Znanstvenici su proučavali vezu između hrane i mozga i identificirali devet hranjivih tvari koje se bore protiv depresije i potiču dobro raspoloženje. To su kalcij, krom, folna kiselina, željezo, magnezij, omega-3 masne kiseline, vitamin B6, vitamin B12, vitamin D i cink.

Kalcij
Najprisutniji mineral u tijelu ima važnu ulogu u održavanju snažnih kosti i zdravih krvnih žila te u smanjenju rizika od dijabetesa tipa 2. Niske razine kalcija mogu utjecati na depresiju vezanu uz PMS. Žao nam je dečki, ali nismo mogli pronaći podatke o tome utječe li razina kalcija na promjene u muškom raspoloženju...
Hrana koja sadrži kalcij: Raštika, Jogurt, Mlijeko
Krom
Mineral koji se nalazi u tijelu u vrlo malim količinama - jako pomaže metabolizmu. Nedostatak kroma sprječava tijelo da regulira razinu inzulina, a može dovesti do dijabetesa i komplikacija poput gubitka vida, kao i visok krvni tlak. Krom igra važnu ulogu u povećanju razine serotonina, norepinefrina i melatonina, koji pomažu mozgu da regulira emocije i raspoloženja. Zbog toga je vrlo učinkovit kao tretman protiv depresije.
Hrana koja sadrži krom: Brokula, sok od grožđa, krumpir, puretina

Folna kiselina
Ona pomaže tijelu u stvaranju novih stanica i podržava regulaciju serotonina. Serotonin prenosi poruke među živčanim stanicama i pomaže mozgu kod upravljanja raznim funkcijama, od određivanja raspoloženja do regulacije društvenog ponašanja. Manjak folne kiseline uzrokuje umor i smanjuje razinu serotonina.
Hrana koja sadrži folnu kiselinu: Špinat, grah, prokulice, avokado

Željezo
Željezo ima važnu ulogu u tijelu, od prenošenja kisika do održavanja razine energije i snage mišića. Niske razine željeza mogu dovesti do osjećaja umora i depresije. Nedostatak željeza pojavljuje se češće kod žena nego kod muškaraca, posebno u fertilnoj dobi.
Hrana bogata željezom: Zobene pahuljice, soja, leća, goveđi odrezak, puretina (tamno meso)

Magnezij
Magnezij je mineral koji ima više od 300 uloga u održavanju i zaštiti zdravlja organizma. Nedostatak magnezija može uzrokovati razdražljivost, umor, mentalnu konfuziju i stres.
Hrana koja sadrži magezij: Bademi, špinat, indijski oraščić, kikiriki

Omega-3 masne kiseline

Omega-3 je esencijalna masna kiselina koja igra važnu ulogu u zdravlju mozga. Tijelo ih ne proizvodi, pa ih treba uzimati iz vanjskih izvora. Manjak ovih kiselina uzrokuje umor, promjene raspoloženja, pad memorije i depresiju.
Hrana koja sadrži Omega-3 masne kiseline: Losos, špinat, haringa
 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju