Krajobrazna arhitektica, zaljubljenica u putovanja, noćno nebo i prirodu svoje doživljaje bilježi objektivom, a na njezinim je avanturama slijedi gotovo 3 tisuće obožavatelja. Mateu Bakarić u istraživanju svijeta prati dečko Leš, a ljubav prema fotografiji rodila se dok je imala 12 godina. Kako i sama kaže, od kada je prvi put primila fotić u ruke - ne pušta ga.

U posljednjih 5 godina posjetila je više od 20 zemalja; većinu europskih (Turska, Italija, Francuska, Portugal, UK, Bosna i Hercegovina, Mađarska, Nizozemska, Austrija, Slovenija, Njemačka, Češka, Španjolska), SAD (točnije Arizona, Kalifornija, Nevada, New York), kao i Djevičanske otoke, Kanadu, Ujedinjene Arapske Emirate, Jordan i Oman.

A post shared by m t e a m a t e a (@oprrosti) on

"Volim putovanja jer ne mogu dugo biti na istom mjestu. To je idealan način da uvedem promjenu u svakodnevnu rutinu, a ujedno se odmorim, izmorim, naučim nešto novo, otkrijem novu hranu i kulturu, upoznam nove ljude i uhvatim mali milijun fotki. Vrlo sam sretna što živimo u doba kada su putovanja postala dostupna svima i često možemo naići na jeftine načine za posjetiti daleke destinacije! Meni najdraža europska zemlja je Portugal, a izvan Europe to su Jordan i Djevičanski otoci na Karibima.

Želim se vratiti u SAD. To je zemlja poznata po megalomanskim gradovima, no ono što je po meni njeno najveće bogatstvo jest priroda. Otkako sam na Instagramu pratila roadtrip ekipe koja je proputovala sve nacionalne parkove u američkim državama, ne prestajem sanjati o sličnom pothvatu“, objašnjava Matea, a o odgovoru na pitanje kamo se ne bi vratila dugo je razmišljala.

"Nisam imala puno neugodnih ili loših iskustava, ali moram priznati da sam bila jako tužna prije mjesec dana u Sarajevu kad su mi ukrali novčanik u kojem je bio cijeli moj život, stoga bih zasad zaobišla taj grad na neko vrijeme, ali svakako bih otišla ponovo!“, otkriva.

Oprrosti - 4 Oprrosti - 4 (Foto: Oprrosti)

Mateina putovanja započinju pretragom avionskih karata na internetskoj stranici kiwi.com.

"Obožavam tu stranicu jer ima toliko odličnih načina pretraživanja avionskih karata i vrlo je sugestivna zbog praktične mape na kojoj možete vidjeti kako se kreću cijene za određene destinacije. Jednim klikom lako je saznati odakle je najjeftinije krenuti i sletjeti u određenoj državi te koliko je dana najisplativije ostati. Kada nađete karte, ne preusmjerava vas na druge stranice (kao primjerice skyscanner) nego možete direktno kupiti kartu preko njih, a oni će odraditi i check-in te poslati boarding pass mailom. Imaju i online chat za razgovor s agentom koji koristim ako negdje zapne. Kiwi.com je i najveći razlog zašto sam otišla u Jordan. Pretraživala sam karte za Kambodžu, ali sam vidjela na mapi da je Jordan označen s 36 eura u jednom smjeru. Nakon takve cijene bilo je lako odlučiti da je to naša sljedeća destinacije“, smije se Matea dodajući kako joj je Instagram također velika inspiracija.

Oprrosti - 1 Oprrosti - 1 (Foto: Oprrosti)

"Koristim collectionse za spremanje slika ostalih profila pa tako imam po jedan za svaku državu koju želim posjetiti. Putovanja organiziram sama i dok ne skupim sve podatke priprema zna trajati mjesecima. Na laptopu često imam dvadesetak otvorenih tabova - od Lonely Planeta do službenih stranica gradova ili parkova. Volim biti sigurna da sam istražila sve što vrijedi vidjeti“, kaže.
Bez obzira na pripremu i planiranje, niti jedno putovanje ne može proći bez iznenađenja ili anegdota koje će zauvijek pamtiti.

> "Tinder za putovanja": Spavajte za samo jedan dolar bilo gdje na svijetu!

"Na putovanju u Omanu imali smo rentani auto, ali nije imao pogon na sva četiri kotača. Kada smo krenuli prema pustinji shvatili smo da ne možemo dalje kroz pijesak. Stali smo i razmišljali hoćemo li krenuti pješice, ali u tom trenutku došla su dva dečka i pozvala nas da krenemo s njima kroz pustinju do najboljeg mjesta za promatranje zalaska sunca. Nismo mogli vjerovati da bi netko sve to učinio za dvoje nepoznatih ljudi. Presretni i u pozitivnom šoku krenuli smo s njima u avanturu po najvećim dinama te u zalazak sunca slušali priče o njihovim običajima. Nevjerojatno iskustvo kojem se nikada nismo nadali!“, prisjeća se.

A post shared by m t e a m a t e a (@oprrosti) on

Mateine fotografije su čiste i najčešće "bez gužve", ali to nije slučajnost. Ponekad zna čekati i po sat vremena kako bi uhvatila prirodu ili ulice bez drugih ljudi jer tako njezini motivi najbolje dolaze do izražaja. Kako kaže, uvijek razmišlja o tome da pronađe poseban kadar koji se uklapa u njezin stil jer krađa tuđe kreativnosti ne dolazi u obzir. Najdraža fotografija koju je do sada snimila dolazi s jezera Morraine u Kanadi. S dečkom je hodala prema jezeru, a kada su se približili vidjeli su društvo Amerikanaca koje je postavljalo viseće ležaljke o stabla.

"Bili smo fascinirani tim prizorom i započeli razgovor s njima. Upoznali smo se i ostatak vremena proveli fotografirajući. Nisam nikada očekivala da ću imati takve fotke s Morraine Lakea, ali sve se nekako poklopilo - bili smo na pravom mjestu u pravo vrijeme“, priča Matea.

U njezinoj galeriji naći ćete tek poneku fotografiju hrane, ali Matea voli iskusiti zemlje koje posjećuje svim osjetilima. Veliki je obožavatelj talijanske kuhinje, osobito tjestenine.

> Antea u zemlji hobita: "Pomislila sam kako sam stvarno u knjizi"

"U Torinu je izvrsna pizza, u Bolzanu sam jela najbolje lazanje u životu, a u Veneciji gelato. S druge strane, najzanimljivija mi je hrana u Jordanu! Beduini u pustinji Wadi Rum pripremaju sun baked večeru. Na roštilj, odnosno peku u pijesku ujutro se stavljaju namirnice koje se zatim zatrpavaju i navečer vade. Visoke temperature u pustinji omogućavaju pijesku i suncu da prirodnim putem ispeku jelo koje se topi se u ustima. Predivno i posebno! Najbolja pića su definitivno bila u Omanu. Na svakom koraku možete kupiti prirodne sokove od limete i mente (meni najdraži), manga, jagoda, borovnica, jabuke... Svo to voće je na većini mjesta ubrano sa stabala koje imaju u vrtovima u neposrednoj blizini što je vrlo osvježavajuće za vidjeti.

Od alkoholnih pića moram izdvojiti kanadski lanac restorana Earls u kojem sam probala najbolju margaritu i to od manga. Da mogu, odmah bih se tamo vratila samo zbog nje…

Mateinih 10 lekcija s putovanja:

1. Uvijek nosi svoju jastučnicu.

2. Uvijek kušaj lokalnu hranu.

3. Gdje god ideš, iskoristi priliku i napravi barem jednu stvar koju ne možeš doma nego samo tamo.

4. Nigdje bez fotića.

5. Vrijedi čekati i sat vremena da uhvatiš fotku bez drugih i da si sam/sama na njoj. Ako je nemoguće, probudi se sutra ranije i dođi prvi!

6. Novac i dokumente rasporedi na najmanje 2 ili 3 mjesta. Opasno je sve držati na okupu.

7. Potrudi se naučiti kako reći hvala na lokalnom jeziku, izmamit ćeš osmjeh na puno lica.

8. Spakiraj samo ono što ćeš sigurno obući. U redu je oblačiti iste stvari kroz više dana.

9. Prilikom pakiranja pazi da ostaviš mjesta za stvari koje ćeš kupiti. Pun kufer je poželjan samo u povratku.

10. Budi spreman izaći iz svoje komfort zone!