• Hrana i piće
  • Putovanja
  • Aktualno
  • Zanimljivosti
  • Škola kuhanja
  • Želim više
  • Preporuke
Upravljaj obavijestima

Prati nas

  • Impressum
  • Uvjeti korištenja
  • Zaštita privatnosti
  • Politika o kolačićima
close image
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Tech
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Zanimljivosti #mastercard

Turistički stručnjaci složni: turisti mijenjaju navike, a budućnost učinkovitog oglašavanja su podaci

Marketinška kampanja za tržišta Italije, Nizozemske i Ujedinjenog Kraljevstva koju su proveli HTZ i Mastercard označava novi pristup u komunikaciji turističke ponude
Punkufer avatar placeholder
PR 25.10.2022 13:02 komentari
viber Created with Sketch.
PR
PR (Foto:PR)

Zagreb, 25. listopada 2022. – Hrvatski turizam je na čvrstim temeljima, naša obala i destinacije se među stranim turistima često nameću kao prva opcija za odabir mjesta za godišnji odmor, a uz korištenje podataka koje omogućavaju uvidi u ponašanje i preferencije turista, ukupni turistički rezultati imaju potencijal dodatnog rasta – općeniti je to zaključak panel-rasprave „Amore, more i data – ili kako uvid u podatke utječe na strateški pristup turizmu“. Panel-rasprava održana je u utorak, a na njoj su sudjelovali Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Gea Kariž, direktorica marketinga u Mastercardu te Josip Mikulić, znanstveni savjetnik Instituta za turizam i profesor na katedri za turizam na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Povod za panel-raspravu pod voditeljskom palicom Zorana Šprajca bilo je predstavljanje učinka kampanje „Experience all Croatia has to offer“ koju su ovog ljeta zajedno proveli Hrvatska turistička zajednica i Mastercard s ciljem promocije Hrvatske kao turističke destinacije s fokusom na tržišta Italije, Ujedinjene Kraljevine i Nizozemske.

U trendu Health'n'Joy Domaće i slasno Bez "kemije", rafiniranog šećera i brašna: Zagrebačka adresa na koju se ide po zdrave kolače i grickalice za blagdane Piletina i gljive u finom umaku Tjedni jelovnik Fino, brzo i bez puno kompliciranja: 7 jela za svaki dan ovoga tjedna idealnih za zimu Bardonecchia, Italija - 3 Povoljnije od Bugarske 685 eura za sedam dana skijanja: Ovo je “najjeftinije” europsko skijalište za 2026. godinu

PR PR (Foto: PR)


Posebnost ove kampanje leži u činjenici da je provedena u cijelosti na temelju podataka iz Mastercardovog rješenja Tourism Insights koje donosi sveobuhvatnu analizu stavova i ponašanja turista. Pomoću analize su identificirana tržišta s potencijalom snažnijeg pozicioniranja Hrvatske kao prioritetne turističke destinacije te turistički proizvodi koji su se u sklopu kampanje komunicirali na pojedinom tržištu.


„Hrvatska se već u ovoj godini praktički vratila na predpandemijske trendove s obzirom da smo ostvarili oko 97 posto rezultata iz rekordne 2019. godine. Takvi pozitivni trendovi su, između ostalog, posljedica kvalitetne promocije hrvatskog turizma, a koju kontinuirano nastojimo unaprjeđivati s ciljem daljnjeg jačanja hrvatskog turističkog brenda. U tom je kontekstu i uspostavljena suradnja s Mastercardom te smo ovom prilikom obuhvatili tri tržišta na kojima smo ostvarili odlične rezultate, posebice na tržištu Nizozemske gdje smo ostvarili čak 10 posto rasta u odnosu na rekordnu 2019. godinu“, izjavio je Kristjan Staničić, naglasivši kako suradnja javnog i privatnog sektora nije važna samo u promociji turizma, već i u njegovu razvoju i upravljanju.


Suvremeni turist želi autohtono i zeleno što je idealna prilika za ruralni turizam


Panelisti su se složili da je danas, pored kvalitetnog turističkog proizvoda, ključno marketinške budžete usmjeriti točno tamo gdje ciljani turisti borave i pritom komunicirati sadržaj za koji je na temelju podataka identificirano da konkretni segment turista zanima.


„S obzirom na mogućnosti vrlo preciznog prepoznavanja i targetiranja tržišnih segmenata primamljivim porukama i obećanjima turistima, digitalni marketing je danas glavni način tržišnog komuniciranja, u svim fazama donošenja odluke o odabiru destinacije, od inicijalnog stvaranja svijesti o destinaciji, preko istraživanja i kreiranja preferencije, sve do samog odabira destinacije“, smatra Josip Mikulić.


Tijekom panela je naglašeno i kako je suvremeni turist aktivan, traži autohtono, zeleno, jedinstvene doživljaje, i voli nove, manje istražene ili neistražene destinacije. Hrvatska je etablirana i dobro poznata te poželjna destinacija na mnogim emitivnim tržištima za glavni godišnji odmor, ali je slabije prepoznata u nekim dijelovima svoje ponude, ponajprije kad se govori o ponudi u kontinentalnoj Hrvatskoj i općenito ruralnim područjima, smatraju panelisti.


„Iako noćenja na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima imaju udjel od tek 0,1 posto u svim noćenjima turista u Hrvatskoj, OPG-i su bilježili najmanji pad noćenja za vrijeme špice pandemijske krize 2020. godine u usporedbi sa svim ostalim oblicima smještaja. U 2021. godini ova su noćenja bila na razini 123 posto u odnosu na predkriznu 2018./2019., a ove godine su već dosegnula razinu od 146 posto. Dakle, ovaj proizvod je u trendu. OPG-i su zapravo mikro-destinacije koje nude sve ono što suvremeni turist traži, a turistička politika priželjkuje – spoj poljoprivrede i turizma na jednom mjestu, zelen je, autohton, nemasovan i manje sezonalan, nudi personaliziran pristup gostu, domaće proizvode od polja do stola te perspektivu i mogućnost zapošljavanja za domicilno stanovništvo, i to često u područjima poharanima depopulacijom“, naglasio je Mikulić.


Gea Kariž se osvrnula na važnost upotrebe podataka za formiranje strategije destinacije, ali i komunikaciju suvremenim putnicima te je istaknula da Mastercard već niz godina kroz različite projekte i partnerstva pomaže u revitalizaciji domaćeg turizma, naročito nakon što je pandemija najsnažnije pogodila upravo tu gospodarsku granu.


„Polazišna točka za ovu suradnju je bila činjenica da na temelju rješenja Tourism Insights mi točno znamo što turist današnjice želi i gdje traži svoju inspiraciju. Zato smo objedinili taj uvid u podatke s HTZ-ovim dugogodišnjim iskustvom i znanjem kako bismo zajedničkim snagama uspjeli optimizirati marketinško ulaganje, naročito u današnje vrijeme kad se budžeti zapravo moraju rezati, ali je taj rez važno raditi skalpelom – dakle, precizno i promišljeno. Upravo nam takva partnerstva omogućuju stvaranje otpornijeg i održivijeg turizma što je u skladu sa strateškim resornim ciljevima i od čega korist imaju sve zainteresirane strane – i turisti, i turistički djelatnici i država“, izjavila je Kariž.


Na panel-raspravi je zaključeno i da je Hrvatska tako jedno od prvih tržišta u Europi koja su za stvaranje ovakve sveobuhvatne kampanje i optimizaciju marketinških ulaganja koristila podatke.

PR PR (Foto: PR)


Učinak kampanje – povećana preferencija za Hrvatsku


U okviru kampanje „Experience all Croatia has to offer“ se putnicima pristupalo na posebno prilagođen način putem digitalnog oglašavanja, društvenih mreža i PR-a.


Kampanja je na svim tržištima zabilježila izvrsne rezultate: prosječni CTR (click-through rate) na digitalnoj kampanji iznosio je 10,84% što je više od 10 puta bolje od tržišnog prosjeka. Kako se tržište Ujedinjenog kraljevstva smatralo najvećim izazovom, upravo je ondje u suradnji s Kantarom provedeno istraživanje o učinkovitosti kampanje u sklopu kojeg se ispitala i namjera posjete Hrvatskoj. Rezultati su pokazali da je kampanja zaslužna za povećavanje preferencije za Hrvatsku kao odredište i to prema svim pokazateljima koji su mjereni u istraživanju (awareness, consideration, affinity).

  • #mastercard
  • #Hrvatska turistička zajednica
  • #Croatia Full of life
viber Created with Sketch.
!Komentari su onemogućeni za ovaj članak.
inspirativno najčitanije
PIK Vrbovec dobio patent za inovativnu metodu proizvodnje bez dodanih fosfata
Oglas
PIK Vrbovec dobio patent za inovativnu metodu proizvodnje bez dodanih fosfata
Inženjersko čudo: Autocesta koja "lebdi" nad morem i 44 otoka
Overseas Highway
Inženjersko čudo: Autocesta koja "lebdi" nad morem i 44 otoka
Što je božićni punč?
Imamo recept!
Dobar božićni punč ne može se napraviti bez ovih 5 sastojaka
Hvale vrijedna akcija: Poklonimo izlete i nove uspomene mališanima koji ne mogu putovati bez naše pomoći
Za male kufere
Hvale vrijedna akcija: Poklonimo izlete i nove uspomene mališanima koji ne mogu putovati bez naše pomoći
Poštene cijene, goleme porcije: "Hotdogerija" na Trešnjevci iz koje nećete otići gladni
Hot Frog
Poštene cijene, goleme porcije: "Hotdogerija" na Trešnjevci iz koje nećete otići gladni
Najjeftinija europska skijališta 2026.
Povoljnije od Bugarske
685 eura za sedam dana skijanja: Ovo je “najjeftinije” europsko skijalište za 2026. godinu
Skriveni zimski raj na 2 i pol sata od Zagreba koji turisti još uvijek nisu otkrili
Za vikend-izlet
Skriveni zimski raj na manje od dva sata od granice koji turisti još uvijek nisu otkrili
Tjedni jelovnik brza jela od 15.12. do 21.12. 2025.
Tjedni jelovnik
Fino, brzo i bez puno kompliciranja: 7 jela za svaki dan ovoga tjedna idealnih za zimu
Bez "kemije", rafiniranog šećera i brašna: Zagrebačka adresa na koju se ide po zdrave kolače i grickalice za blagdane
Domaće i slasno
Bez "kemije", rafiniranog šećera i brašna: Zagrebačka adresa na koju se ide po zdrave kolače i grickalice za blagdane
Najjeftinija europska skijališta 2026.
Povoljnije od Bugarske
685 eura za sedam dana skijanja: Ovo je “najjeftinije” europsko skijalište za 2026. godinu
10 pogrešaka koje Nijemci ne opraštaju: Pravila ponašanja na autocesti, u liftu, trgovinama...
Neke su i protuzakonite
10 pogrešaka koje Nijemci ne opraštaju: Pravila ponašanja na autocesti, u liftu, trgovinama...
Kviz općeg znanja: Za one koji se ne daju stjerati u kut
15 pitanja
Kviz općeg znanja: Za one koji se ne daju stjerati u kut

Nastavi čitati

Ne propustite ni ovo
vijesti
Napad u školi u Rusiji: Jednog dječaka ubio, drugog držao kao taoca, snimao krvavi pir
Panika u Rusiji
VIDEO Tinejdžer krenuo u krvavi pohod po školi: Ubio dijete, drugo uzeo za taoca, a sve je snimao
Akcija Uskoka: Uhićenja zbog krađe automobila
ZLOČINAČKO UDRUŽENJE
Nova akcija USKOK-a! U tijeku uhićenja, poznato i zbog čega
VIDEO Dramatične snimke: Vjetar srušio kip visok 35 metara
olujno nevrijeme
VIDEO Dramatične scene: Vjetar srušio kip visok 35 metara
show
Anđa Marić otvorila dušu o svom sinu
''Osjećam se odgovornom...''
Javno i bolno priznanje Anđe Marić: ''Moj sin je ovisnik, alkoholičar...''
Preminula Rachael Carpani
obitelj moli za privatnost
Iznenada preminula glumica iz popularnih serija, tužnu vijest potvrdila je sestra
Preminuo Martin Grelis
tužna vijest
Svijet glume zavijen u crno: Preminuo glumac iz nezaboravne scene u kultnom filmu
zdravlje
Naknada za tjelesno oštećenje zbog bolesti: Tko ima pravo na nju?
Sve što trebate znati
Naknada za tjelesno oštećenje zbog bolesti: Tko ima pravo na nju?
Zašto urin smrdi na ribu ili amonijak i što to znači za vaše zdravlje?
Od hrane do ozbiljnih bolesti
Zašto urin smrdi na ribu ili amonijak i što to znači za vaše zdravlje?
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Financijska potpora
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
zabava
Pogledajte što žena radi u javnom bazenu: "Svijet je poludio!"
Zanimljivo
Pogledajte što žena radi u javnom bazenu: "Svijet je poludio!"
Pogledao kroz prozor na zgradi, a ono što je vidio morao je podijeliti s drugima
Zanimljivo
Pogledao kroz prozor na zgradi, a ono što je vidio morao je podijeliti s drugima
Ovo je balkanski radar! Urnebesni način prijevoza inspirirao odličnu foru
Zanimljivo rješenje
Ovo je balkanski radar! Urnebesni način prijevoza inspirirao odličnu foru
tech
Američka vojska će se za veću ubojitost na bojištu oslanjati na umjetnu inteligenciju, a Googleov Gemini je prvi u redu
AI će odlučivati o životima?
Američka vojska će se za veću ubojitost na bojištu oslanjati na umjetnu inteligenciju, a Googleov Gemini je prvi u redu
Kemikalija pronađena u jednoj vrsti čokolade povezana sa sporijim biološkim starenjem
Vrlo uzbudljivo otkriće
Kemikalija pronađena u jednoj vrsti čokolade povezana sa sporijim biološkim starenjem
Astronomi promatrali rijedak kozmički fenomen udaljen 880 svjetlosnih godina od nas: "Ovo je uistinu prekretnica"
Pomoću teleskopa James Webb
Astronomi promatrali rijedak kozmički fenomen udaljen 880 svjetlosnih godina od nas: "Ovo je uistinu prekretnica"
sport
Susjedi otkrili: "Hrvatska želi prijateljsku utakmicu s nama prije Svjetskog prvenstva"
Bilo bi lijepo
Susjedi otkrili: "Hrvatska želi prijateljsku utakmicu s nama prije Svjetskog prvenstva"
Transferi: Šahtar želi Šimuna Hrgovića iz Hajduka!
Bit će to lijepa odšteta
Na pomolu milijunski transfer Hajduka: Cijeli posao dogovaraju Darijo Srna i Andy Bara!
Istra i Rijeka nastavit će utakmicu uz rijetko viđeno pravilo, moglo bi se dogoditi nešto nezamislivo
ZNA SE I KAD
Istra i Rijeka nastavit će utakmicu uz rijetko viđeno pravilo, moglo bi se dogoditi nešto nezamislivo
tv
MasterChef: Ante Vukadin vraća se u MasterChef - za kandidate je pripremio poseban zadatak!
PLATINASTA KARTICA
Ante Vukadin vraća se u MasterChef - za kandidate je pripremio poseban zadatak!
U dobru i zlu: Stjerala ga je u kut – hoće li joj reći istinu?
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Stjerala ga je u kut – hoće li joj reći istinu?
MasterChef: Sirova janjetina za TOP 7! Otto baš i nije dobro započeo novi tjedan
NEUGODNO
Sirova janjetina za TOP 7! Otto baš i nije dobro započeo novi tjedan
putovanja
Bez "kemije", rafiniranog šećera i brašna: Zagrebačka adresa na koju se ide po zdrave kolače i grickalice za blagdane
Domaće i slasno
Bez "kemije", rafiniranog šećera i brašna: Zagrebačka adresa na koju se ide po zdrave kolače i grickalice za blagdane
Najjeftinija europska skijališta 2026.
Povoljnije od Bugarske
685 eura za sedam dana skijanja: Ovo je “najjeftinije” europsko skijalište za 2026. godinu
Tjedni jelovnik brza jela od 15.12. do 21.12. 2025.
Tjedni jelovnik
Fino, brzo i bez puno kompliciranja: 7 jela za svaki dan ovoga tjedna idealnih za zimu
novac
30 hrvatskih tvrtki upitali smo kolike božićnice isplaćuju. Neke daju i 13. plaću
šaroliki iznosi
30 hrvatskih tvrtki upitali smo kolike božićnice isplaćuju. Neke daju i 13. plaću
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Rekordni pad investicija i maloprodaje — najveća ekonomija svijeta ulazi u opasnu zonu
znak za uzbunu
Rekordni pad investicija i maloprodaje — najveća ekonomija svijeta ulazi u opasnu zonu
lifestyle
Naknada za tjelesno oštećenje zbog bolesti: Tko ima pravo na nju?
Sve što trebate znati
Naknada za tjelesno oštećenje zbog bolesti: Tko ima pravo na nju?
Recept za limunčiće
Prefini
Ovog Božića svi rade limunčiće, evo provjereni recept
Recept za lješnjak gnijezda
Lješnjak gnijezda
Baš ih volimo, a vi? Ovo je jedan od najjednostavnijih recepata za blagdanske kolačiće
sve
Naknada za tjelesno oštećenje zbog bolesti: Tko ima pravo na nju?
Sve što trebate znati
Naknada za tjelesno oštećenje zbog bolesti: Tko ima pravo na nju?
Anđa Marić otvorila dušu o svom sinu
''Osjećam se odgovornom...''
Javno i bolno priznanje Anđe Marić: ''Moj sin je ovisnik, alkoholičar...''
Recept za limunčiće
Prefini
Ovog Božića svi rade limunčiće, evo provjereni recept
Pr
Oglas

Više od pola stranih gostiju spremno je izdvojiti dodatno za autentična jela, a Hrvatsku kao gastro-destinaciju stavljaju ispred Španjolske i Grčke

Zaključci iz Mastercardovog istraživanja na pet ključnih tržišta potvrđuju važnost gastro identiteta, što je temelj projekta Uplift - prijatelj hrvatske kuhinje koji povezuje okuse regija u prepoznatljiv identitet NASTAVI ČITATI

Vezani sadržaj

 
Upravljaj obavijestima
© Punkufer
  • Impressum
  • Marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Zaštita privatnosti
  • Politika o kolačićima

404image

Želiš li prvi saznati
za povoljne aviokarte

Pripremi putovnicu
i prijavi se na naš newsletter
jer uskoro polijećemo ;)

Please don't insert text in the box below!
close