Galerija Sagrada Familia - 3 0 Sagrada Familia - 1 0 Park Guell, Barcelona 0 Barcelona 0

U trendu Tikvice ne morate pržiti u dubokom ulju da bi bile ukusne Korak po korak Kako ispeći fine tikvice na tavi bez puno ulja, a da ne ispadnu gnjecave? Kviz općeg znanja - 1 Hrana za mozak Kviz općeg znanja: 15 pitanja koja će pravi kvizaši smazati za doručak Molat - 14 Nije za svakoga Hrvatski medeni otok bicikala, mačaka i divnih vizura u kojem se uživa sporo, a živi još sporije

Katalonska prijestolnica odlučila je autima u centru grada konačno reći stop, čime će, naravno, najviše profitirati – pješaci. Većina ulica u sljedećih nekoliko godina postat će „car free“, a sve u svrhu smanjenja zagađenja i davanja prednosti pješacima.

Još 2016. godine gradske su vlasti predstavile koncept zvan „superblock“, koji bi automobile navigirao dalje od grada, ostavljajući centar pješacima, ali i igralištima, parkovima i sličnom. Upravo tako nešto će se sad napraviti i u četvrti Eixample, poznatoj po dugačkim avenijama i ulicama, a radovi će početi 2022. godine.

Valja reći kako ipak neće biti zabranjen promet svim vozilima, ali će ulicama moći voziti samo stanovnici, dostavljači i naravno – hitna, policija, vatrogasci i slični. Prije četiri godine superblok je već postala četvrt Poblenou, no ovdje će to ipak biti mnogo teže napraviti, s obzirom na to da se radi o prilično centralnoj i turističkoj četvrti. Naravno, s obzirom na veličinu četvrti, mogu se očekivati i protesti vozača.

Ipak, za sve takve postoji posve jasna poruka: „Mislite na novi grad za sadašnjost i budućnost, manje zagađen, mobilniji i s novim javnim prostorom“, objasnila je gradonačelnica Ada Colau i najavila i daljnju izgradnju superblokova.

Koncept se svidio i nekim drugim svjetskim gradovima, pa je tako i američki grad Seattle prošle godine počeo primjenjivati barcelonski model.