziru mrak neznanja
15 pitanja
Kviz općeg znanja: Samo će rijetki imati sve točno

Nastavi čitati

Ne propustite ni ovo
vijesti
Tragedija kod Varaždina: Vozač sletio s ceste i poginuo na mjestu
Tragedija kod Varaždina
Vozač sletio s ceste i poginuo na licu mjesta: Identitet muškarca još nije poznat
Mladićima zbog Vjesnika idu u istražni zatvor: Promijenili dio priče, tvrde da su zaštitari igrali stolni tenis
Novi detalji
Mladići idu u istražni zatvor: Promijenili dio priče i opisali što su radili zaštitari
HAK: Zbog zimskih uvjeta i vjetra kamioni s prikolicama ne mogu u Istru i Dalmaciju
ZATVORENE CESTE
VIDEO/FOTO Kaos zbog snijega, vozači zapeli: "Okupljanje ljubitelja ljetnih guma"
show
Thompson zaustavio koncert zbog baklje
morao upozoriti
Thompson bio prisiljen zaustaviti koncert! "Molim vas, nemojte to raditi"
Miss Obale Bjelokosti upala u predstavljanje Laure Gnjatović
morala nastaviti dalje
Iznenadni gaf! Proširio se video naše misice, ovako se snašla u neočekivanoj situaciji
Lana Jurčević emotivnim videom pokazala kako je otkrila da očekuje drugo dijete
"možete zamisliti šok..."
Lana Jurčević iznenadila objavom: "Svima smo lagali..."
zdravlje
Najgori karcinomi: 5 najpodmuklijih vrsta raka koje gotovo nitko ne prepozna dok nije prekasno
Onkolozi upozoravaju
Najgori karcinomi: 5 najpodmuklijih vrsta raka koje gotovo nitko ne prepozna dok nije prekasno
Liječnici kažu da je ovo i dalje najsmrtonosniji rak, ali nada raste!
Ovo trebate znati
Liječnici kažu da je ovo i dalje najsmrtonosniji rak, ali nada raste!
7 namirnica bogatih proteinima koje žene starije od 50 godina trebaju jesti svaki tjedan
Za očuvanje mišićne i koštane snage
7 namirnica bogatih proteinima koje žene starije od 50 godina trebaju jesti svaki tjedan
zabava
Ovakvo prijevoza ima samo u Hrvatskoj! Pogledajte kako je osigurao teret
Zanimljivo rješenje
Ovakvog prijevoza ima samo u Hrvatskoj! Pogledajte kako je osigurao teret
U moru nepropisnog parkinga ovo je kralj! Scena iz Splita nasmijala domaću publiku
Nezgodno
U moru nepropisnog parkinga ovo je kralj! Scena iz Splita nasmijala domaću publiku
Žrtvovao kameru i spustio je na dno jedne od najopasnijih rijeka na svijetu! Pogledajte što je snimio
Wow!
Žrtvovao kameru i spustio je na dno jedne od najopasnijih rijeka na svijetu! Pogledajte što je snimio
tech
Komarce mrzimo zbog njihovog alata za sisanje krvi, no znanstvenici su otkrili da se isti može upotrijebiti na čudesan način
Tehnologija iz prirode
Komarce mrzimo zbog njihovog alata za sisanje krvi, no znanstvenici su otkrili da se isti može upotrijebiti na čudesan način
VIDEO Vuk iznenadio znanstvenike: "Nisam mogao vjerovati vlastitim očima kad smo vidjeli snimku s kamere"
Kakvo iznenađenje
VIDEO Vuk iznenadio znanstvenike: "Nisam mogao vjerovati vlastitim očima kad smo vidjeli snimku s kamere"
Veliki pad bitcoina: Analitičar tvrdi kako bi vrijednost mogla pasti na samo 10 tisuća dolara
Koliko je to uopće realno?
Veliki pad bitcoina: Analitičar tvrdi kako bi vrijednost mogla pasti na samo 10 tisuća dolara
sport
Dinamo rutinski srušio Varaždin na Maksimiru: Nadahnuti Hoxha donio važna tri boda
Uvjerljiva pobjeda
Dinamo rutinski srušio Varaždin na Maksimiru: Nadahnuti Hoxha donio važna tri boda
VIDEO Silvijo Čabraja davao izjavu pa se šokirao: "O, je*o te..."
zamalo
VIDEO Silvijo Čabraja davao izjavu pa se šokirao: "O, je*o te..."
UŽIVO Rijeka - Hajduk: Livaja na klupi Splićana, Riječani u zadnji čas ostali bez važnog aduta
Pratite na gol.hr-u
UŽIVO Rijeka - Hajduk: Livaja na klupi Splićana, Riječani u zadnji čas ostali bez važnog aduta
tv
MasterChef: Mario Mihelj napustio studio bez objašnjenja i zbunio kandidate - gdje je otišao?!
ŠTO SE DOGAĐA?
Mario Mihelj napustio studio bez objašnjenja i zbunio kandidate - gdje je otišao?!
U dobru i zlu: Ne može mu pomoći - nanogica ga ograničava
U DOBRU I ZLU
Ne može mu pomoći - nanogica ga ograničava
MasterChef: ANKETA: Tko je kriv za poraz plavih - Vjekoslav ili ostatak ekipe?
STRES TEST
ANKETA: Tko je kriv za poraz plavih - Vjekoslav ili ostatak ekipe?
putovanja
Štetniji su nego što se mislilo: 7 proizvoda koje je bolje preskočiti nego kupiti
Ultra-prerađeno
Štetniji su nego što se mislilo: 7 proizvoda koje je bolje preskočiti nego kupiti
Tragovi JNA-a u prekrasnoj Boki: Napušten tunel za podmornice Rose
Beton i hrđa
Tragovi JNA-a u prekrasnoj Boki: Napušten tunel za podmornice Rose
Europska zemlja u kojoj je zabranjeno pustiti vodu u zahodu nakon 22 sata
U unajmljenom stanu?
Europska zemlja u kojoj je zabranjeno pustiti vodu u zahodu nakon 22 sata
novac
Krenuli su iz Splita i iz distribucije prešli u proizvodnju, a sada najavljuju i pogon pored Zagreba
Preuzeli Katran
Krenuli su iz Splita i iz distribucije prešli u proizvodnju, a sada najavljuju i pogon pored Zagreba
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Nije više za život: Smrtonosno zagađenje u metropoli godišnje odnese više od 17.000 života
Grad koji ubija
Nije više za život: Smrtonosno zagađenje u metropoli godišnje odnese više od 17.000 života
lifestyle
Adventski vijenci čitateljica koje možete kopirati ove godine
IZ PROŠLIH GODINA
Izdvojili smo 20 adventskih vijenaca naših čitateljica koji su s razlogom skupili stotine lajkova
Najljepše misice svih vremena
NEMA IM RAVNIH
Bez konkurencije: 12 najljepših misica svih vremena koje se ne zaboravljaju
Recept za kraljevski kolač Nataše Pralice
Laka priprema
Tako bogat, ukusan i raskošan: Recept za kolač koji će oduševiti baš svakog tko ga proba
sve
Thompson zaustavio koncert zbog baklje
morao upozoriti
Thompson bio prisiljen zaustaviti koncert! "Molim vas, nemojte to raditi"
Miss Obale Bjelokosti upala u predstavljanje Laure Gnjatović
morala nastaviti dalje
Iznenadni gaf! Proširio se video naše misice, ovako se snašla u neočekivanoj situaciji
Adventski vijenci čitateljica koje možete kopirati ove godine
IZ PROŠLIH GODINA
Izdvojili smo 20 adventskih vijenaca naših čitateljica koji su s razlogom skupili stotine lajkova
Najbolji hrvatski restorani još mjesec dana nude posebne menije
Pokrovitelj Mastercard

Fine dining po promo cijeni: Najbolji hrvatski restorani još mjesec dana nude posebne menije

Ljubitelji fine hrane, pripremite se za nezaboravno gastro putovanje kroz Hrvatsku! Passion Week with Mastercard donosi vrhunsko gastronomsko iskustvo u odabrane JRE restorane diljem Hrvatske. Uživajte u posebnim jelovnicima po promotivnoj cijeni. NASTAVI ČITATI

Vezani sadržaj

 
Upravljaj obavijestima
© Punkufer
  • Impressum
  • Marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Zaštita privatnosti
  • Politika o kolačićima

404image

Piletina, varivo, tjestenina...

Prijavi se na naš newsletter
i otkrij recepte, savjete i trikove s
kojima ćeš izaći iz začaranog kruga 3
ista jela koja radiš svaki dan ;)

Please don't insert text in the box below!
close