„Kratko i slatko? Kako japanski od tebe“, izgovara Bill Murray u filmu Izgubljeni u prijevodu. Upravo to mogao bi biti najbolji opis japanske atrakcije – ljubavnih hotela.
Iako se na prvu čini neobično jer i običan hotel može poslužiti „za ljubav“, a zaljubljenima je svejedno gdje su, ta vrsta smještaja već desetljećima igra posebnu ulogu u japanskom društvu.
Izrasli su iz nezahvalne stambene situacije i formirani prema potrebama mladih koji odlaze na spoj, a danas su se proširili diljem Azije.
Premda oblici ovakvih usluga postoje mnogo dulje i nisu vezani samo za Japan, pojam ljubavnog hotela najčešće se koristi u kontekstu Japana, poznatog po osebujnoj ljubavnoj i seksualnoj industriji.
U ime ljubavi
Nakon Drugog svjetskog rata i krize koja se nastavila brojni mladi Japanci živjeli su u skučenim stanovima sa svojim obiteljima, pa je ideja o „dovođenju cure doma“ bila više noćna mora nego fantazija.
Srećom, tijekom 1960-ih proširila se upotreba automobila i mladi su barem mogli otići dalje od kuće – ali kamo? Prvi ljubavni hotel otvoren je u Osaki 1968. godine. Namjera je bila omogućiti mladim parovima romantično mjesto uz garanciju privatnosti.
Od 1980-ih pa nadalje odlazak u ljubavni hotel postao je gotovo standard pri odlasku na spoj.
Kreveti s najmanje sna
Kako je nicalo sve više ljubavnih hotela, tako je i ponuda postajala sve raznolikija (a znamo da u Japanu ideja ne nedostaje). Osvanuli su hoteli u različitim temama: džungla, bajke, tamnica, Hello Kitty…
U natjecanju da zadrže mušterije što dulje, ponuda i dizajn postaju sve luđi: od soba koje pronalazite putem tajnih tunela, do prostora za večeru s kojih se doslovno samo srušite u krevet.
Preko ekrana možete naručiti donje rublje i razne kostime, sobe su opremljene rotirajućim krevetima i zrcalima te neizostavnim – plišanim igračkama i uređajima za karaoke.
Ljubavni hoteli naplaćuju boravak po satu, s malo skupljim noćnim tarifama. Dobra je vijest da plaćate samo sobu, bez obzira na to dolazite li sami ili s partnerom.
Potražite ih u onim mjestima gdje ima više kafića i restorana. Prepoznat ćete ih po natpisima Stay i Rest ispisanim otmjenim fontom i neonskom rasvjetom. Uglavnom imaju imena poput Happy Hotel, Casa Nova ili Adore.
Često će dio recepcije biti zaklonjen zidom ili zastorom radi onih sramežljivijih. Čak i hrana koju naručite u sobu stiže tajnim tunelima u zidu, pa svoje osoblje nećete morati gledati u oči, a tablice vašeg automobila na parkingu bit će prekrivene posebnom zaštitom.
Za razliku od sićušnih japanskih stanova, sobe u ljubavnim hotelima su prostrane. Prosječna manja soba ima udobnih 20 metara kvadratnih, dok se luksuznije protežu i na 80 kvadratnih metara.
Sadržaj je za poželjeti čak i ako ne dovodite nikoga (da, i mnogi solo putnici odsjedaju u ovim hotelima): jacuzzi, televizor, kuhinja s frižiderom, mini bar, mikrovalna, kada s opremom za pjenušavu kupku… I naravno, kraljevski krevet s besplatnim kondomima, igračkama i losionima na noćnom ormariću.
Generacija nastala u istim sobama
Procjenjuje se da postoji više od 20.000 ljubavnih hotela u Japanu. No s oporavkom japanske ekonomije više si mladih može priuštiti vlastiti smještaj nego prije, pa zašto plaćati hotelu ako imaš vlastitu „ljubavnu gajbu“?
Unatoč tome, nisu izgubili na značaju. Štoviše, zamislimo koliko je samo Japanaca začeto u tim sobama. No proširili su publiku: danas velik dio njihove klijentele čine turisti i znatiželjni posjetitelji izvana.
Kao i svi, za vrijeme pandemije ovi hoteli morali su se snaći u novoj stvarnosti. Oni koji se nalaze izvan gradova prenamijenili su sobe i učinili ih više „family friendly“. I dalje imate opciju ljubavne sobe, no ako dovodite poslovne partnere, obitelj ili prijatelje, ne morate strahovati od neugodnih situacija.
Ipak, nadamo se da virus neće ubiti ljubav te da će nakon pandemije ovi hoteli ponovno otvoriti vrata svojim starim veselim gostima.