Kada je otvoren 4. rujna 1967. godine, vijadukt Polcevera u talijanskom gradu Genovi bio je jedan od najdužih betonskih mostova na svijetu – protezao se na oko 1182 metara duljine. S prosječnom visinom od oko 45 metara iznad zemlje premošćivao je dolinu rijeke Polcevera, željezničko skladište te gusto naseljeno područje s nekoliko velikih tvornica.
Iako se službeno nazivao vijadukt Polcevera, većina ga je zvala most Morandi prema svojem graditelju Riccardu Morandiju.
Ta impresivna betonska konstrukcija koja je stajala čak 3,8 milijardi talijanskih lira odmah je postala vrlo popularna među građanima Genove, ali i Europe. Ne samo da je povezala četvrti Sampierdarena i Cornigliano u Genovi već je predstavljala i važnu podršku talijanske autoceste A10 te europskog pravca E80, koji spaja Italiju i Francusku.
Na početku ovog milenija most je počeo pokazivati znakove propadanja betona. Stručnjaci su izradili studiju 2009. godine u kojoj se preporučuje rušenje i građenje novog mosta, a 2011. godine napravljeno je izvješće u kojem se upozorava na veliku degradaciju zbog prometa.
Iako je rekonstrukcija mosta počela 2018., to nije spriječilo veliku tragediju koja se zbila 14. kolovoza te godine. Zbog snažne ljetne kiše, ali i nestabilnosti same konstrukcije u 11 sati i 36 minuta iznenada se urušila 210 metara duga dionica mosta Morandi u Genovi. S mostom se urušilo i tridesetak automobila koji su tada bili na vijaduktu. To je prouzročilo smrt 43 osobe, a još je 600-tinjak ljudi ostalo bez domova.
U lipnju prošle godine u kontroliranoj eksploziji stručnjaci za rušenje digli su u zrak ostatke Morandija, te tako omogućili građenje novog mosta koji bi trebao biti gotov do ljeta ove godine. Izgled novog mosta dizajnirao je proslavljeni talijanski arhitekt Renzo Piano, a cijeli projekt trebao bi stajati oko 202 milijuna eura.
Kako napreduje gradnja mosta, pogledajte u videu s YouTubea: