Poljoprivreda itekako utječe na globalnu emisiju stakleničkih plinova, baš kao i proizvodnja odjeće ili let zrakoplovom. Svatko od nas svojim izborima utječe na zdravlje planeta svojim ugljičnim otiskom, odnosno vlastitim štetnim utjecajem na klimatske promjene.
Da ljubav prema slatkišima, ali i kavi, mesu i riži dolazi s ozbiljnim posljedicama na okoliš, pisali smo ovdje – a oni koji žele smanjiti svoj ugljični otisak, to i mogu na brojne načine. Biranje voća i povrća koje je lokalno i uzgojeno u sezoni, davanje prednosti piletini, a ne govedini ili biranje ribe uzgojene prema načelima održivog ribarstva neki su od načina na koje možemo napraviti manje štete okolišu.
Jedan od pozitivnih trendova u proizvodnji hrane kuha se već neko vrijeme, a radi se o novom podatku na deklaracijama koji će nas informirati o ugljičnom otisku koji ostavljaju pojedini artikli. Neke tvrtke već prakticiraju takvu vrstu transparentnosti, a studije su pokazale da sve više potrošača zanima štetno djelovanje na okoliš, a ne broj kalorija na etiketama.
Prema europskom istraživanju objavljenom u prosincu prošle godine, GlobalData sugerira da 41 posto Europljana vodi računa o ugljičnom otisku te se sve više zanimanju za samoodrživu, kao i etičnu proizvodnju, što je svakako dobra vijest.