Oduvijek ste željeli posjetiti ogromnu, beskrajnu hladnoću Sjevernog pola, ali ne želite pješačiti kroz ledenu divljinu, potencijalno dobiti ozbiljne ozebline i, hm, završiti svoj život na vječnom snijegu i ledu? Pa, uskoro će postojati mnogo udobnija, manje potencijalno smrtonosna alternativa. Prvi brod za probijanje leda ovog ljeta zaplovit će za Arktički krug.
Brod se zove Le Commandant Charcot i njime upravlja francuska tvrtka za krstarenje Ponant. Radi na posebnom hibridnom motoru koji koristi prirodni plin i ima minimalan utjecaj na okoliš. Brod može primiti do 270 gostiju koje će odvesti sve do Sjevernog pola.
Charcot nije samo ledolomac, već je riječ o stvarno luksuznom brodu. Na brodu se nalaze elegantno dizajnirani apartmani, nekoliko salona, vidikovac, kazalište, butici, wellness, terasa uz bazen (s unutarnjim i vanjskim bazenima) te dva restorana, od kojih jedan vodi Alain Ducasse – kuhar nagrađen brojnim Michelinovim zvjezdicama koje je zaslužio radeći u raznim restoranima.
Ako sve to nije bilo dovoljno, Charcot također nudi mnoštvo iskustava izvan broda, od pješačenja po snijegu i kajaka do istraživanja psećim zapregama i helikopterom. Posada uključuje jednog vodiča „prirodoslovca“ na deset putnika.
Osim što turistima nudi priliku da posjete krajnji sjever, Charcot također ima istraživački dio s dva laboratorija na brodu. U suradnji s s Polar Citizen Science Collective, Charcotov tim daje povratne informacije o arktičkom okolišu i pomaže u opskrbi istraživačkim centrima.
Što se tiče pitanja jesu li ledolomci loši za okoliš, istina je kako se led brže topi kad se razbije. Dakle, ako se koriste u ogromnim razmjerima, brodovi za probijanje leda mogli bi predstavljati ozbiljan problem ubrzavajući otapanje santi leda. Charcot, kao samo jedan brod, vjerojatno neće napraviti veliku razliku. Ali nadajmo se da ideja neće postati previše popularna.
Najjeftinije krstarenje počinje od 80 tisuća kuna za putovanje od deset noći, ali luksuzniji paketi koštaju više od 250 tisuća kuna. Krstarenja kreću iz Reykjavika na Islandu ili Longyearbyena u Norveškoj, a cijene za potonje često uključuju let iz Pariza do smrznutog otoka Svalbard.