1. Airbus A380 prvi je testni let imao 27. travnja 2005. godine, a poletio je u Toulouseu u Francuskoj, u kojem se nalazi sjedište europske korporacije Airbus. Prvi komercijalni let odradio je godinu i pol kasnije za aviokompaniju Singapore Airlines na relaciji Singapur – Sidney.
  2. Airbusovi inženjeri u tajnosti su započeli rad na stvaranju linijskog zrakoplova ultravisokog kapaciteta još potkraj osamdesetih godina prošlog stoljeća. Željeli su napraviti avion koji bi nadmašio Boeing 747 i njegovu dominaciju na zrakoplovnom tržištu.
  3. Airbus A380 je najveći putnički zrakoplov na svijetu, a krasi ga i nadimak superjumbo. Dvopalubni avion s četiri motora u teoriji može odjednom maksimalno prevesti 853 putnika. To jest, to bi mogao učiniti kada bi sva sjedala bila u ekonomskoj klasi. Međutim, niti jedna aviokompanija nije naručila takvo opremanje za postizanje maksimalnog kapaciteta.
  4. A380 je dug 73 metra, visok 24 metra i ima raspon krila od 80 metara. Toliko je velik da ne može sletjeti u svakoj zrakoplovnoj luci. Airbus tvrdi da je avion kompatibilan sa 140 aerodroma na svijetu. Primjerice, Međunarodna zračna luka u Münchenu je morala izgraditi posebna vrata na hangaru kako bi cijeli avion stao u njega.
  5. Svaki se A380 radio od četiri milijuna dijelova koji su se proizvodili u 1500 tvrtki iz 30 različitih zemalja svijeta. Svaki se avion sastavljao u središnjici tvrtke u Toulouseu u Francuskoj.
  6. Airbus A380 sadrži više od 480 kilometara električnih kablova. Da bi se obojila površina cijelog aviona potrebno je oko 3600 litara boje, a proces bojenja obično traje dva tjedna.
  7. Zračni prijevoznik Emirates je najveći naručitelj Airbusa A380. U njegovoj floti nalazi se 115 primjeraka najvećeg putničkog zrakoplova na svijetu od 251, koliko ih je sveukupno izrađeno.
  8. Zračni prijevoznik Emirates obavlja i najduži putnički let zrakoplovom A380. Riječ je o njihovoj liniji Dubai Auckland, na kojoj putnici provedu u zraku više od 17 sati te prijeđu 14.193 kilometra.
  9. A380 je jedini komercijalni putnički zrakoplov na svijetu u koji je ugrađena kupaonica s tuš-kabinom. Putnici prve klase Emiratesa i Etihadea mogu se otuširati u avionu na visini od 10.000 metara.
  10. Zbog Emiratesova otkazivanja narudžbe za 39 modela A380 u 2019. godini Airbus je odlučio prestati proizvoditi taj model. Zadnji A380 je isporučen u prosincu 2021. godine. Postojeći modeli u opticaju će biti još sljedećih 10 do 15 godina. Pojedinačna cijena Airbusa A380 iznosi oko 300 milijuna eura.

Kupljen za devet kuna: Otpisani avion koji je postao hit mjesto za provode Negus 747 koji je pretvoren u avion za tulume - 1 Negus 747 koji je pretvoren u avion za tulume - 2 Negus 747 koji je pretvoren u avion za tulume - 4 +0 Negus 747 koji je pretvoren u avion za tulume - 3

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju