1. Namirnice koje razbuđuju

'Ruženje' do zore podrazumijeva budnost, pa umjesto kasnovečernjeg ispijanja crne kave birajte obrok sastavljen od namirnica koje će vam dati priželjkivan nalet energije. Cjelovite žitarice, orašasti plodovi, jaja, meso i plava riba nameću se kao prave energetske bombe.

Njih je poželjno kombinirati s 'kiselim' izvorima vitamina C poput limuna, naranči i šipka koji razbuđuju organizam. Drugim riječima, na raspolaganju vam je sve od marokanske salate od kus-kusa, piletine i komadića naranče do domaćeg sendviča od kukuruznog kruha sa sardinama aromatiziranima limunom.


2. Namirnice koje upijaju alkohol

Planirate li popiti jednu (ili šest) čaša alkohola, a ne volite osjećaj totalne opijenosti i neizbježan gubitak kontrole, prije izlaska pojedite mastan obrok. Masnoće odlično 'upijaju' alkohol u organizmu, pa će pizza s komadićima slanine ili topli sendviči sa sirom igrati ulogu neutralizatora prije nego što se upustite u isprobavanje četiri vrste tekile u omiljenom noćnom klubu.

Imajte na umu da će pojačani unos masnoća prije ispijanja alkohola smanjiti njegovo djelovanje. Pojedete li pečena jaja na maslacu s naribanom gaudom i šunkom prije izlaska, možete biti uvjereni da se nećete napiti što god popili te večeri.


3. Namirnice koje jamče gipkost udova

Gipkost svih udova i čvrstoću kostiju potrebnih za fizičke napore na plesnom podiju jamči jelovnik bogat namirnicama s omega 3 masnim kiselinama. Lanene sjemenke odlični su izvori ovog važnog elementa i učinkoviti 'podmazivači' zglobova.

Pitate se kako možete iskoristiti njihov potencijal? Dodajte ih krušnim mrvicama kad pohate meso i ribu, a ulje dobiveno od lana iskoristite za začinjavanje svježih salata. Na raspolaganju su vam i druge namirnice s visokim udjelom omega 3 masnih kiselina poput plave ribe i oraha.

I naravno, nemojte miješati ni pretjerivati, nemate više osamnaest!
 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju