U godini koja obiluje globalnim sportskim događanjima, glazbenim turnejama i filmskim festivalima, Mastercardovo novo istraživanje razotkriva rastući trend ulaganja u iskustva među hrvatskim potrošačima. Više od polovice ispitanika (57%) planira ove godine povećati svoje izdatke za iskustvene aktivnosti u usporedbi s prethodnom godinom, a žele isprobati više putovanja (61% ispitanika planira potrošiti više), glazbenih festivala i koncerata (42%) te gastronomskih doživljaja (39%). Troškove vezane uz iskustva planira smanjiti 11% Hrvata.

PR PR (Foto: PR)

Istraživanje, provedeno na ukupno preko 16.000 ispitanika, pokazuje da čak 73% ispitanika iz Hrvatske smatra da je novac utrošen na iskustva uvijek vrijedan. Potrošači izražavaju snažnu povezanost s iskustvima koja im pružaju najbolje životne uspomene (40%), omogućavaju novi pogled na svijet (44%), i duboko obogaćuju kroz dijeljenje s drugima (41%).

Podaci pokazuju da se 36% ispitanika odlučuje za uravnotežen pristup, jednako trošeći na materijalna dobra i iskustva, dok 32% primarno preferira iskustva. Među faktorima koji utječu na odluku o ulaganju u iskustvo ističu se zdravlje i dobrobit, jedinstvenost iskustva, kao i mogućnost dijeljenja s prijateljima i obitelji.

Ovo je istraživanje pokazalo i da u Europi čak devet od deset ispitanika namjerava trošiti više na iskustva u 2024. u odnosu na prethodnu godinu.

PR PR (Foto: PR)

„Europa, s bogatom kulturnom baštinom i raznovrsnim događanjima, pruža idealnu pozornicu za stvaranje trajnih uspomena. Naša platforma priceless.com ima za cilj spojiti ljude s onim što najviše vole, svakodnevno i svugdje. Ovo istraživanje pomaže nam razumjeti prioritete ljudi za 2024. godinu i kako im možemo obogatiti život. Danas nudimo bezbrojna iskustva na više od 30 destinacija diljem svijeta, a među njima su – između ostalih – finale UEFA Lige prvaka, Filmski festival u Cannesu, The Open, stotine koncerata tvrtke Live Nation“, istaknuo je Raja Rajamannar, glavni direktor marketinga i komunikacija kompanije Mastercard.

Na europskoj razini, ovaj se sentiment odražava u želji za putovanjima, prisustvovanjem glazbenim događajima uživo, uživanjem u kulinarstvu i wellness odmorima. Skoro četiri petine ispitanika (78%) vidi veliku vrijednost u trošenju na takve aktivnosti, dok 29% posebno izdvaja sredstva za iskustvene aktivnosti unutar svojih financijskih planova.

PR PR (Foto: PR)

Natalia Lechmanova, glavna ekonomistica za Europu u Mastercardovom ekonomskom institutu, ističe da, iako su potrošači posljednjih godina bili suočeni s teškim financijskim odlukama, njihova želja za smislenim iskustvima ostaje čvrsta. „Kako ekonomski pritisci poput visoke inflacije i visokih kamatnih stopa jenjavaju, očekuje se da će potrošači usmjeriti svoju povećanu kupovnu moć prema diskrecijskim troškovima. Dinamičan kalendar događaja u Europi za ovu godinu, uključujući sportska natjecanja i glazbene festivale, vjerojatno će poduprijeti ovaj trend“, dodaje Lechmanova.

Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj, izražava zadovoljstvo rastućim interesom za iskustvena putovanja i kulturna događanja među Hrvatima. „Naša platforma priceless.com odgovara na ove trendove nudeći bogat izbor iskustava, od gastronomije do wellnessa. Težimo obogatiti živote potrošača promicanjem najboljih aspekata hrvatske kulture, a na taj način ujedno dajemo doprinos unaprjeđenju naše turističke ponude sukladno zahtjevima današnjih turista“, naglašava Kariž.

PR PR (Foto: PR)

Metodologija
Mastercard je proveo istraživanje o promjenama u preferencijama potrošača vezanim uz iskustva sa svojim istraživačkim partnerom Vitreous Worldwide. Istraživanje je provedeno od 2. do 9. siječnja 2024. godine. Anketa je obuhvatila 16.141 ispitanika, uključujući 14.125 ispitanika iz 20 tržišta diljem Europe (Austrija, Belgija, Francuska, Njemačka, Italija, Poljska, Španjolska, Velika Britanija, Bugarska, Hrvatska, Cipar, Češka, Grčka, Irska, Nizozemska, Portugal, Rumunjska, Srbija, Švedska, Švicarska) te 2.016 ispitanika u Australiji, Brazilu, Kini i Sjedinjenim Američkim Državama.

O kompaniji Mastercard (NYSE: MA) www.mastercard.com
Mastercard je globalna tehnološka kompanija u platnoj industriji. Naša je misija povezati i osnažiti uključivo, digitalno gospodarstvo koje koristi svima, posvuda čineći transakcije sigurnima, jednostavnima, pametnima i pristupačnima. Koristeći sigurne podatke i mreže, partnerstva i strast, naše inovacije i rješenja pomažu pojedincima, financijskim institucijama, vladama i tvrtkama da ostvare svoj najveći potencijal. Uz povezanost u više od 210 zemalja i teritorija, gradimo održivi svijet koji svima otvara neprocjenjive mogućnosti.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju