Zadnjih nekoliko dana dio Martićeve ulice u Zagrebu popularno nazvan "Mala Martićeva", zapravo kolnik koji je dijelio Grgin park u Martićevoj od kafića na njegovoj južnoj strani, zatvoren je za promet i oslikan prekrasnim šarenim podnim muralom koji potpisuje poznati street art umjetnik Boris Bare.
Preuređenje dijela Martićeve dio je gradske inicijative proširenja pješačkih zona u Zagrebu, a ovaj je projekt, odabran između prijava 19 gradova, financiran je iz fonda Bloomberg Asphalt Art Iniciative.
Ta inicijativa promovira umjetnost kao učinkovitu i relativno jeftinu strategiju za pretvaranje prometnih gradskih ulica u pješačke zone, uz pomoć vizualnih intervencija na cestama, pješačkim prostorima i vertikalnoj infrastrukturi te uz aktivnu participaciju građana i co-design proces, a cilj joj je stvoriti kvalitetniji život u urbanim sredinama.
Autor projekta je Boris Bare, street art umjetnik dobro poznat Zagrepčanima, čiji murali oživljavaju zidove i mnogih svjetskih metropola. Njegov pobjednički projekt za kreativno rješenje ove nove mini pješačke zone u Zagrebu, nastao je je od ideje da zagrebački haustori izađu na ulicu. Naime, puno donjogradskih haustora još uvijek čuva originalne, prekrasne pločice, koje su stanarima tih zgrada svakodnevica, ali ostalim su sugrađanima potpuno sakrivene i nedostupne. Nešto jako lijepo ali skriveno sada je postalo dostupno svima.
Bare je prvo napravio ilustracije s motivima skrivenim u haustorima i stubištima starih zgrada, prema njima napravio šablone, a potom ih "precrtao" asfalt. Mala Matićeva tako je nakon samo dva dana dobila novo, našminkano lice, a građani, koji ne skrivaju oduševljenje njezinim šarenim izgledom, dobili su novi dnevni boravak na otvorenom. Jedan običan sivi, prašnjavi kolnik postao je prostor za sve građane, prostor na kojemu mogu sjediti i provoditi vrijeme na otvorenom.
Sada ocrtan, kolnik s južne strane parka u Martićevoj i nije bio osobito prometan, a to su pokazale i studije provedene prije odluke o zatvaranju toga dijela ulice za promet.
S druge strane, a s obzirom na to da je taj dio Martićeve pravo malo urbano srce grada koje vrvi životom, zatvaranjem toga kolničkog traka značajno će povećati kvalitetu života u tom dijelu kvarta, ali i ponovno spojiti u cjelinu neprirodno presječen dio parka, tj. ulice.
Ova umjetnička intervencija još je jedan dokaz da je Martićeva ulica, barem njezin zapadni dio, koja je prije samo nekoliko desetljeća bila ulica automehaničara i trgovina biciklima, gaji jedan poseban senzibilitet za umjetnost i postaje mali "centar u centru" sa sasvim drugačijom ponudom i jako dobrom atmosferom.