Zamislite kako vas bude zrake sunca koje se probijaju kroz prozor spavaćih kola dok vlak klopara vijugavom džunglom u utrobi Malezije. Brda umotanu u maglu, egzotične krošnje i zelenilo sa svih strana neki su od prizora u kojima mogu uživati putnici Ekspress Rakyat Timurana, poznatog kao vlak iz džungle (Jungle railway) jer prolazi dijelovima nekih od najstarijih prašuma na svijetu.
Posljednji vlak u Maleziji čije lokomotive idu na dizelski pogon nema puno sličnosti s brzim električnim vlakovima koji povezuju Singapur i južni Tajland za manje od devet sati. No slikovita, ali spora željeznica iz džungle bi uskoro mogla otići u penziju jer se uskoro očekuje brža linija. Jungle Railway povezuje najjužniji vrh malezijskog poluotoka s tajlandskom granicom na sjeveroistoku.
Željeznička linija koja putuje malezijskom istočnom obalom kreće u Tumpatu, nedaleko od granice s Tajlandom, vozi blizu Sungai Koloka, i putuje dalje, južno do Johor Bahrua, koji je i poveznica sa Singapuruom. Većina turista koji koriste Ekspress Rakyat Timuran putuju između Wakar Bharua (blizu Koha Bharua) i Gemasa (linija prema Melaki), ili između Wakaf Bharua i Johor Bharua. Popularno stajalište na ruti je i Jerantut, odakle putnici mogu putovati do Nacionalnog parka Taman Negara. Vlak polazi iz Tumpata neposredno prije zalaska sunca i stiže u Johor Bharu u podne sljedećeg dana, a cijena spavaćih kola u jednom pravcu je oko 12 eura.
Jelawang (Foto: Shutterstock)
Mnogi će reći da je najbolje krenuti iz Johor Bahra, blizu singapurske granice u večernjim satima kako biste se naspavali i probudili uz veličanstven pogled na drevnu prašumu. Nakon što otvorite oči možete krenuti na doručak u vagon-restoran, gdje se uz malezijsku kavu poslužuje tost s džemom od kokosa. Prvo veće zaustavljanje je u Gua Musangu, gdje se velika stijena na stanici uzdiže poput oklopa goleme kamene kornjače.
Od 19. stoljeća Jungle train bio je glavna žila kucavica koji je povezivao udaljena ruralna sela. Bila su potrebna desetljeća prije nego što su Britanci uspjeli postaviti 530 km pruge kroz gustu prašumu, a naselja su nicala na željezničkim stanicama. Ponekad se vlak morao zaustaviti i čekati da slonovi prijeđu prugu ili da se balvani uklone s tračnica.
Velike vapnenačke špilje Ikan i Keris u selu Dabong, vodopad Jelawang od 305 metara i povijesni most Guillemard koji prelazi rijeku Kelantan neke su od atrakcija na tom teritoriju tigrova i slonova koje otkrivaju ponešto o malezijskoj prošlosti.
Grad kao san: Mjesto u kojem se na plažu ide - letećim tramvajem +7